Gezocht: Tirion nachtvlindergids

Gestart door GijsB, januari 18, 2011, 21:51:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

Ik ben van plan om dit jaar wat meer met nachtvlinders te gaan doen en wil hierom graag de Tirion nachtvlindergids. De uitgebreide versie wordt alleen niet meer gedrukt, en heb gehoord dat de beknopte versie soms te beknopt is.
Heeft iemand deze toevallig te koop, of weet iemand hoe ik aan dit boek kan komen?

Gijs

Henri25

Ik gebruik zelf deze vaak om de dieren te vergelijken. Er staat in dit beknopte boek idd veel minder informatie dan in de uitgebreide, maar ik vind het toch een mooi complete veldgids met duidelijke afbeeldingen en een korte beschrijving.

De beknopte is hier te koop: http://www.vermandel.com/index.php?cat=&sub=&item=9.000
De gewone is idd uitverkocht, ik heb deze in een natuurwinkel nog gevonden. Waar dat was weet ik niet meer, maar volgensmij was het op de Lemelerberg   :rolleyes:

Veel plezier met nachtvlinderen!
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Botervlieg

Hallo,

Je zou op marktplaats of bij 2e hands boekwinkels zoals de slegte of op de markt eens kunnen zoeken.

Tegen mij zeiden ze in de boekwinkel dat de uitgebreide versie rond december 2010 weer zou uitkomen.
Of dat klopt en/of is gebeurt weet ik niet, ik denk het niet.

Groetjes, Marleen

GijsB

er staat nu iig nog steeds op allerlei sites dat hij nog in herdruk is, dus tot nu toe wordt het hem niet nieuw (nou ja, heb gelukkig nog een paar maanden)
Gijs


GijsB

nee, dit is de beknopte versie

dit is hem
Gijs


GijsB

die koet ik inderdaad, maar is niet emer leverbaar
Gijs

vuurvlinder

Ik heb net de recensies gelezen en het lijkt mij evengoed een goed boekwerkje. Alternatief is de Skinner, die is nog wel leverbaar: http://www.vermandel.com/index.php?cat=&sub=&item=9.001
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

stevens

Ik heb de Engelse versie van de complete gids voor je in de aanbieding voor 20 euro (excl. verzendkosten).

Steven

leonwillems@home.nl

Vermandel meldt dat deze gids in augustus in het Nederlands zal verschijnen, maar of dat wel klopt....???

http://www.vermandel.com/index.php?cat=&sub=&item=9.015
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Elachista

De normale nachtvlindergids staat nog her en der in boekenwinkels. Je zou dus even wat boekenwinkels bijlangs moeten gaan. Volgens mij zag ik in Groningen laatst nog een exemplaar staan....weet het niet zeker, maar ik kijk daar geregeld in de boekenzaakjes.
Groet,
Tymo

GijsB

oke, ik zal eens wat rond gaan kijken in groningen

Heel erg bedankt iig
Gijs

Violet (en Remco)

Goed niews voor wie nog op zoek is: We zagen het boek liggen bij het bezoekerscentrum van Nationaal Park De Meinweg (Staatsbosbeheer), voor ik dacht EUR 40,-. Geen idee of ze er maar 1 hebben of meer, maar je kan ze natuurlijk altijd even bellen.

Tevens hebben we van de uitgeverij begrepen dat het boek waarschijnlijk (voorlopig) niet meer wordt uitgegeven i.v.m. te weinig belangstelling  :-\ 
Dus, als iedereen zich nu meldt bij de uitgever als je het boekt wilt hebben, dan wordt ie misschien nog eens uitgegeven.
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

John Melis

Ik ben komend weekend daar in de buurt dus als ik nog moet kijken voor iemand hoor ik het wel. Kan ik hem meenemen en verzenden.
Zelf heb ik hem onlangs gevonden op www.boekwinkeltjes.nl .. maar ik zocht ook al maanden.
there are 10 kinds of people in the world, those that understand binary and those that don't .........

GijsB

Ik heb inmiddels de beknopte uitgave gekocht, toch bedankt voor het aanbod :)
Gijs

Violet (en Remco)

Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl