Hoofdmenu

zwarte ring kolgans

Gestart door fkdeboer, januari 10, 2011, 18:46:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

fkdeboer

Hallo,
Ik heb op geese.org de volgende kolgans gemeld (waarneming van mijn vader): http://waarneming.nl/waarneming/view/51780949
Maar ik heb alleen zwart, met de letters, KH.  dan mis waarschijnlijk toch nog een getal/letter(mijn vader, de waarnemer dacht van niet) ? en heeft het dan wel zin om hem op geese.org in te voeren en/of kan ik op een bepaalde manier achter die missende letter komen?

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Jeroen Nagtegaal

Daar mist helaas een letter. Ik denk dat het RKH was, en die is ditjaar geringd daar. Zeker is het helaas niet!
Lijkt me ook een 1kj.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

fkdeboer

dank voor de reactie, Jeroen. de wetenschap dat er sowieso een letter mist, is al iets.
Dan zal ik mijn vader nog even vragen of hij misschien nog andere foto's heeft waar we de missende letter op kunnen ontwaren.

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Jeroen Nagtegaal

Ik ben er toevallig zaterdag ook geweest en we hadden toen helaas geen halsband met KH.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

fkdeboer

uit een hoop andere slechte foto's, denk ik inderdaad een "R" op te kunnen maken!
Hoe wist jij dat? ik vind het knap! ;)

en is het dan RKH of KHR ?of maakt dat niet uit?


ik had een paar weken geleden op diezelfde plek groen E69 . Blijkbaar een vaste gast in de eempolder, met af een toe een uitstapje Friesland (of andersom) en Litouwen. erg leuk om te zien!

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Jeroen Nagtegaal

Ik had zelf heel veel R-halsbanden, en meende een R of P te zien.
De staande letter is het begin van de code gevolgd door 2 andere tekens. Dus dan wordt het RKH, deze zal nog geen ringgegevens hebben, deze zijn er wellicht pas in maart.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com