Arjan en Wim,
Bedankt voor jullie positieve reacties. Altijd leuk om te horen!

Arjan, ik verbaas mij er ook wel over wat ik allemaal vind in mijn eigen gemeente. Je kunt per gemeente wel de waarnemingen zien,
en dan weet je wel dat er meer is. Maar vorig jaar vond ik zelf niet zoveel. Nu gaat er geen dag voorbij zonder dat ik tegen een waarneming "aanloop" en als ik op pad ga verzamel ik er tientallen.
Wim, ja wie weet, kunnen we er een jaarlijks terugkerend thema van maken.
Dan kunnen andere mensen voor wie het nu nog een beetje teveel is, ook meedoen. Hoewel er ook dit jaar waarnemers zijn die niet tot 1000 gaan, maar tot 100 of 500. En inderdaad, de meest simpele waarnemingen worden nu ook geregistreerd.
Ik ben vandaag weer van plan om op pad te gaan. Naar een rustig gebied, met veel water, waar weinig mensen komen dus de natuur aardig z'n gang kan gaan.
Benieuwd wat ik er aantref.
Het was erg leuk. Ik wilde een beetje een inhaalslag proberen te maken met mijn waarnemingen. Ik heb meer dan 40 soorten planten en dieren (spinnen, vogels, kevers, vlinders, vliegen, wantsen) waargenomen. Ik heb nu
de helft ongeveer al ingevoerd. Van de andere moet ik nog namen opzoeken.
Heb inmiddels op bureaublad een mapje gezet met waarnemingen die ik nog moet determineren. Incl. de waarnemingen van gister zitten daar nog 30-40 soorten in. Die kan ik komende tijd dan determineren en nog invoeren.
Groetjes, Marleen