Provinciale Statenverkiezingen 2011

Gestart door Maico Weites, januari 17, 2011, 20:34:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Zwaaneveld

Citaat van: evertdirks op februari 18, 2011, 13:04:04 PM
Ik hou er niet zo van als je alle anders denkenden over een kam scheert.

Goh, en ik maar denken dat dit de specialiteit van een heel andere partij was.

Volgens mij komt Frank alleen maar onomwonden voor zijn mening uit. En het wordt de hoogste tijd dat natuurliefhebbers dat gaan doen. Want als het aan dit kabinet met horrorgedoogpartner ligt, is er binnenkort weinig meer van onze natuur over. En dan heb ik het nog niet over al die andere asociale plannetjes. Zo'n Bleker heeft gewoon schijt aan Europese regelgeving waar het de natuur betreft, die zit er alleen voor de boeren en voor de jagers. De PVV heeft schijt aan de hele grondwet. En Rutte is zo machtsgeil dat hij zelfs minister-president van dit spulletje ellende wil zijn.

Wie nu denkt dat ik iets met kammen en scheren doe, denkt maar raak. Dit is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Margreet Kwh

#31
Vandaag een kritisch stuk over de Kieswijzer in Trouw, en een handig overzicht over de politieke standpunten van de verschillende partijen in het Haarlems Dagblad.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

Iedereen mag voor zijn mening uitkomen, of het hout snijdt is een tweede, maar de beer is nu eenmaal los en de geest uit de fles dus de meningen die vroeger alleen op verjaardagsfeestjes na veel drank gespuid werden zijn inmiddels bon-ton geworden.

Everybody happy?! Yeah!!!

Ik heb ook weer 's een provinciale kieswijzertest gedaan, 30 stellingen over natuur en natuurbeleid. Ik moet dus Groen Links stemmen volgens de uitslag, of SP als tweede, en zit het verst bij de PVV vandaan.
Prima.
Ik kan niet ver genoeg bij de gedoogbeweging vandaan zitten.

Tante Jolande met haar rare exercitie aangaande de politiemissie in Afghanistan ga ik dus mooi niet stemmen. Het Groen Links-congres had haar de laan uit moeten sturen. Maar de achterban liet zich weer fijn vermurwen. Zelfs kritische Ineke zat zusterlijk naast Jolande nog voor er überhaupt gestemd was. Wat een vertoning, bijna net zo gênant als het CDA-congres. Een mooie gemiste kans voor open doel om aan de poten van het kabinet te zagen.

Maar goed, mijn hart zit links, dus laat ik positief eindigen met de actie van Winsemius (oud-minister en lid van de VVD) die opriep om niet op VVD, CDA of PVV te stemmen als je de natuur een warm hart toedraagt.
Bleker weer pisnijdig, natuurlijk. Vond het onterecht al die kritiek, en onbegrijpelijk dat Winsemius het eigen nest bevuilt. "Ik zou mijn eigen roots nooit verloochenen", sprak Bleker.
Nou ben ik misschien simpel, maar ik vind kritiek op rare bezuinigingsplannen, die ook nog eens tegen Europese regelgeving ingaan, juist terechte kritiek, en gewenst bovendien. Als dit allemaal doorgaat, blijft er inderdaad weinig over van natuur en natuurbeleid.

Laten we hopen op een meerderheid voor links in de Senaat, en een minderheid voor de regerings- en gedoogpartijen, dan kan het kabinet-Rutte naar huis en kunnen we weer naar de stembus.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo




Norman

Citaat van: Marina op februari 27, 2011, 14:34:37 PM
Wat ik persoonlijk een slecht teken vind is dat Harry Voss bij de SP weg is, en vertrokken naar de Partij van de Dieren.
Die was altijd wel lekker actief voor dierenwelzijn. Leuke man, ook.

Je mag ook gewoon op de Partij voor de Dieren stemmen hoor. Mij hoor je niet mopperen hoor. :D

Marina

Ik zit nog steeds te twijfelen, Norman  :D
Het zal geen PVV worden ieg.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

Net las ik over de PvdA:
"drie keer rechts is ook links"  :P
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

KorHaan


Marina

 :D als je drie keer rechtsom gaat, kom je op hetzelfde punt uit als wanneer je gelijk de eerste keer linksom was gegaan
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

frankw

Ik vond het wel komisch om te lezen dat de PVV tegen het opspuiten van zand is aan de kust, om deze te beschermen, omdat de badgasten anders moeilijker bij de zee kunnen komen. :rolleye:
Ach, als je maar lang genoeg niets doet komt de zee vanzelf naar je toe..

KorHaan

Citaat van: Marina op februari 27, 2011, 21:02:13 PM
:D als je drie keer rechtsom gaat, kom je op hetzelfde punt uit als wanneer je gelijk de eerste keer linksom was gegaan

O, op die manier!

Ik ben overigens voor een lijstverbinding van links; er moet een groot blok komen tegen het rechtse geweld. Dan heb ik het over de PvdA, Groen Links, SP en PvdD. D'66 is mij veel te liberaal. Nu fulmineren tegen Rutte, en straks weer fijn tegen de VVD aanschurken.

Groetjes, Ronald

KorHaan

Citaat van: frankw op februari 27, 2011, 21:06:17 PM
Ik vond het wel komisch om te lezen dat de PVV tegen het opspuiten van zand is aan de kust, om deze te beschermen, omdat de badgasten anders moeilijker bij de zee kunnen komen. :rolleye:


Serieus?!

Ik vind alles wat de PVV zegt wel komisch, alleen weet je nooit of het ineens als een wet door de Kamer gejaagd wordt, of als broodje-aap verhaal door Geert naar het rijk der fabelen wordt verwezen.

Groetjes, Ronald

Margreet Kwh

Van de door sommigen verguisde Nico de Haan ontving ik deze stemwijzer:
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Erwin Reinstra

#42
Vooral ook wat betreft de natuur en het landschappelijke beleid in het algemeen is er op 2 maart nu echt wat te kiezen!
En dit is wel eens anders/ veel minder geweest bij eerdere verkiezingen.

Ook zijn, bijv. als je naar de natuurkieswijzer kijkt, de verschillen wat betreft de natuurstandpunten tussen de partijen groot. Maar vooral ook de verschillen binnen de partijen in de diverse provincies zijn opvallend! Ook bij andere onderwerpen dan natuur speelt dit.

Bij o.a. de ruimtelijke ordening, bestemmingsplannen en natuur- en landschapsprojecten e.d. was de rol van de provincies al lange tijd groot. Sinds enkele jaren is echter de kernrol van de implementatie van het natuurbeleid nog veel nadrukkelijker bij de provincies komen te liggen (o.a. de financiering van het natuurbeheer en het al dan niet afmaken van de EHS).

Wat mij enorm stoort is dat er bij de verkiezingscampagnes vrijwel alleen weer landelijke, "Haagse" onderwerpen naar voren komen. In de media (kranten, radio en TV) lijkt het alleen maar daarom te gaan (terwijl het daar eigenlijk juist niet over gaat). Ook in de veel bekeken TV-debatten gaat het totaal niet over provinciale items.

Gevolg is dat veel mensen totaal niet weten waar de provincies voor staan, waar ze over gaan en verantwoordelijk voor zijn, wat ze allemaal doen (en niet doen) en hoeveel (belasting)geld waar precies ingestoken wordt.

Ik heb me hier altijd al aan geërgerd en naar mijn mening kan en moet dit echt eens anders.
Persoonlijk pleit ik voor het direct kiezen van de leden van de Eerste Kamer vanuit de diverse provincies, tegelijk met de verkiezingen voor de provinciale staten. Nu zitten er in de Eerste Kamer veelal oudgedienden ("mastodonten") van de diverse partijen die bovendien bijna allemaal nevenfuncties hebben bij allerlei instanties. Ze hebben zo in ieder geval de schijn van belangenverstrengeling al snel tegen.
En campagnes moeten plaatsvinden op basis van informatie (ook rol media) en debatten over belangrijke provinciale kwesties, zonder inmenging van de Haagse politiek (provinciale inhoud gaat voor op de bekende Haagse poppetjes).

Nu heb ik eerlijk gezegd bedenkingen bij het bestaansrecht van de Eerste Kamer. Vooral ook omdat ze in de praktijk steeds meer de lijn van de Tweede Kamer lijken te volgen en gewoon meestemmen met de partij die ze vertegenwoordigen. De hoofdfunctie van de Eerste Kamer, het inhoudelijk en objectief (wets)voorstellen beoordelen/ toetsen, raakt m.i. teveel vertroebeld en vervuild door partijpolitiek en is niet transparant genoeg.
Met vriendelijke groenten,
Erwin


Margreet Kwh

#43
Goed stuk, Erwin :duim:

Hier wat informatie voor Noord-Holland.

Onder leiding van een commissaris van de Koningin van GroenLinks is indertijd in Noord-Holland een icesave rekening  gebruikt...
Met als gevolg dat miljoenen kwijt zijn. Zie bijvoorbeeld: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/politiek/37827-hoe-noord-holland-miljoenen-verloor-aan-landsbanki.html

Voor de Noord-Hollandse stemmers: http://www.noord-holland.nl/web/Actueel/Nieuws/Artikel/Lijsttrekkersdebatten-en-uitslagenavond-in-provinciehuis.htm
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

frankw

Citaat van: KorHaan op februari 27, 2011, 22:41:33 PM
Citaat van: frankw op februari 27, 2011, 21:06:17 PM
Ik vond het wel komisch om te lezen dat de PVV tegen het opspuiten van zand is aan de kust, om deze te beschermen, omdat de badgasten anders moeilijker bij de zee kunnen komen. :rolleye:


Serieus?!

Ja, dat is toch lachwekkend. 8)

huysse

Ik kan er niet meer om lachen....
Uit tcTubantia van vandaag,
groet,
Marijke                                           

WINTERSWIJK - De Gelderse PVV wil een kerncentrale inrichten in de Achterhoek. Lijsttrekker Marjolein Faber lanceerde dat idee maandag als reactie op het verzoek van Achterhoekse politici voor subsidie voor het optuigen van de Achterhoekse Groene Energie Maatschappij (AGEM).   
Faber zei dat haar partij niet in duurzame energie gelooft. Aanvankelijk stelde ze voor de kerncentrale in te richten bij Winterswijk. Geconfronteerd met de voorwaarde dat bij een kerncentrale in ieder geval een rivier moet liggen en het feit dat dat bij Winterswijk niet het geval is, veranderde de politica haar voorstel in 'ergens in de Achterhoek'.     

Maico Weites

Langs welke 'rivier' dan wel?
Dat mens is gek.
Ook typisch dat ze die kerncentrale in de Achterhoek wil. Ver bij de rest van Gelderland vandaan.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Margreet Kwh

Marijke, dat is inderdaad geen humor meer.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

Tijdens een tv-programma vorige maand noteerde ik de zin: "een koe in de wei is ook natuur", dat zou een VVD-stelling zijn. Ben die stelling echter nergens meer tegengekomen. Wie weet er meer van?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jan vH

Citaat van: MarKoHu op maart 01, 2011, 17:15:26 PM
Tijdens een tv-programma vorige maand noteerde ik de zin: "een koe in de wei is ook natuur", dat zou een VVD-stelling zijn. Ben die stelling echter nergens meer tegengekomen. Wie weet er meer van?

Zie bijvoorbeeld:
http://nieuwegein.sp.nl/weblog/2011/02/14/een-koe-in-de-wei-is-ook-natuur/
http://www.buitenring.net/bestand/NRC_20110225_stemadvies%20winsemius.pdf
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

De natuur is groen. Een golfbaan is groen. Dus is een golfbaan ook natuur.
Dat is zo'n beetje de denkwijze van de VVD.

Wat me uitermate frustreert is, dat de zorgvuldig opgebouwde consensus over hoe het beter moet met natuur, nu door een krankzinnige olifant in een porseleinkast naar de knoppen wordt geholpen.
Het eigenbelang staat voorop, maar erger is, dat al die rechtse meningen nergens op zijn gebaseerd, niet op wetenschappelijk onderzoek en het advies van deskundigen.
Iedereen roept maar wat, en de gemiddelde Jan in de straat neemt het meteen voor waar aan. En die stemt dan weer op een rechtse partij, zodat straks al die gekkigheid nog in wetten gegoten gaat worden ook.

Rechts is een ramp.

Alles wat van waarde is wordt in rap tempo afgebroken, en dat is dan de nieuwe politiek van de "verfrissende" premier Rutte en zijn kabinet?!?

Ik walg onderhand van de ongenuanceerde standpunten van de PVV; alles waar ze met hun dikke poten tegenaan trappen, wordt juichend door de kiezers ontvangen en hup, weer een paar zetels erbij. Het slaat werkelijk nergens op.

Vanavond moet ik 60 mensen uitleggen hoe staatssecretaris Bleker aankijkt tegen de ecologische hoofdstructuur, u weet wel, het laatste strohalmpje voor weldenkende mensen in verrechtsend Nederland om te redden wat er te redden valt.
Wat zei hij ook al weer over het Oostvaarderswold? ( De op stapel staande verbinding tussen de Oostvaardersplassen en het Horsterwold.) "Duur. En ik zie het nut er niet van in". Dat zei hij letterlijk. Dus meneer Bleker veegt als ondeskundige in één keer alle wetenschappelijk opgebouwde bewijslast van tafel.
Bleker is ook boer, en prominent lid van het CDA. Dat zegt alles.
Wat deskundigen beschouwen als een noodzakelijkheid, daar zet meneer Bleker dus gewoon een streep doorheen, geholpen door de natuur-nitwits en eigenbelang-promoters van VVD en PVV. Want ook de VVD is tegen omdat het te duur zou zijn, en de PVV is sowieso tegen alles wat natuur is.

Iedereen veel sterkte gewenst bij het slotdebat vanavond. Ik ga nog even van de zingende Zanglijster in mijn achtertuin genieten voor ik naar de vogelherkenningscursus ga,

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

andre.schulten

Ik ga zeker wel stemmen, maar het debat vanavond hoef ik niet te zien.
Ik stoor me de laatste tijd mateloos aan de bijna hatelijke manier waarop links genoemd en neergezet wordt.
Het is blijkbaar modern om respectloos met elkaar om te gaan.
Demoniseren lijkt de nieuwe manier van politiek bedrijven.

Natuurlijk waren er onder de vorige kabinetten veel mensen die zich mateloos gestoord hebben
aan het opofferen van goede landbouwgrond ten behoeve van de natuur.
Hoe wetenschappelijk het ook onderbouwd mocht zijn.

Maar zoals het nu gaat.. dan ben ik liever ouderwets dan modern onbeschoft.

Allemaal veel geluk een goede gezondheid en een gezond verstand toegewenst. :-\

Vincent Hart

... En dus: Ga alsjeblieft stemmen morgen als je de natuur een warm hart toedraagt, en in elk geval niet op de Bruine partijen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

KorHaan

Citaat van: Marina op maart 01, 2011, 18:56:02 PM
Citaat van: KorHaan op maart 01, 2011, 18:28:47 PM

... Vanavond moet ik 60 mensen uitleggen hoe staatssecretaris Bleker ... boer, en prominent lid van het CDA ... aankijkt tegen de ecologische hoofdstructuur ...

sterkte...


Nou, het viel mee.

Ik heb de plattegrond van het Oostvaarderswold + omgeving uitgetekend op de flip-over en er met een viltstift een kruis doorheen gezet. en gezegd dat Bleker dat dus zo gaat doen. Ook heb ik gevraagd om niet op VVD, CDA of PVV te stemmen, als je natuur en een goed natuurbeleid belangrijk vindt.
Nou maar hopen dat het helpt.

Groetjes,

Ronald

evertdirks

Citaat van: Marina op februari 27, 2011, 14:57:42 PM
Net las ik over de PvdA:
"drie keer rechts is ook links"  :P
Helaas kun je die redenatie ook heel gemakkelijk omdraaien.
Drie keer links is ook rechts.

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

frankw

De spanning stijgt. 8)
Iedereen (links) stemmen vandaag! :duim:


DuDe

Citaat van: frankw op maart 02, 2011, 09:16:19 AM
De spanning stijgt. 8)
Iedereen (links) stemmen vandaag! :duim:
Het mag ook met je rechterhand  ;)
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)


Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen