Alles over zeldzaamheden in Nederland!

Gestart door Folkert Jan, januari 10, 2011, 20:27:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Mudde

Tsja....................., het is toch echt verbazingwekkend hoevelen zich hiermee bezig kunnen houden en hoe hoog de emoties op kunnen lopen............... :rolleye: :rolleye: :rolleye:
Volgens mij hoog tijd om met z'n allen te gaan doen waar het om gaat; Vogelen en genieten en ingeval van zeldzaamheden extra goed waarnemen en documenteren al dan niet met "bewijsplaatjes". ;D ;D ;D
Het was dertig jaar geleden ook al zo; iets bijzonders gezien maar geen medewaarnemers en/of rammelende beschrijving is garantie voor kritische vragen EN TERECHT. Ik krijg zelf ook wel eens een kritische vraag van een admin :police: :duim: :duim: en dat heeft er ook wel eens toe geleid dat ik een waarneming waar ik van overtuigd was heb heroverwogen en heb laten vallen :'( :'(.
Betrouwbaarheid van de database is voor mij nog altijd belangrijker dan mijn gelijk halen. Ondanks dat vogel ik nog steeds met groot plezier en geef ik zoveel mogelijk alles (zeldzaam of heel gewoontjes) wat ik zie door op deze site en zal dat ook blijven doen.Een dikke pluim  :duim: :duim: :duim: :duim:voor alle admins en andere deskundigen die zich vrijwillig inspannen om waarneming.nl betrouwbaar te houden, ga zo door.

To bird or not to bird, thats the question

Groetjes, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Ben Gaxiola

Voor de nieuwsgierigen:


"GUTTA CAVAT LAPIDEM, NON VI SED SAEPE CADENDO Ovidius; Ars Amatoria I 4 - Een druppel holt een steen uit, niet door geweld maar door vaak te vallen ". 8)
Ben Gaxiola

joostheeremans

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Timo Roeke

#273
Wat een gedoe zeg... maar volgens mij is alles er inmiddels al over gezegd? Dezelfde argumenten beginnen namelijk terug te komen.
Het lijkt mij duidelijk dat er geen 'streep' is gezien en dat het nu alleen maar over randvoorwaarden gaat. Bovendien lijkt het me niet bevordelijk een jonge vogelaar met zijn allen te confronteren op zijn gedrag. Het zou spijtig zijn als F zijn wil om waarneming.nl te gebruiken of zelfs zijn passie, hierdoor verliest. Het advies dat Ben geeft lijkt mij een goede afsluiting op dit kleine drama.   

Ben Gaxiola

@Timo Ik zou je niet graag als rechter hebben, gelet op je conclusie over het al dan niet aanwezig zijn geweest van een Gestreepte Strandloper. Zelfs Frank was minder stellig...

Maar goed, dit gezegd hebbende, raad ik een ieder (die niet al te politiek correct is) aan om op google naar afbeeldingen te zoeken met de zoekterm: 'arguing on the internet'.....
Ben Gaxiola

Jaap Denee

Ja, Ben, wat doe je nou?! Zo is alle lol er meteen van af.

;)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

frankw

#276
Ik vind m leuk Ben, vooral die van Cartman. ;D

Ik wilde m eerst hier plaatsen maar ik ben bang dat er dan mogelijk mensen zijn die het zich te persoonlijk aan trekken en op tilt gaan. 8) ;)

Timo Roeke

Citaat van: Ben Gaxiola op juli 27, 2011, 11:56:41 AM
@Timo Ik zou je niet graag als rechter hebben, gelet op je conclusie over het al dan niet aanwezig zijn geweest van een Gestreepte Strandloper. Zelfs Frank was minder stellig...

Maar goed, dit gezegd hebbende, raad ik een ieder (die niet al te politiek correct is) aan om op google naar afbeeldingen te zoeken met de zoekterm: 'arguing on the internet'.....
Rechter is ook niet mijn ding... speelde enkel even advocaat van de duivel :)

Theovanv

Hoe zit het met die Buffelkopeend bij Barendrecht? Is die weg? Of zit ie er nooit in deze periode? Wou een keer een rondje exoten doen: Buffelkopeend, Kwak en Huiskraai :D
Theo van Veenendaal

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Robertmeer

Citaat van: Theovanv op augustus 24, 2011, 22:47:27 PM
Hoe zit het met die Buffelkopeend bij Barendrecht? Is die weg? Of zit ie er nooit in deze periode?
Die Buffelkopeend zit daar meestal tot in mei en duikt weer op richting oktober. Nu zit onze vogel vast lekker te broeden in de VS... ;D
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Theovanv

Keej, bedankt voor de info, had me nooit zo verdiept in dat beest :D Dan ga ik er wel een ander keertje heen.
Theo van Veenendaal

Folkert Jan

Iemand die nog een voorspelling wil doen wat orkaan Irene misschien zou brengen?
Welke soorten trekken er op dit moment vooral aan de oostkant van amerika?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rickschonewille

Makkelijk... Een Brilparulazanger bij de Van de Bergh Stichting ( Noordwijk ).

Cornelis Fokker

Citaat van: Rickschonewille op augustus 27, 2011, 18:07:34 PM
Makkelijk... Een Brilparulazanger bij de Van de Bergh Stichting ( Noordwijk ).

Brilparulazanger, is dat echt voor jou de enige Amerikaan die bestaat.... ;)
Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

Rickschonewille

Citaat van: Cornelis Fokker op augustus 27, 2011, 18:10:01 PM
Citaat van: Rickschonewille op augustus 27, 2011, 18:07:34 PM
Makkelijk... Een Brilparulazanger bij de Van de Bergh Stichting ( Noordwijk ).

Brilparulazanger, is dat echt voor jou de enige Amerikaan die bestaat.... ;)

Yep  ;D  Al is een leuke stelt ook niet erg.

Robert V.T

Doe mij maar een Amerikaanse Zeearend(wel een wilde natuurlijk ;))
Groeten,

Robert van Tiel

Fabian Meijer

A.s maandag vertrek ik voor 2 maandjes naar Amerika. Ik ga daar dan het hele najaar meehelpen op een vogelringstation. Dus ik zal wel wat Amerikaantjes jullie kant opsturen O0

Folkert Jan

Citaat van: Rickschonewille op augustus 27, 2011, 18:07:34 PM
Makkelijk... Een Brilparulazanger bij de Van de Bergh Stichting ( Noordwijk ).

Trekken die al in grote getalen door?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Citaat van: Robert V.T op augustus 27, 2011, 18:12:40 PM
Doe mij maar een Amerikaanse Zeearend(wel een wilde natuurlijk ;))

Ik had het over de oostkust ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jan vH

Ik heb even de kaartjes bekeken, maar ik verwacht niet dat we veel moeten verwachten. De orkaan gaat volgens de voorspellingen richting IJsland, dus daar zouden nog best wat leuke soorten kunnen opduiken.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Folkert Jan

Citaat van: Jan vH op augustus 27, 2011, 20:30:48 PM
Ik heb even de kaartjes bekeken, maar ik verwacht niet dat we veel moeten verwachten. De orkaan gaat volgens de voorspellingen richting IJsland, dus daar zouden nog best wat leuke soorten kunnen opduiken.

De orkaan moet juist richting ijsland!
Zo worden de vogels om engeland heen gevoerd! Een goeie NW wind kan ze dan de Noordzee in blazen zodat ze bij ons op de wadden komen ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jan vH

Citaat van: rnbflavour op augustus 27, 2011, 20:33:18 PM
Citaat van: Jan vH op augustus 27, 2011, 20:30:48 PM
Ik heb even de kaartjes bekeken, maar ik verwacht niet dat we veel moeten verwachten. De orkaan gaat volgens de voorspellingen richting IJsland, dus daar zouden nog best wat leuke soorten kunnen opduiken.

De orkaan moet juist richting ijsland!
Zo worden de vogels om engeland heen gevoerd! Een goeie NW wind kan ze dan de Noordzee in blazen zodat ze bij ons op de wadden komen ;)

Maar nu lijkt de orkaan recht op IJsland af te gaan, waardoor alle vogels daar natuurlijk neer gaan ploffen. Maar er kan natuurlijk nog veel veranderen qua windrichting.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Marcel van kammen

@Folkert Jan: Amerikaanse Zeearend is aan de oostkust best veel aanwezig hoor, heb er in Florida verschillende gezien en ze schijnen noordlijker aan de oostkust ook best veel voor te komen in de goeie periode......dus laat ze maar deze kant uit waaien :-p

Rein Genuït

Citaat van: Rickschonewille op augustus 27, 2011, 18:07:34 PM
Makkelijk... Een Brilparulazanger bij de Van de Bergh Stichting ( Noordwijk ).

Gave soort maar helaas ligt de piek van trekkende Brilparula's aan de Atlantische (oost) kust tussen half sept en
begin okt.
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Gert Ottens

Citaat van: rnbflavour op september 02, 2011, 00:21:07 AM
Welke soorten pieken op dit moment dan?

Eén van de vroegste Amerikaanse zangvogeldwaalgasten in de WP (in het najaar) is Yellow Warbler, met verschillende gevallen eind augustus/begin september. Leuke soort voor een willekeurig Waddeneiland (maar liever nog aan de vast wal:-))!

Folkert Jan

Citaat van: Gert Ottens op september 02, 2011, 10:38:35 AM
Citaat van: rnbflavour op september 02, 2011, 00:21:07 AM
Welke soorten pieken op dit moment dan?

Eén van de vroegste Amerikaanse zangvogeldwaalgasten in de WP (in het najaar) is Yellow Warbler, met verschillende gevallen eind augustus/begin september. Leuke soort voor een willekeurig Waddeneiland (maar liever nog aan de vast wal:-))!

En wat wordt er vandaag gevangen in Frankrijk? ;)
Niks ijsland!!


@ kleine trap


Ach 3 roepende zwarte spechten en veel groepjes boomleeuweriken waren ook leuk......
:'(

Amper 10 minuten te laat
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

BramtK

Ach, waar haalt iedereen toch de tijd vandaan om altijd maar paraat te staan voor dat soort zaken. Ik was op de mooiste dag van het najaar gewoon aan het klussen bij een vriend...  :'(  Zelfbeklag, sorry. Toch maar mooi 7 Buizerden en 3 Boomvalken daar. ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Guus Peterse

Ja, zo mis ik er ook nogal eens eentje. Maar deze kwam precies op het goede moment. (En op de goede plek natuurlijk: lekker bereikbaar vanuit Utrecht.)
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015