Nog een stekel

Gestart door kvb, september 17, 2006, 20:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

kvb

In de buurt van de "witte stekelzwam" nog een stekelzwam gevonden. Met beperkte literatuur en "waarneming" kom ik op gezoneerde stelzwam.

SVP commentaar


Kik

Arno van Stipdonk

Waar halen jullie die stekelzwammen toch allemaal vandaan?
Ben vandaag naar Oorlepelzwammen gaan zoeken maar zelfs die kon ik niet vinden.......en ze moeten nog wel behoorlijk ruim vertegenwoordigd zijn in dat gebied. :angry:  

kvb

Arno

Ik snap er ook niets van. Eerst vindt je een witte blop, dan heeft ie stekels, dan vindt je een gek koraaltje. Ik weet al jaren uit ander gektes van mij dat op een plaats met gekkigheden vaak meer gekkigheden voorkomen. Dan ga ik milimeteren en vindt je dit. Het was maar een groepje en het valt bijna niet op tussen de beukeblaadjes.
Pesoonlijke mededeling. Ik ben wat slijmzwammen aan het invoeren. Heb je nog wat te doen.

PS oorlepelzwam ( ik wil je niet te veel pesten)


Kik

Arno van Stipdonk

#3
Gelukkig kan ik tegen een stootje. :P
Overigens erg leuke vondsten. :duim:  

a.houter

Voor de Gezoneerde vind ik 'm te hoog op z'n voet staan.
In een ander bericht verwees ik je al naar Ad van den Berg, en ik denk dat je hem er idd maar bij moet halen. Of hij verwijst je naar iemand bij jou in de buurt. Ze zullen er in ieder geval wel belangstelling voor hebben.
;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Arno van Stipdonk

CiteerPesoonlijke mededeling. Ik ben wat slijmzwammen aan het invoeren. Heb je nog wat te doen.
Zojuist heb ik je waarnemingen bekeken en ik kom tot de volgende soorten:

http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=1522826

Is WAARSCHIJNLIJK Tubulifera arachnoidea.

http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=1522852

Kan er niks anders van maken dan Fuligo septica oftewel Heksenboter.

http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=1522751

Mucilago crustacea zou ik zeggen. Alleen vind ik het substaat nogal vreemd, normaal komt deze soort voor op allerlei planten, en gras. En dat brengt je dan weer aan het twijfelen......maar ik kan er niks anders van maken.
Zou je eigenlijk een preparaatje van moeten maken zoals van alle myxo's.
Is van foto geen 100 en zelfs geen 99,9 % garantie voor te geven.

En Kik, het is misschien toch handiger als je de myxo's ook gewoon op het forum plaatst, is voor mij in ieder geval een stuk minder werk. ^_^  

kvb

Arno

Ik deed dit allen om je wat te doen te geven. Een beetje tegen de verveiling. Zonder gekheid, ik verwacht geen determinaties van dit soort dingen. Na de avondlijke keuvel kon ik het niet laten een paar slijmerds te fotgraveren. Het hadden ook 10 verschillende kunnen zijn maar een dag is kort. In ieder geval bedankt voor de moeite.
Ik zal me inhouden op dit gebied tot we niet meer zoveel te doen hebben met de normale paddo's.

Kik

Arno van Stipdonk

O, maar je hoeft je niet in te houden..... :)
Ik zie het wel als je weer wat hebt, laat maar komen. B)