kijker voor vlinders, libellen

Gestart door Windekind, januari 01, 2011, 13:32:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Windekind

Welke kijker s kunnen jullie nog aanraden die naast voor vogels minstens even geschikt moet zijn voor vlinders en libellen e.d.

Eisen:

prijs<500 euro, bijvoorkeur duidelijk minder maar niet persé.
scherpstelafstand 2m of liefst nog minder.

De Bushnell legend HD leek me goed, maar ik heb liever een kleinere lichtere kleiner die toch zo perfect mogelijk is.
Zo geschikt mogelijk dus voor zowel vogels als vlinders als libellen.

Alvast dank voor suggesties en ervaringen.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Margreet Kwh

Hallo Elmar,

ik heb de Pentax Papilio, 8,5 x 21, 340 gr, scherpstellen vanaf 0,5 m. Ik kijk er ook mee naar vogels, en daar voldoet hij tot nu toe goed voor.
Het lichte gewicht en het feit dat je er al heel dichtbij mee kunt kijken, bevallen goed. Prijs ver onder 500 Euro. Ook aanbevolen door de Vlinderstichting.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Windekind

Dank Margreet, ik hou het in de gaten, ik wacht verdere reacties af.

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Norman

Vogel je veel dan zou ik de Bushnell Legend HD kopen, deze is meer universeel te gebruiken dan de Pentax Papilio.
Kijk je vnl. naar Vlinders, Libellen, ed. dan is de Papilio een leuke kijker voor weinig geld.

Een andere kijker die ik kan aanraden voor de prijs van de Bushnell is bijvoorbeeld een Nikon Monarch. Ook hele fraaie kijkers voor een goede prijs.

Gerard Troost

Citaat van: Norman op januari 01, 2011, 18:53:16 PM
Kijk je vnl. naar Vlinders, Libellen, ed. dan is de Papilio een leuke kijker voor weinig geld.

Ik heb twee verrekijkers, een "normale" en de Palilio. De Palilio heb ik altijd aan mn broekriem hangen (er wordt een leren etui bijgeleverd) en gebruik ik alleen als ik details wil zien van een libel / vlinder. Mijn normale kijker kan tot 2 mtr, dus binnen die afstand gebruik ik de Palilio. E.a bevalt mij uitstekend (vooral omdat je met de Palilio (áls ze blijven zitten) e.a. formidabel kunt bekijken)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Windekind

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins