Hoofdmenu

beukenkoraal?

Gestart door ratje, januari 16, 2011, 14:21:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Deze koraalzwam gefotografeerd bij de Velhorst, aan de doorgaande weg.  Als ik het goed heb staan ze onder beuken. Eigenlijk zou de mic. erbij moeten, maar ja, geen materiaal en is al van een paar maanden geleden. Als ik in mijn map met beukenkoralen kijk denk ik dat deze er dichtbij in de buurt komt. Qua formaat en ook qua topjes. Iemand een ander idee voor me?

Melchior van Tweel

Hallo Hannie,
Helaas zijn er wel meer koraalzwammen die hiervoor in aanmerking komen. Ze zijn erg variabel van vorm. Gezien de lichtgele toppen zou zelfde de Rechte koraalzwam nog wel in aanmerking komen. De echte determinatiekenmerken zijn echter allemaal microscopisch... Tenzij je deze microscopisch bekeken heb, is Ramaria spec. denk ik het beste dat ik kan bieden.
Groet, Melchior
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

ratje

Citaat van: Melchior van Tweel op januari 16, 2011, 14:46:07 PM
Hallo Hannie,
Helaas zijn er wel meer koraalzwammen die hiervoor in aanmerking komen. Ze zijn erg variabel van vorm. Gezien de lichtgele toppen zou zelfde de Rechte koraalzwam nog wel in aanmerking komen. De echte determinatiekenmerken zijn echter allemaal microscopisch... Tenzij je deze microscopisch bekeken heb, is Ramaria spec. denk ik het beste dat ik kan bieden.
Groet, Melchior

Nee, zoals ik al aangaf heb ik deze niet onder de mic, gehad. Dan gaat-ie maar naar de prullenbak, spec. doe ik niet aan  :D . Ik heb niet zo'n pet op van dergelijke "verzamelbakken". Maar in elk geval bedankt voor de reactie.  :duim:

Melchior van Tweel

Hallo Hannie,
Als je wilt, wil ik er ook wel naar kijken. Voorzichtig drogen en stuur dan maar op. Voor mijn adres zie: www.melchiorvantweel.nl.
Groet, Melchior
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

ratje

Citaat van: Melchior van Tweel op januari 16, 2011, 16:23:00 PM
Hallo Hannie,
Als je wilt, wil ik er ook wel naar kijken. Voorzichtig drogen en stuur dan maar op. Voor mijn adres zie: www.melchiorvantweel.nl.
Groet, Melchior

Hoi Melchior,

dat vind ik erg aardig van je dat aanbod. Helaas is het zo dat ik (bijna) alle materiaal voor de verhuizing heb weggedaan.  :-\ 

Melchior van Tweel

Oke, dan gaat het over. Volgende keer beter.
Groet, Melchior
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

ratje