hoe neem je 1000 foto's mee naar huis?

Gestart door Hinko, januari 14, 2011, 21:01:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hinko

Ik ben van plan om komend voorjaar op vakantie flink wat foto's (van vnl planten) te schieten. Nou heb ik met m'n Canon EOS 400D m'n geheugen kaartje van 1GB vrij snel vol. Ik kan er wel een paar kaartjes bij kopen of een laptop meenemen op vakantie maar ik vraag mij af of er een handiger oplossing is? Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
mvgr, Hinko

Jarinka

Er zijn imagetanks te koop. Daarop kun je (vanaf je camera) foto's zetten. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar via Google zou er genoeg informatie te vinden moeten zijn.
Groeten, Jarinka Heijink

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

gko

waarom zijn geheugenkaartjes van 8Gb onhandig?
klein en goedkoop, de compact flash kaartjes kosten heel weinig,
image tanks gaan sneller kapot, maar kunnen natuurlijk ook,
maar 2x 8Gb= 16 Gb
met vr gr gkoopman

GijsB

zelf heb ik naar hongarije een externe harde schijf meegenomen, er is altijd wel een manier om achter een computer te komen, elke iets wat grotere stad heeft wel een internetcafe. Ik had dan de mazzel dat iemand op de camping een laptop mee had, die ik kon gebruiken voor het overzetten van foto's
Gijs

marcel123

Ik zou zelf 32GB kaartjes kopen, klasse 10 zodat je er ook nog HD filmpjes op kan nemen.
http://www.dataio.nl/shop/41-flash-geheugenkaarten/95-sdhc-card-klasse-10-snelst/845-32-gb-sd-card-ultimate-sdhc-class-10-transcend.html

En als dat niet voldoende is een wat stevigere externe harddisk om fotos op te zetten/backuppen
http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs/21208/Freecom_320_Gb_ToughDrive_Shock_Proof_25__Externe_Harde_Schijf/

Zie ook het 5 jaar oude topic over Imagetanks
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=8816.msg76661.html#msg76661

http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=75&t=63638

Citeer