Vogels bij de voederplaats - Thijsse's hof (22 jan / 29 jan / 5 feb)

Gestart door Botervlieg, januari 04, 2011, 14:52:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo allemaal,

Thijsse's hof is een heemtuin in Bloemendaal.
Website - Waarnemingen - Foto's.

Sinds mei 2010 heeft de hof een nieuwe beheerder. Hij is bezig allerlei leuke activiteiten te organiseren.

Vogels kijken bij de voederplaats is er daar één van.
Bij de voederplaats zie je sowieso: Koolmees, merel, vink, glanskop, pimpelmees, roodborst, boomklever.
Bijna altijd te zien: Grote bonte specht (man en vrouw), boomkruiper en vlaamse gaai.
Verder zou je in de hof tegen kunnen komen o.a. winterkoning, blauwe reiger, meerkoet, zanglijster, duiven en soms een buizerd. En heel soms een snip of ijsvogel.

De vogels bij de voederplaats zijn goed / van dichtbij te fotograferen omdat wij binnen in het instructie-lokaal zitten.

Speciaal voor leden van waarneming.nl heb ik geregeld dat dit kan op 3 zaterdagen:
- 22 januari 2011 van 10:00 - 15:00 - Facebook event pagina
- 29 januari 2011 van 10:00 - 15:00 - Facebook event pagina
- 5 februari 2011 van 10:00 - 15:00 - Facebook event pagina

Het is leuk als je laat weten of je komt. Bijvoorbeeld via de facebook event pagina, in dit topic, of via pb mag ook. Het is niet verplicht om aan te melden, als je wilt komen. Vrienden, ouders, broertjes/zusjes, kennissen, zijn natuurlijk ook welkom. Honden zijn niet toegestaan.

Behalve het vogels kijken ben je uiteraard vrij om ook even de hof in te gaan. Daar is vanalles te zien. Er is een grote en kleine vijver. Er zijn mossen. Paddenstoelen. Allerlei plekken met (oud) hout waar insecten te vinden zijn. Er is een composthoop (zijn ook vaak insecten). Er zijn eekhoorns. Kortom: vanalles te beleven.

Thijsse's hof ligt aan de mollaan 4.
- Je kunt er met de auto of fiets naar toe.
- Met de trein (evt fiets in de trein) is station Overveen of station Bloemendaal handig.
- Als je van een wandeling houdt, kun je vanaf Bloemendaal lopen.
- Vanaf station Haarlem kun je met bus 81 er naartoe. Die bus rijdt alleen maar 1x per uur. Stopt 1 straat bij de hof vandaan.

Kaartje met route vanaf trein/bus.

Wie van ver komt, uitgekeken is in Thijsse's hof, en flexibel is qua vervoer (fiets/auto), kan eventueel ook nog naar het bloemendaalse bos, Elswout, het strand, AWD of nationaal park.

Groetjes, Marleen

Margreet Kwh

Leuk initiatief, Marleen :duim:
Ik probeer een van de zaterdagen aanwezig te zijn.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Botervlieg

Leuk Margreet!

Ik zal er ongetwijfeld ook zijn. Eventueel kunnen mensen dan met mij meefietsen.
Weet niet of ik er alle keren ben. Maar ga het wel proberen.

Benieuwd of hier op het forum nog meer geïnteresseerden zijn.

Vrienden, familie, kinderen, ouders, iedereen die wil is op die drie zaterdagen welkom.
Neem dus gerust ook mensen mee.


Botervlieg

Op de facebook pagina van Thijsse's hof zijn foto's neergezet van vogels bij de voedertafel.

http://www.facebook.com/pages/Thijsses-hof/140635322656224



Groetjes, Marleen