Alles over zeldzaamheden in Nederland!

Gestart door Folkert Jan, januari 10, 2011, 20:27:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theovanv

Citaat van: Jan vH op maart 31, 2011, 16:44:47 PM
Citaat van: Theovanv op maart 31, 2011, 16:41:33 PM
Citaat van: dralion13 op maart 31, 2011, 16:35:37 PM
Had niet anders verwacht dat hij weer weg was, die beesten zijn bijna nooit tp, deze was een kwestie van overnachten en verder vliegen
Nou, wel iets meer dan dat, hij heeft er 6 dagen gezeten ;)
De Steppekiekendief?  ;)
Foutje, dacht dat ie t over de Steppekiev had :P
Theo van Veenendaal

GijsB

nope

wel veel steppe soorten de laatste tijd

nog even en er komt een steppehoen
Gijs

Harm058

Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Lonnie Bregman

Citaat van: dralion13 op maart 30, 2011, 20:58:18 PM
Citaat van: Jan vH op maart 30, 2011, 20:46:56 PM
Ik hoop dat hij er nog een paar weken blijft zitten.  ;D Met Pasen gaan we naar Ameland, dus dan komen we er bijna langs. Anders is het wel een heel stuk rijden vanaf hier.

Wel jammer dat ik nog niet echt actief vogelde toen er een zowat in mijn achtertuin zat (oké, is overdreven, maar was maar een paar kilometer).

Ik heb wel eens een ralreiger min of meer in mn achtertuin gehad in de tijd dat ik nog niet vogelde
Ik kwam dagelijks door dat gebied, was nog geen 300 meter van mn huis

Die Groene Bijeneter van augustus vorig jaar zat ook op m'n local patch, maar toen was ik net op vakantie! :(
Groeten, Lonnie Bregman

firecrest

Citaat van: lonnie20 op maart 31, 2011, 17:40:35 PM
Citaat van: dralion13 op maart 30, 2011, 20:58:18 PM
Citaat van: Jan vH op maart 30, 2011, 20:46:56 PM
Ik hoop dat hij er nog een paar weken blijft zitten.  ;D Met Pasen gaan we naar Ameland, dus dan komen we er bijna langs. Anders is het wel een heel stuk rijden vanaf hier.

Wel jammer dat ik nog niet echt actief vogelde toen er een zowat in mijn achtertuin zat (oké, is overdreven, maar was maar een paar kilometer).

Ik heb wel eens een ralreiger min of meer in mn achtertuin gehad in de tijd dat ik nog niet vogelde
Ik kwam dagelijks door dat gebied, was nog geen 300 meter van mn huis

Die Groene Bijeneter van augustus vorig jaar zat ook op m'n local patch, maar toen was ik net op vakantie! :(
Hij was wel erg mooi  ;D

Folkert Jan

Citaat van: dralion13 op maart 31, 2011, 17:24:40 PM
nope

wel veel steppe soorten de laatste tijd

nog even en er komt een steppehoen

Als jij nu net zo goed kon voorspellen als Max Berlijn (rotskruiper) of die andere die een kleine regenwulp voorspelde  ;D
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Wat hadden we nou afgesproken over die bijeneter  :-[
Steppehoen is een goed plan!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Lonnie Bregman

Citaat van: Vincent Hart op maart 31, 2011, 21:02:40 PM
Wat hadden we nou afgesproken over die bijeneter  :-[

Sorry!  ::) Ach, ik ben iig niet de enige. ;)
Groeten, Lonnie Bregman

GijsB

Citaat van: Vincent Hart op maart 31, 2011, 21:02:40 PM
Wat hadden we nou afgesproken over die bijeneter  :-[
Steppehoen is een goed plan!

Komt er nog wel 1 (al hoop ik wel dat je er oud genoeg voor wordt om dat mee te maken)
Gijs

Guus Peterse

Citaat van: dralion13 op maart 31, 2011, 21:31:41 PMKomt er nog wel 1 (al hoop ik wel dat je er oud genoeg voor wordt om dat mee te maken)
Bedoel je nou die steppehoen of die bijeneter? Van die bijeneter geloof ik het, die steppehoen betwijfel ik.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

GijsB

Bijeneter

En steppehoen denk ik ook wel
vorig jaar ook 1 in Scandinavië, wat daar kan kan hier ook
Gijs

Folkert Jan

Ik denk dat we voor die bijeneter zat herkansingen krijgen.
Die steppehoen moet toch in de komende 50 jaar nog wel 1 keer lukken toch (a)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Morgen begint april: laten we het topic op korte termijn voorspel spel weer leven inroepen ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Ik lust wel een grijze wouw dit weekend.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Misschien leuk om dat weer in dat topic te zetten...hebben we alles bij elkaar ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Theovanv

Die hoenders zijn veel te honkvast, die komen echt niet gauw helemaal hierheen, mss freighttruck-assisted ofzo :P
Theo van Veenendaal

GijsB

Citaat van: Jan vH op maart 30, 2011, 20:46:56 PM
Ik hoop dat hij er nog een paar weken blijft zitten.  ;D Met Pasen gaan we naar Ameland, dus dan komen we er bijna langs. Anders is het wel een heel stuk rijden vanaf hier.

Wel jammer dat ik nog niet echt actief vogelde toen er een zowat in mijn achtertuin zat (oké, is overdreven, maar was maar een paar kilometer).

Ik bedenk net dat er een keer een notenkraker zowat in mn achtertuin heeft gezeten (ik heb foto's gezien van het beest vanaf een plek die ik vanaf hier (dus achter de computer) kan zien.
Die herfstvakantie vogelde ik al wel, weet niet meer precies waarom ik hem niet heb gezien, was er niet ofzo :S  :'(
Gijs

Stijn E.

Citaat van: dralion13 op maart 31, 2011, 23:50:44 PM
Citaat van: Jan vH op maart 30, 2011, 20:46:56 PM
Ik hoop dat hij er nog een paar weken blijft zitten.  ;D Met Pasen gaan we naar Ameland, dus dan komen we er bijna langs. Anders is het wel een heel stuk rijden vanaf hier.

Wel jammer dat ik nog niet echt actief vogelde toen er een zowat in mijn achtertuin zat (oké, is overdreven, maar was maar een paar kilometer).

Ik bedenk net dat er een keer een notenkraker zowat in mn achtertuin heeft gezeten (ik heb foto's gezien van het beest vanaf een plek die ik vanaf hier (dus achter de computer) kan zien.
Die herfstvakantie vogelde ik al wel, weet niet meer precies waarom ik hem niet heb gezien, was er niet ofzo :S  :'(

Dat is HEUL erg balen  :-\
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Harm058

Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


GijsB

zelfde hier

Ben bang dat de steppekievit toch echt weg is  :(
Gijs

JaapHennevanger

Over een knaller gesproken: Grijze Gors op Schier! Hierbij zal ik toch wel even twijfelen als ik een toets moest maken...
Morgen vrij, maar de eerste boot die ik kan halen is 13:30:/
Jaap Hennevanger



Theovanv

Erg gave soort, ik zou er wel heen willen, als iemand nog meerijders zoekt om de benzinekosten wat te drukken.. ;)
Theo van Veenendaal

Folkert Jan

Met Ov. Moet 9.30 boot voor jou te halen zijn toch?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Theovanv

Citaat van: rnbflavour op april 04, 2011, 00:42:09 AM
Met Ov. Moet 9.30 boot voor jou te halen zijn toch?
Jawel, als ik om 6:00 uur de deur uit ga ;) Maar zit even te twijfelen, is een reis van 4,5 uur heen en 4,5 uur terug, mss bootje later nemen en even afwachten of hij teruggevonden wordt, hij is vanochtend om 9:00 waargenomen, dus er kan al veel gebeurd zijn in het etmaal tussen de waarneming en wanneer je er morgenvroeg staat.
Theo van Veenendaal

Folkert Jan

Tja als je zo gaat denken heb je em bij voorbaat al gemist ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Theovanv

Citaat van: rnbflavour op april 04, 2011, 00:53:16 AM
Tja als je zo gaat denken heb je em bij voorbaat al gemist ;)
Het risico dat je hem mist is iets groter omdat je er dan niet eind vd ochtend, maar in de middag bent, maar daarmee kan je wel een zeer lange reis voor niks voorkomen omdat hij mss er niet meer zit een etmaal later dan de waarneming ;)
Theo van Veenendaal

GijsB

haat aan school
als hij er zaterdag nog zit ga ik dan (jammer van de korhoenders, komen wel een andere keer)
Gijs

Vincent Hart

#117
Als de waarnemer wat eerder aan de bel had getrokken, hadden er wat meer mensen heen gekund  :-\ Waaronder ik, want kan morgen niet weg en vanaf dinsdag 2 weken Spanje - waar ik ze trouwens wel weer zal zien  ;)

Succes voor wie gaat!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille

Waarom zitten zulk soort beesten altijd op zo'n rot eiland...  :-X

firecrest

#119
Citaat van: Rickschonewille op april 04, 2011, 07:45:31 AM
Waarom zitten zulk soort beesten altijd op zo'n rot eiland...  :-X
Liever op Schier dan in Zuid-Limburg waar ik hem had verwacht.
Wordt wel moeilijk voor mij om hem in de komende dagen te twitchen....