Misschien durft men toch niet?
We kunnen natuurlijk ook over de blunders van anderen gaan schrijven.....Melkpak-discussies!
Ik zie nu al mot aan het eind van die tunnel!
Dan kunnen we het misschien wel beter bij onze eigen fouten houden. Hoewel, ik heb het hele melkpak-verhaal nooit in al zijn glorie gehoord. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar

.
Hup iedereen (die het nog niet gedaan heeft), plaats je blunders ter lering ende vermaak!
In augustus zat ik drie dagen op Texel met Stijn. Hij was al eerder gegaan, en had de Grauwe Franjepoten al mooi gezien. Gelukkig zaten ze er ook nog toen ik kwam. Het was ontzettend gezellig en op vogelgebied ook mooi. En we hebben veel aardige mensen ontmoet (o.a. de ontdekker van de Brilzee-eend).
Op de tweede dag gingen we 's ochtends naar de Slufter, en 's middags wilden we naar de Mokbaai fietsen. Een flink stuk, met behoorlijke wind tegen. Onderweg stopten we een paar keer, o.a. bij Ottersaat.
Terwijl we de groepjes steltlopers bekeken, zag ik opeens een solitaire steltloper staan in een kleed dat ik nog nooit gezien had. Oranje poten, een gebandeerde rug, een donkere oogstreep met lichte wenkbrauwstreep... Het zag er wel erg spannend uit. We belden Vincent, want wat moet je doen als je een rare steltloper ziet? Hij nam niet op, dus zijn we maar verder gaan fietsen. We hadden ook terug kunnen gaan en de foto's online kunnen zetten, maar dan was het zo jammer geweest als het niks was. Dus wij verder naar de Mokbaai, en halverwege belde Vincent terug. Nee, hij kon met ons kenmerkenlijstje niks beginnen en zou er nog eens goed over nadenken.
Na een leuke middag bij de Mokbaai zijn Stijn en ik terug gefietst, en hebben meteen de foto's op het forum gezet. Ondertussen vergeleken we de foto's met zeldzame soorten. En afgezien van de bandering op de rug leek hij wel heel erg op de Siberische Grijze Ruiter (toen was ik een een half jaar minder ervaren

). Er kwam maar geen reactie, en we werden steeds zenuwachtiger. De film die we gingen kijken werd telkens op pauze gezet om te kijken of er al reacties waren.
Bijna drie kwartier later kwam er een reactie van Vincent: het was een juveniele Tureluur die waarschijnlijk in de rui was. Het schijnt een bekende pitfall te zijn