Alles over zeldzaamheden in Nederland!

Gestart door Folkert Jan, januari 10, 2011, 20:27:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Citaat van: BramtK op juli 25, 2011, 15:34:02 PM
Zoals ik Folkert Jan al emailde; de foto biedt geen oplossing voor de hele kwestie aangezien er een Temmincks op lijkt te staan/staat. Daarmee is natuurlijk niet uitgesloten dat ter plaatse tevens een Gestreepte strandloper aanwezig was.

Da's natuurlijk 'politiek correct' Bram maar het feit dat noch Arend, noch Jos v.d. Berg hier een Gestreepte hebben kunnen vinden maar wel deze Temminck zegt mij een heleboel en ik ben ook allergisch voor 2-vogel 'oplossingen'... Daarbij tel ik dan maar even op het feit dat Folkert Jan niet erg genegen was om deze foto snel geplaatst te krijgen (want zó slecht als hij suggereerde is-t-ie niet) + een niet erg bevredigende beschrijving van die "Streep".... Dan nog sluit dat inderdaad niet uit dat er tòch een Streep aanwezig was daar maar ik acht die kans inmiddels zó klein dat er wat mij betreft gerust een streep doorheen mag......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

BramtK

Ha Frank,

Ik ben ook zeker geen fan van de tweevogel-theorie. Al was het maar omdat ik dan zelf zou gaan twijfelen en achteraf twijfelen kan wat mij betreft maar leiden tot een ding, het afketsen van de determinatie. Aan de andere kant is het kort verblijven van stelten in deze periode natuurlijk helemaal geen vreemde zaak. Zie ook hetgeen Bas hierboven schrijft.
Groeten,

Bram ter Keurs

Bas vd Burg

Ik stond bij die Roodkeelstrandloper toen Marcel Haas de aanwezigen erop attendeerde dat er een "Gestreepte was gezien bij de Robbenjager. Ik vermoed dat dit rond 1600u was oid (kan ook ietsje later zijn). Vrijwel direct daarna zijn er mensen die kant op gegaan.

Ab Steenvoorden en ik zijn wat later vertrokken en waren om ongeveer 1640u bij de Robbenjager. Bij aankomst zagen we Arend en Jos vertrekken. Ruud van Beusekom vertrok ietsje later en vertelde dat de vogel er niet meer zat, maar dat er nog wel een Temminck en Bonte Strandloper rondliepen.

Het toeval wil dat ze op de Vliehors druk bezig waren met bommetjes gooien. Wellicht dat door de langsvliegende straaljagers eea is weggevlogen van de plek, dat zou mij niks verbazen (op dat moment was dit voor ons een plausibele verklaring mbt het verdwijnen van de 'streep').

Maar nogmaals het is wellicht goed om de andere 2 waarnemers van de 'streep' eens te benaderen??
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

BramtK

Citaat van: Bas vd Burg op juli 25, 2011, 16:30:19 PM
Maar nogmaals het is wellicht goed om de andere 2 waarnemers van de 'streep' eens te benaderen??

Nogmaals mee eens. ;) Lijkt me een logische en rechtvaardige gang van zaken.
Groeten,

Bram ter Keurs

frankneijts

Ik heb de 2 andere waarnemers om een beschrijving gevraagd, we wachten af. Maarrrr.... langsvliegende straaljagers of niet, overeind blijft natuurlijk dat de waarneming van Folkert Jan zelf onvoldoende gedocumenteerd is, "de" foto een Temminck (toch zeker géén Gestreepte..) laat zien en zijn reacties er blijk van geven dat hij eigenlijk geen (negatief) commentaar op zijn waarnemingen wenst te krijgen: http://waarneming.nl/waarneming/view/55748629
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

BramtK

Tsja, ik vrees dat ik het met je eens moet zijn, Frank.  :angel:
Groeten,

Bram ter Keurs

Folkert Jan

Citaat van: frankneijts op juli 25, 2011, 17:07:40 PM
Ik heb de 2 andere waarnemers om een beschrijving gevraagd, we wachten af. Maarrrr.... langsvliegende straaljagers of niet, overeind blijft natuurlijk dat de waarneming van Folkert Jan zelf onvoldoende gedocumenteerd is, "de" foto een Temminck (toch zeker géén Gestreepte..) laat zien en zijn reacties er blijk van geven dat hij eigenlijk geen (negatief) commentaar op zijn waarnemingen wenst te krijgen: http://waarneming.nl/waarneming/view/55748629

Frank, je snapt het echt niet he.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rickschonewille

Eigenlijk zegt Frank helemaal niks raars, Folkert Jan. Je moet snappen dat het voor ons lastig te geloven is allemaal... Vind het zoiezo al raar dat je Pieter Duin hebt teruggemailt voor uitleg, waarom dit een Temmincks zou zijn. De foto is namelijk goed genoeg om te zeggen dat dit zeker geen Gestreepte Strandloper is.

Jaap Denee

Citaat van: rnbflavour op juli 25, 2011, 17:32:31 PM
Citaat van: frankneijts op juli 25, 2011, 17:07:40 PM
Ik heb de 2 andere waarnemers om een beschrijving gevraagd, we wachten af. Maarrrr.... langsvliegende straaljagers of niet, overeind blijft natuurlijk dat de waarneming van Folkert Jan zelf onvoldoende gedocumenteerd is, "de" foto een Temminck (toch zeker géén Gestreepte..) laat zien en zijn reacties er blijk van geven dat hij eigenlijk geen (negatief) commentaar op zijn waarnemingen wenst te krijgen: http://waarneming.nl/waarneming/view/55748629

Frank, je snapt het echt niet he.

Ik vrees dat je met deze opmerking bewijst dat jij degene bent die er, ondanks alle voorgaande reacties, niets van snapt, Folkert Jan.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HPM

Citaat van: rnbflavour op juli 25, 2011, 14:06:55 PM
Citaat van: HPM op juli 25, 2011, 13:57:57 PM
Citaat van: rnbflavour op juli 25, 2011, 12:34:47 PM
@ Justin.

Bedankt voor je commentaar op de beschrijving. Je bent die eerste die de moeite neemt uit te leggen waarom de beschrijving naar jou inzien andere soorten niet voldoende uitsluit. Hier kan ik tenminste iets van leren ipv alleen het geschreeuw dat de waarneming niet juist is.
[...]

Ik heb nog eens teruggelezen wat hierover geschreven is maar ik ben niemand tegengekomen die geschreeuwd heeft dat je waarneming niet juist is. Wel mensen die niet overtuigd waren door je (gebrek aan) beschrijving. Kritische opmerkingen afdoen als geschreeuw zal je niet verder helpen.
Afgezien daarvan wekt het weinig vertrouwen dat je weigert de door jou gemaakte bewijsfoto bij je waarneming te plaatsen omdat het een "shitfotootje" zou zijn, terwijl anderen hem kennelijk goed genoeg vonden om er een Temmincks in te herkennen. De indruk ontstaat daardoor dat je hem niet wil plaatsen omdat er een Temmincks op staat en je claim daarom onderuitgehaald zou worden. Daar komt nog bij dat je pas na veel poespas (en kennelijk met tegenzin) iets van een beschrijving bij je waarneming hebt gezet.

Dat is dan erg jammer en hopelijk bij deze opgelost.

Ik zie anders nog steeds geen foto bij je waarneming staan.
Herman van der Meer

Justin Jansen

Citaat van: HPM op juli 25, 2011, 19:52:33 PM
Citaat van: rnbflavour op juli 25, 2011, 14:06:55 PM
Citaat van: HPM op juli 25, 2011, 13:57:57 PM
Citaat van: rnbflavour op juli 25, 2011, 12:34:47 PM
@ Justin.

Bedankt voor je commentaar op de beschrijving. Je bent die eerste die de moeite neemt uit te leggen waarom de beschrijving naar jou inzien andere soorten niet voldoende uitsluit. Hier kan ik tenminste iets van leren ipv alleen het geschreeuw dat de waarneming niet juist is.
[...]


Ik heb nog eens teruggelezen wat hierover geschreven is maar ik ben niemand tegengekomen die geschreeuwd heeft dat je waarneming niet juist is. Wel mensen die niet overtuigd waren door je (gebrek aan) beschrijving. Kritische opmerkingen afdoen als geschreeuw zal je niet verder helpen.
Afgezien daarvan wekt het weinig vertrouwen dat je weigert de door jou gemaakte bewijsfoto bij je waarneming te plaatsen omdat het een "shitfotootje" zou zijn, terwijl anderen hem kennelijk goed genoeg vonden om er een Temmincks in te herkennen. De indruk ontstaat daardoor dat je hem niet wil plaatsen omdat er een Temmincks op staat en je claim daarom onderuitgehaald zou worden. Daar komt nog bij dat je pas na veel poespas (en kennelijk met tegenzin) iets van een beschrijving bij je waarneming hebt gezet.

Dat is dan erg jammer en hopelijk bij deze opgelost.

Ik zie anders nog steeds geen foto bij je waarneming staan.

Post #237
M.v.g., Justin Jansen


Ben Gaxiola

#251
Jongens, jongens, rustig....


1. FJ ziet een steltloper uit zee komen die hij op een gegeven moment als Gestreepte Strandloper determineert.


2. Hij maakt de waarneming wereldkundig volgens de daartoe ge-eigende kanalen.


3. Twee andere personen zien de vogel ook.


4. FJ probeert de vogel te fotograferen met zijn mobiel door zijn telescoop.


5. Op de foto blijkt achteraf een Temminck's te staan.


6. De Gestreepte Strandloper wordt niet meer gezien, de Temminck's wel nog kort door anderen.


Als je het los ziet van de ietwat gebrekkige beschrijving en de overspannen reacties van FJ, dan zijn er oa de volgende verklaringen:


A. De vogel was FJ was in werkelijkheid een Temminck's; en


B. Er is wel sprake van geweest van 2 vogels.




Anders dan Frank, neig ik nog steeds naar optie B.
Redenen hiervoor:


1. Temmincks's en Gestreepte zie ik iemand niet snel door elkaar halen. Vooral niet iemand die regelmatig in de Lauwersmeer komt en zelfs na 2 a3 jaar vogelen al redelijk ervaring heeft met Temminck's en ook ervaring met Gestreepte.


2. Ik probeer ook regelmatig vogels met mijn mobiel te fotograferen. De keren dat het mij daadwerkelijk lukt om de vogel in kwestie te fotograferen zijn zeer beperkt. Ik moet zelf nl. dusdanig lang prutsen om mijn Nokia goed voor de lens van mijn Kowa te krijgen, dat het zeer regelmatig voorkomt dat de vogel zich niet meer in beeld bevindt (al dan niet vervangen door een andere vogel). Ik kan me de verwarring dus wel voorstellen.


3. Met name steltlopers hebben er een handje van om snel weer te vertrekken.


4. BramtK gaf over de foto die FJ hem mailde het volgende aan: "Oh ja, het origineel is een stuk groter en daarom niet hier te plaatsen. Vogel daarop ook nauwelijks herkenbaar."
5. Kun je je voorstellen hoe dat op een schermpje van een mobiel eruit moet hebben gezien. :rolleye:

@FJ: je moet wel leren omgaan met kritische vragen, deze niet (meer) opvatten als een persoonlijke aanval of het twijfelen aan je geloofwaardigheid en vooral niet zo primair reageren. Dat is ook in het dagelijkse leven handig. 8)




Ben Gaxiola

Jaap Denee

Hoi Ben,


Ik denk dat als FJ zich voortaan houdt aan je laatste advies, iedereen vanzelf rustiger (voorzover daar niet al sprake van was) zal reageren.


Wat betreft je opties A en B: hiermee vat je het mooi samen. Jammer genoeg moeten we ook concluderen dat de waarneming inmiddels wat 'gekleurd' is geraakt. Dus als optie B de werkelijkheid vertegenwoordigt, dan nog zal er bij velen een vreemde bijsmaak aan hangen. Daarom hoop ik van harte dat FJ binnenkort (weer) een Streep (of iets anders leuks) ontdekt en dat hij dan laat zien dat hij iets met het advies gedaan heeft.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

BramtK

Ha Ben, inderdaad, origineel veel groter en goed voorstelbaar dat daar in het veld weinig van te maken is. Hier ter illustratie bijgevoegd. Kon dat eerder vandaag niet doen dus dan nu maar even.
Groeten,

Bram ter Keurs

caliprobola

Citaat van: Ben Gaxiola op juli 25, 2011, 20:17:35 PM

1. Temmincks's en Gestreepte zie ik iemand niet snel door elkaar halen. Vooral niet iemand die regelmatig in de Lauwersmeer komt en zelfs na 2 a3 jaar vogelen al redelijk ervaring heeft met Temminck's en ook ervaring met Gestreepte.
 


Die temmincks blijkt toch een moeilijke te zijn om telkens weer uit te sluiten als er een wat moeilijker te determineren strandloper gemeld wordt.
Ik herinner me dit citaat bij de beschrijving van een mogelijke grijze strandloper die me toen wat vreemd leek maar waar ik toen niet op gereageerd heb:

Citaat van: rnbflavour op juli 17, 2011, 01:14:58 AM
Aangezien er vandaag toch weer een melding kwam van de "grijzige strandloper" van de ezumakeeg toch nog maar even een berichtje van mijn kant.

...

Hier vonden we 1 van de strandplevieren terug en op dat moment zie ik het strandlopertje er zowaar naast en nu veel dichterbij lopen. Gelijk wordt geconstateert dat er niks van een witte V aanwezig is. Om temmincks uit te sluiten wachten we even totdat we de poten kunnen zien die totaal zwart blijken te zijn.

...


Als een waarnemer denkt aan een grijze strandloper en hij moet wachten om de pootkleur te zien alvorens hij temmincks kan uitsluiten, lijkt het me toch dat er nog iets kan geschaafd worden aan de ervaring van de waarnemer met temmincks strandloper.
Maar ach, wat zit ik hier te reageren. De gemiddelde lokale lauwersmeerbezoeker kan op zijn local patch op een jaar meer steltloperervaring opdoen dan de gemiddelde Belg in zijn hele leven in België, met zijn chronisch gebrek aan leuke steltlopergebieden.



frankneijts

Citaat van: frankneijts op juli 25, 2011, 17:07:40 PM
Ik heb de 2 andere waarnemers om een beschrijving gevraagd, we wachten af. Maarrrr.... langsvliegende straaljagers of niet, overeind blijft natuurlijk dat de waarneming van Folkert Jan zelf onvoldoende gedocumenteerd is, "de" foto een Temminck (toch zeker géén Gestreepte..) laat zien en zijn reacties er blijk van geven dat hij eigenlijk geen (negatief) commentaar op zijn waarnemingen wenst te krijgen: http://waarneming.nl/waarneming/view/55748629

Van 1 andere waarnemer inmiddels een reactie ontvangen http://waarneming.nl/waarneming/view/55751040 maar ik ben bang dat Folkert Jan daarmee zijn Streep niet gaat redden.........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Folkert Jan

Citaat van: frankneijts op juli 26, 2011, 13:35:39 PM
Citaat van: frankneijts op juli 25, 2011, 17:07:40 PM
Ik heb de 2 andere waarnemers om een beschrijving gevraagd, we wachten af. Maarrrr.... langsvliegende straaljagers of niet, overeind blijft natuurlijk dat de waarneming van Folkert Jan zelf onvoldoende gedocumenteerd is, "de" foto een Temminck (toch zeker géén Gestreepte..) laat zien en zijn reacties er blijk van geven dat hij eigenlijk geen (negatief) commentaar op zijn waarnemingen wenst te krijgen: http://waarneming.nl/waarneming/view/55748629

Van 1 andere waarnemer inmiddels een reactie ontvangen http://waarneming.nl/waarneming/view/55751040 maar ik ben bang dat Folkert Jan daarmee zijn Streep niet gaat redden.........

Frank,

Hier laat je weer zien dat je er niks van begrijpt.
Het gaat mij helemaal niet om het redden van de waarneming.
De waarneming is voor mij voor geen enkel lijstje van belang.
Ik heb hem al op de levenslijst en zelfs al op de zelfontdeklijst.

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Justin Jansen

Citaat van: rnbflavour op juli 26, 2011, 14:49:38 PM
Citaat van: frankneijts op juli 26, 2011, 13:35:39 PM
Citaat van: frankneijts op juli 25, 2011, 17:07:40 PM
Ik heb de 2 andere waarnemers om een beschrijving gevraagd, we wachten af. Maarrrr.... langsvliegende straaljagers of niet, overeind blijft natuurlijk dat de waarneming van Folkert Jan zelf onvoldoende gedocumenteerd is, "de" foto een Temminck (toch zeker géén Gestreepte..) laat zien en zijn reacties er blijk van geven dat hij eigenlijk geen (negatief) commentaar op zijn waarnemingen wenst te krijgen: http://waarneming.nl/waarneming/view/55748629

Van 1 andere waarnemer inmiddels een reactie ontvangen http://waarneming.nl/waarneming/view/55751040 maar ik ben bang dat Folkert Jan daarmee zijn Streep niet gaat redden.........

Frank,

Hier laat je weer zien dat je er niks van begrijpt.
Het gaat mij helemaal niet om het redden van de waarneming.
De waarneming is voor mij voor geen enkel lijstje van belang.
Ik heb hem al op de levenslijst en zelfs al op de zelfontdeklijst.
@Folkert,
Ik begrijp het niet? Heeft Frank ergens iets van een lijstje genoemd?

Frank heeft het volgens mij net als vele anderen hier op dit forum, of de waargenomen vogel correct op naam is gebracht? Verder niets!
M.v.g., Justin Jansen


joostheeremans

FJ, ik snap niet dat je zoveel stampij maakt en zelfs krachttermen gebruikt (Fucking bullshit) om vervolgens de waarneming af te doen als van geen enkel belang. Daarnaast snap ik ook niet dat een soort die je al op (om het even welk) lijstje hebt staan van geen belang is.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

HPM

Citaat van: rnbflavour op juli 26, 2011, 14:49:38 PM

Frank,

Hier laat je weer zien dat je er niks van begrijpt.
Het gaat mij helemaal niet om het redden van de waarneming.
De waarneming is voor mij voor geen enkel lijstje van belang.
Ik heb hem al op de levenslijst en zelfs al op de zelfontdeklijst.

Om je eigen woorden maar te gebruiken: Het zal mij (en ongetwijfeld ook Frank) een laatste bal jeuken wat jij op welk lijstje dan ook hebt staan, maar als jij enige waarde zou hechten aan die lijstjes van je zou je geen genoegen nemen met zeldzaamheden die als enige beschrijving "Kwam zo uit zee vliegen!!" hebben.
En als jij schijt hebt aan beoordeling van je waarnemingen door "mensen die er niet zelf bij waren" zou je je waarnemingen beter niet meer kunnen invoeren in Waarneming.nl. Misschien moet je je waarnemingen dan maar helemaal voor jezelf houden.
Ga eens bij jezelf te rade.


Herman van der Meer

Rikstar

#260
ondertussen al 2 kratten bier op........ 4 zakken chips...... en een heleboel kijkgenot.
3 pagina's over 1 onderwerp en binnen een week tijd van 1400 keer naar ruim 4500 keer bekeken, lijkt het mij dat we weer eens over iets anders moeten hebben.

Feit blijft: op de foto staat een duidelijke temminck en wat Folkert van zijn waarneming vind moet hij zelf weten.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Vincent Hart

#261
Citaat van: Rikstar op juli 26, 2011, 16:10:15 PMwat Folkert van zijn waarneming vind moet hij zelf weten.
Da's natuurlijk waar, maar als hij zijn waarneming als 'zeker' invoert, is de 'bewijslast' aan hem, en de beoordeling (goedgekeurd/niet goedgekeurd) van zijn ingevoerde waarneming aan de admins ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rikstar

volgens mij had folkert jan al een hele tijd geleden aangeven dat het hem niet boeid of zijn waarneming goedgekeurd wordt of niet goedgekeurd wordt. zolang hijzelf maar zeker is van zijn waarneming.


Citaat van: Vincent Hart op juli 26, 2011, 16:13:56 PM
Citaat van: Rikstar op juli 26, 2011, 16:10:15 PMwat Folkert van zijn waarneming vind moet hij zelf weten.
Da's natuurlijk waar, maar als hij zijn waarneming invoert, is de beoordeling (goedgekeurd/niet goedgekeurd) van zijn ingevoerde waarneming aan de admins ...
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Folkert Jan

Citaat van: joostheeremans op juli 26, 2011, 14:59:49 PM
FJ, ik snap niet dat je zoveel stampij maakt en zelfs krachttermen gebruikt (Fucking bullshit) om vervolgens de waarneming af te doen als van geen enkel belang. Daarnaast snap ik ook niet dat een soort die je al op (om het even welk) lijstje hebt staan van geen belang is.

Misschien leuk om eens na te denken waarom ik zo'n stampij maak vaak een waarneming die voor mij van geen enkel belang is, maar ik alleen door heb gegeven om mijn medevogelaars te attenderen.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Citaat van: HPM op juli 26, 2011, 15:58:50 PM
Citaat van: rnbflavour op juli 26, 2011, 14:49:38 PM

Frank,

Hier laat je weer zien dat je er niks van begrijpt.
Het gaat mij helemaal niet om het redden van de waarneming.
De waarneming is voor mij voor geen enkel lijstje van belang.
Ik heb hem al op de levenslijst en zelfs al op de zelfontdeklijst.

Zou een beetje egoïstisch zijn om mijn waarnemingen voor me te houden vind je niet?

Om je eigen woorden maar te gebruiken: Het zal mij (en ongetwijfeld ook Frank) een laatste bal jeuken wat jij op welk lijstje dan ook hebt staan, maar als jij enige waarde zou hechten aan die lijstjes van je zou je geen genoegen nemen met zeldzaamheden die als enige beschrijving "Kwam zo uit zee vliegen!!" hebben.
En als jij schijt hebt aan beoordeling van je waarnemingen door "mensen die er niet zelf bij waren" zou je je waarnemingen beter niet meer kunnen invoeren in Waarneming.nl. Misschien moet je je waarnemingen dan maar helemaal voor jezelf houden.
Ga eens bij jezelf te rade.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jaap Denee

Folkert Jan, we vinden het natuurlijk helemaal te gek dat jij je waarnemingen met ons wilt delen. Maar als je ze zo slecht/niet blijft onderbouwen en je zo van je af blijft foeteren, dan denken we op den duur: oh, da's weer zo'n melding van die Hoogstra... die stringt er maar wat op los/die spoort niet helemaal, dus laat maar zitten. En op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat niet serieus genomen worden, ook niet helemaal je bedoeling is.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HPM

Citaat van: rnbflavour op juli 26, 2011, 16:36:12 PM
Citaat van: HPM op juli 26, 2011, 15:58:50 PM
Citaat van: rnbflavour op juli 26, 2011, 14:49:38 PM

Frank,

Hier laat je weer zien dat je er niks van begrijpt.
Het gaat mij helemaal niet om het redden van de waarneming.
De waarneming is voor mij voor geen enkel lijstje van belang.
Ik heb hem al op de levenslijst en zelfs al op de zelfontdeklijst.


Om je eigen woorden maar te gebruiken: Het zal mij (en ongetwijfeld ook Frank) een laatste bal jeuken wat jij op welk lijstje dan ook hebt staan, maar als jij enige waarde zou hechten aan die lijstjes van je zou je geen genoegen nemen met zeldzaamheden die als enige beschrijving "Kwam zo uit zee vliegen!!" hebben.
En als jij schijt hebt aan beoordeling van je waarnemingen door "mensen die er niet zelf bij waren" zou je je waarnemingen beter niet meer kunnen invoeren in Waarneming.nl. Misschien moet je je waarnemingen dan maar helemaal voor jezelf houden.
Ga eens bij jezelf te rade.

Zou een beetje egoïstisch zijn om mijn waarnemingen voor me te houden vind je niet?

Ach ja, je vogelt natuurlijk uit altruïsme, hoe kan ik zo dom zijn om dat te vergeten. Wat zou vogelend Nederland zonder Folkert-Jan Hoogstra moeten. Maar denk je nou heus dat je een weldaad bent voor de mensheid door zulke vogelwaarnemingen te 'delen' of door het 'delen' van vogelwaarnemingen in het algemeen, en door zo tekeer te gaan tegen mensen die kritische vragen stellen, en zelfs tegen de admins van Waarneming.nl die de taak hebben om kritische te zijn? Schaam je je dan zelfs niet een heel klein beetje?

Herman van der Meer

Jaap Denee

Tsja, enige vorm van altruïsme zou een verstandig twitcher niet vreemd moeten zijn, maar dan moet 'de groep' er wel wat aan hebben en dat mis ik bij FJ een beetje.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

joostheeremans

Citaat van: rnbflavour op juli 26, 2011, 16:32:57 PM
Citaat van: joostheeremans op juli 26, 2011, 14:59:49 PM
FJ, ik snap niet dat je zoveel stampij maakt en zelfs krachttermen gebruikt (Fucking bullshit) om vervolgens de waarneming af te doen als van geen enkel belang. Daarnaast snap ik ook niet dat een soort die je al op (om het even welk) lijstje hebt staan van geen belang is.

Misschien leuk om eens na te denken waarom ik zo'n stampij maak vaak een waarneming die voor mij van geen enkel belang is, maar ik alleen door heb gegeven om mijn medevogelaars te attenderen.


Heb ik gedaan, kom er niet uit, misschien kan je mij helpen?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

andre

Ja Rik , het blijft volksvermaak nr 1 en ik maak ook elke dag dat ik met spoed naar huis kom om deze zeep te volgen .
Justin , bedankt voor de reactie op m'n blog .
Nu verwachten jullie natuurlijk een reactie op dit verhaal maar die komt er niet , de mensen in noord Nederland geloven het allemaal wel .

André

 
Andre Boven