Hoofdmenu

wie weet het?

Gestart door ellen007, september 16, 2006, 07:05:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

ellen007

Op 15 agustus kwam ik deze paddestoelen tegen. Maar ik heb geen idee wat het kan zijn
weer een lerende natuurliefhebber

ellen007

En deze op 11 september.Viel mij op door zijn mooie kleur. Was op afgezaagde boomstam.
De vorige foto zaten ze vlak bij afgezaagde boomstam maar gewoon in het gras
weer een lerende natuurliefhebber

ac.billekens

De paddenstoel van 11 september is een zwavelzwam

knabenkraut

De eerste zou m.i. een Tranende franjehoed kunnen zijn maar om dat bevestigd te krijgen wordt heel erg moeilijk, daar er geen lamellen en steel zichtbaar is.
groetjes,
Dini

ellen007

Hallo allemaal,
Heb gekeken bij tranende franjehoed. Op die foto's zien ze er anders uit.
Nou weet ik wel dat het per dag kan schelen. Maar zoals ik ze daar zie heb ik ze in het park niet gezien. En daar kom ik dagelijks langs.
Ik heb nog wel een foto wat overbelicht. Misschien dat het net te doen is met steeltje en lamellen.
Groetjes en bedankt
Ellen
weer een lerende natuurliefhebber

a.houter

Dit is niet echt te doen Ellen.
Misschien een tip voor de volgende: de foto's zijn wat té dichtbij genomen, waardoor juist details wegvallen. Probeer er ook altijd eentje te nemen waarop de paddestoel in zijn geheel te zien is.
B)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

ellen007

Hallo Andre,
Bedankt voor je tip. Zal er zeker rekening mee houden.
Ik las in boekje van paddestoelen dat je bv. ook aan buigzaamheid, geur. enz. ook veel kan leren. Maar als er bv. maar een paar paddestoelen staan ben ik toch beetje bang dat ik het voor evt. andere mensen verpest door het er uit te halen.
Maar zag laatst bij foto's van paddestoelen dat iemand een spiegel eronder had gelegd. Dus dat is zeker een optie.
Aangezien ik een leek op gebied  van paddestoelen ben weet je nl. ook niet of het een veel voorkomende is of niet.
Verder iedereen bedankt voor het proberen.
Groetjes
Ellen
weer een lerende natuurliefhebber