Zwerm onbekende vogels

Gestart door Mooirustig, januari 09, 2011, 12:06:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mooirustig

Is er iemand die hier iets van kan maken. Het waren er ongeveer 100.
Met vriendelijke groet,

J. Vreekamp

Met vogels valt niet te spotten

Jarinka

Ze horen in ieder geval bij de vinkenfamilie. Ik heb je eerste foto opgelicht en erg ingezoomd, en daarop is een lichte vleugelstreep te zien, en de achterkant van de vleugel is iets lichter dan de voorkant. Daarom denk ik dat het Vinken zijn, maar je kunt beter wachten op iemand die het helemaal zeker weet.

Hieronder de foto:
Groeten, Jarinka Heijink

Robert V.T

Ik denk dat het Groenlingen zijn.
Groeten,

Robert van Tiel

Oenanthe

Citaat van: Jarinka op januari 09, 2011, 12:14:04 PM
maar je kunt beter wachten op iemand die het helemaal zeker weet.



Ik denk dat je lang kunt wachten op iemand die het zeker weet. Ik denk dat iemand die het op basis van deze foto's zeker weet, zich vergist. Ik weet het in elk geval niet.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

frankneijts

Citaat van: Oenanthe op januari 09, 2011, 14:14:18 PM
Citaat van: Jarinka op januari 09, 2011, 12:14:04 PM
maar je kunt beter wachten op iemand die het helemaal zeker weet.



Ik denk dat je lang kunt wachten op iemand die het zeker weet. Ik denk dat iemand die het op basis van deze foto's zeker weet, zich vergist. Ik weet het in elk geval niet.

Misschien niet 100% maar een redelijk beredeneerde gok:
Een tamelijk compacte vinkachtige zonder opvallende lange staart of vleugels met een dikke nek, relatief grote kop en flinke driehoekige snavel: Robert heeft nog niet zo gek gedacht denk ik..... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Mooirustig

Beste Allen,

Ik ben onder de indruk van jullie kennis. Ik had niet verwacht dat hier iets van te maken viel. Ik was erg
nieuwsgierig naar wat deze vogels nou waren. Ik hou het dankzij jullie op groenlingen.

Met vriendelijke groet,

J. Vreekamp

Met vogels valt niet te spotten

keesschreven

Citaat van: frankneijts op januari 09, 2011, 18:13:45 PM
Citaat van: Oenanthe op januari 09, 2011, 14:14:18 PM
Citaat van: Jarinka op januari 09, 2011, 12:14:04 PM
maar je kunt beter wachten op iemand die het helemaal zeker weet.



Ik denk dat je lang kunt wachten op iemand die het zeker weet. Ik denk dat iemand die het op basis van deze foto's zeker weet, zich vergist. Ik weet het in elk geval niet.

Misschien niet 100% maar een redelijk beredeneerde gok:
Een tamelijk compacte vinkachtige zonder opvallende lange staart of vleugels met een dikke nek, relatief grote kop en flinke driehoekige snavel: Robert heeft nog niet zo gek gedacht denk ik..... 8)

Maar Groenling heeft toch geen vleugelstreep zoals op uitsnede van Jarinka? Lijkt me eerder Vink.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

frankneijts

#7
Dat is een extreem bewerkte foto waar je moeilijk conclusies aan kunt verbinden als het gaat om kleur en tekening. Bouw en structuur zijn daarentegen ook op de originele foto's redelijk te beoordelen: Vinken zijn niet zo compact, hebben een relatief langere staart en een minder dikke bek.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'