Maandopdracht foto januari: Mussen en vinken

Gestart door Vincent Hart, januari 10, 2011, 22:28:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn E.

Citaat van: Vincent Hart op februari 01, 2011, 18:37:16 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op februari 01, 2011, 18:25:33 PMErg veel variatie in soorten dit keer, en erg veel inzendingen (ahum...)
Als ik trouwens streng ben, is die vink van buiten de toegestane datumgrenzen  >:D

Wees maar niet streng voor de fotograaf, het is mijn fout ;) Weer gefixt  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Suzie

Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Vincent Hart

Ik heb trouwens de periode dat je kunt stemmen wat korter gemaakt (vanavond t/m a.s. zondag), omdat toen dat nog een week was er nauwelijks nog gestemd werd na de eerste 4/5 dagen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Margreet Kwh

Stemverklaring voor de vink: omdat hij zo gezellig tussen het groen zit. :duim:
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

2 Omdat dit typisch een Mus is zoals ik ze ken (de "smiechtige" opportunist ). Ook mooi dat ritme van die balusters waartussen hij zit.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Maarten Sluijter

Ik heb gestemd op nr. 5, leuk 'doorkijkje', mooie blauwe lucht en goed scherp.
.

stefanhageman

Ik heb trouwens voor 4 gestemd alleen jammer dat de Huismus + voerbak niet iets naar rechts stond dat zou de compositie aanzienlijk verbeteren.(in verband met kijkrichting)
Stefan Hageman


Vincent Hart

Und zie winner is ... Huismus no.2  :duim:
Felicitaties voor Gijs a.k.a. Dralion13!

Terwijl ik nog het topic voor februari moet maken (...), wat gaan we doen in maart, Gijs?

En is iedereen het ermee eens dat we vanaf februari punten gaan uitdelen voor deelname en 1e t/m 3e plaats, om aan het eind van het jaar de winnaar-der-winnaars bekend te maken?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Gijs gefeliciteerd!  :duim:
Lijkt me inderdaad een leukere competitie met een eindscore op puntenbasis (betere kansverdeling)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Voor nog veel meer felicitaties voor Gijs, maar vooral ook om verder te brainstormen over de prijzen voor de Jaaropdracht, zie hier.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jarinka op februari 07, 2011, 20:08:22 PM
Is het niet beter om hier een losse topic van te maken? Dan is het veel makkelijker terug te vinden, ook over een half jaar.

Echt wel! Voor alle deelnemende ontwerpers -> het ontwerp moet een vector-bestand zijn (.pdf, .fhd, .ai), dan is het bruikbaar voor productie. As je de middelen daartoe niet hebt moet het in ieder geval een zo'n groot mogelijk pixelbestand zijn (zoals .jpg, .png) wat ik kan omzetten naar een vector-bestand. Hoe meer pixels hoe beter de kwaliteit van de print. Als er een vector.pdf is kan de firma die de producten van de webshop van waarneming maakt zonder meerkosten dit ontwerp omzetten naar een print op de aangeboden producten.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

GijsB

Ik heb even nagedacht en de opdracht voor maart is: "Zet een meeuw op de foto"
Meeuwen zijn niet echt schuw, maar het is niet gemakkelijk om een écht goede meeuwenfoto te maken. Het gebeurt al heel snel dat de achtergrond onderbelicht is of het wit overbelicht.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen
Gijs

Bart van Hoogstraten

Citaat van: dralion13 op februari 08, 2011, 21:59:02 PM
Ik heb even nagedacht en de opdracht voor maart is: "Zet een meeuw op de foto"
Meeuwen zijn niet echt schuw, maar het is niet gemakkelijk om een écht goede meeuwenfoto te maken. Het gebeurt al heel snel dat de achtergrond onderbelicht is of het wit overbelicht.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen

Zoiets ongeveer dus? (zei hij vol trots  ;) ->hoort eigenlijk bij My Own Shots)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

Citaat van: Bart van Hoogstraten op februari 09, 2011, 13:13:22 PM
Citaat van: dralion13 op februari 08, 2011, 21:59:02 PM
Ik heb even nagedacht en de opdracht voor maart is: "Zet een meeuw op de foto"
Meeuwen zijn niet echt schuw, maar het is niet gemakkelijk om een écht goede meeuwenfoto te maken. Het gebeurt al heel snel dat de achtergrond onderbelicht is of het wit overbelicht.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen

Zoiets ongeveer dus? (zei hij vol trots  ;) ->hoort eigenlijk bij My Own Shots)

bijvoorbeeld, maar ook zoiets  (alleen dan wat minder bewerkt, want dat is hier wel wat extreem gedaan :angel: )
Totaal iets anders
Gijs

Bart van Hoogstraten

Citaat van: dralion13 op februari 09, 2011, 16:54:16 PM
(alleen dan wat minder bewerkt, want dat is hier wel wat extreem gedaan :angel: )

Foto is dus echnie bewerkt! En ook geen lippenstift! Geelpootmeeuw in prachtkleed heeft echt van die rode oogranden! Was trouwens een slim beest; zat op een paal paar meter achter een vestingmuur -> had precies in de gaten dat niemand hem kon aanraken en bleef daar dan ook gewoon zitten (vandaar dus dat ik hem van zo dichtbij heb kunnen fotograferen).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

firecrest

Citaat van: Bart van Hoogstraten op februari 09, 2011, 17:18:26 PM
Citaat van: dralion13 op februari 09, 2011, 16:54:16 PM
(alleen dan wat minder bewerkt, want dat is hier wel wat extreem gedaan :angel: )

Foto is dus echnie bewerkt! En ook geen lippenstift! Geelpootmeeuw in prachtkleed heeft echt van die rode oogranden! Was trouwens een slim beest; zat op een paal paar meter achter een vestingmuur -> had precies in de gaten dat niemand hem kon aanraken en bleef daar dan ook gewoon zitten (vandaar dus dat ik hem van zo dichtbij heb kunnen fotograferen).
Is dat heel toevallig op Gibraltar? Met Marokko op de achtergrond?
Zo had ik de Geelpootmeeuwen daar ook, tot op een halve meter te benaderen.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: firecrest op februari 09, 2011, 17:24:08 PM
Is dat heel toevallig op Gibraltar? Met Marokko op de achtergrond?

Nee, dit is op Corsica met Sardinië op de achtergrond, betreft deze waarneming:
http://observado.org/waarneming/view/52234476
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

GijsB

Citaat van: Bart van Hoogstraten op februari 09, 2011, 17:18:26 PM
Citaat van: dralion13 op februari 09, 2011, 16:54:16 PM
(alleen dan wat minder bewerkt, want dat is hier wel wat extreem gedaan :angel: )

Foto is dus echnie bewerkt! En ook geen lippenstift! Geelpootmeeuw in prachtkleed heeft echt van die rode oogranden! Was trouwens een slim beest; zat op een paal paar meter achter een vestingmuur -> had precies in de gaten dat niemand hem kon aanraken en bleef daar dan ook gewoon zitten (vandaar dus dat ik hem van zo dichtbij heb kunnen fotograferen).

het ging om de foto die ik gepost had, die is volledig bewerkt, was eerst een grauwe lucht en er lag brood bij  :rolleye:
Gijs

Bart van Hoogstraten

Citaat van: dralion13 op februari 09, 2011, 17:34:35 PM
het ging om de foto die ik gepost had, die is volledig bewerkt, was eerst een grauwe lucht en er lag brood bij  :rolleye:

Helder!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/