Hoofdmenu

2011

Gestart door Vincent Hart, januari 01, 2011, 10:45:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Gelukkig Nieuwjaar!

Nu de klok heeft geklonken, het vuurwerk verschoten is en de olliebollen op zijn: Wat zijn jouw wensen, verwachtingen en/of doelen voor 2011?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Margreet Kwh

Op vogelgebied hoop ik de vogels rond Meerwijkplas en Molenplas beter te leren kennen.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

smoely

Mijn doel is om meer buiten te zijn en om op mijn België-Nederland lijst 200 bijeen te fietsen.

Jan vH

Ik wil dit jaar meer leuke soorten ontdekken, vooral in eigen regio. Vorig jaar had ik wel wat leuke soorten (Pestvogel, Zwarte Ooievaar, Rode Wouw, Buidelmees, Tongvaren), maar een echt zeldzame soort ontbrak. Hopelijk komt dat dit jaar. Verder valt er op het gebied van insecten, planten en paddenstoelen nog genoeg algemeens te ontdekken, ook dichtbij huis. Ik wil dus gewoon naar gebieden gaan in de buurt en daar zoveel mogelijk determineren en invoeren op Waarneming.nl. Dan zijn de soortenlijsten van de gebieden ook gelijk een stuk completer. Natuurlijk wil ik ook zoveel mogelijk nieuwe soorten vogels zien, maar ik ga niet voor een enkele vogel naar de andere kant van het land. Dat wil ik dus een beetje hetzelfde aanpakken als vorig jaar. Maar natuurlijk is het het belangrijkste om gewoon te genieten!
Jan van Harten
Validator Plantengallen

GijsB

mijn doel is 285 soorten, moet goed haalbaar zijn denk ik
Gijs

Jarinka

Op het moment zit ik op 198 soorten, dus ik heb mijn extra lastige jaardoel van 2010 niet gehaald (200). Ik hoop heel erg dat ik aan het einde van dit jaar op de 250 zit, maar aangezien het lastig te beoordelen is of dit een goed vogeljaar wordt, stel ik mijn eerste jaardoel op 235 :). En ik kwam erachter dat er 44 (vrij) algemene soorten zijn die ik nog niet gezien heb, waarvan er minstens 20 redelijk goed te zien zouden moeten zijn, dus een ander jaardoel is om die 20 soorten te zien.
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille

335 Soorten op de levenslijst en voor de jaarlijst 280. 

Matty

Ik hoop dit jaar toch een paar keer naar het Lauwersmeergebied te gaan, en hopelijk mn eerste blauwborstje en baardman spotten. 100 soorten moet haalbaar zijn, k heb er nu 70.  :)

Bart van Hoogstraten

Ik ga, samen met mijn vrouw Liesbeth, proberen geld in te zamelen voor Waarneming en Observado dmv deelname aan de Amsterdam-Dakar-Challenge. We hebben inmiddels € 200,- binnen aan sponsorgeld en proberen uiteraard dit bedrag nog te vergroten voor ons vertrek op 12 februari.
Zie ook:
http://www.amsterdam-dakar.nl/Team.aspx?4612
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

GijsB

#9
Citaat van: Matty op januari 01, 2011, 13:30:40 PM
Ik hoop dit jaar toch een paar keer naar het Lauwersmeergebied te gaan, en hopelijk mn eerste blauwborstje en baardman spotten. 100 soorten moet haalbaar zijn, k heb er nu 70.  :)
in het lauwersmeer is 100 zeker goed te doen, mijn record in lauwersmeer is iets van 105 op 1 dag.

Ik weet niet precies waar je woont in groningen maar ken nog wel wat plekken dichter bij de stad waar blauwborst ook goed te doen is.

mijn belangrijkste doel is om mijn "schaamsoorten" (je mag bij 261 soorten toch wel schaamsoorten hebben) te zien (of horen) (klapekster, boomleeuwerik, engelse kwikstaart, alk, zeekoet, roodhalsfuut, kwartel, patrijs. middelste jager) en dan zijn er ook nog wel een aantal zeldzamere soorten die nog wel lukken dit jaar (korhoen, middelste bonte specht, waterspreeuw, misschien ruigpootuil)
Gijs

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

GijsB

tja, had het te druk met andere dingen, en moet hier in de buurt ook nog wel te doen zijn (gasterse duinen, fochterloërveen, zuidlaardermeer)
Gijs

JaapHennevanger

Mijn doel van vorig jaar was de 350 soorten te halen, deze helaas niet gelukt (348). Voor aankomend jaar proberen de 360 te gaan halen en mijn ***SPAM*** ;D

En altijd maar proberen om die ene goede soort te ontdekken, vorig jaar was een beetje slecht qua zelfontdekkingen (Gestreepte Str.loper Texel en Bladkoning in Velp) en bijna een Blonde Ruiter tijdens de TOH dag, alleen waren wij iets te sloom ::)
Jaap Hennevanger



Stijn E.

Ik heb nu 180 soorten, aan het eind van 2011 hoop ik er 210 te hebben  ;) Oja, naast nieuwe soorten hoop ik ook nog een boel gave soorten te zien (verbeterwaarnemingen, of gewoon soorten waar je nooit genoeg van krijgt)  :blink:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Botervlieg

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 01, 2011, 13:39:30 PM
Ik ga, samen met mijn vrouw Liesbeth, proberen geld in te zamelen voor Waarneming en Observado dmv deelname aan de Amsterdam-Dakar-Challenge. We hebben inmiddels € 200,- binnen aan sponsorgeld en proberen uiteraard dit bedrag nog te vergroten voor ons vertrek op 12 februari.
Zie ook:
http://www.amsterdam-dakar.nl/Team.aspx?4612

Tof! Gaaf van je dat je dat doet voor waarneming en observado!

Ik heb voor vogels niet echt een "getal" wat ik wil halen. Maar ben wel van plan om wat actiever te vogelen.
Eventueel echt naar plekken toe waar leuke soorten zitten. Nu vogelde ik alleen "wat er op mijn pad kwam".

Ook namens mij allemaal een goed 2011 met mooie waarnemingen ;)

JaapHennevanger

Citaat van: Stijn Eikelboom op januari 01, 2011, 18:40:58 PM
Ik heb nu 180 soorten, aan het eind van 2011 hoop ik er 210 te hebben  ;) Oja, naast nieuwe soorten hoop ik ook nog een boel gave soorten te zien (verbeterwaarnemingen, of gewoon soorten waar je nooit genoeg van krijgt)  :)

Dat moet zeker gaan lukken! Ik denk dat je gemakkelijk hoger haalt, maar het is fijn als je je doelen haalt en die weer bij kan stellen 8)
Jaap Hennevanger



Jos Welbedacht

Inderdaad, Bart, wat een mooie onderneming!

Aangezien ik vorig jaar niet de "300 soorten in Nederland"-grens heb overschreden lijkt het mij een goed plan om dat dit jaar wel te doen, hetgeen inhoudt dat ik minstens 5 nieuwe soorten moet scoren. Een tweede doel is het wegwerken van de laatste schaamsoorten waar ik tot nu toe nog niet voldoende aandacht aan heb besteed. Het gaat hierbij om Frater, Fluiter, Zwarte Wouw (op het randje van schaamsoort) en Kleine Barmsijs. Soorten als Korhoen en Witoogeend moeten ook goed te doen zijn maar kunnen eigenlijk alleen twitchend gedaan worden.
Mijn grootste doel is, zoals altijd, het ontdekken van een dwaalgast. Na de deceptie van enkele dagen terug vind ik dat het wel eens tijd wordt. Zeker als je ziet dat sommige mensen amper een jaar vogelen en meteen al een dwaalgast hebben ontdekt  B) .

Vriendelijke groeten,
Jos Welbedacht
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Lonnie Bregman

Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar op het moment zijn m'n doelen om 250 soorten in totaal te halen en om 50 ringen af te lezen (zowel kleur als metaal). Ook ga ik een jaarlijst-doel stellen, en ik denk dat dat 220 ofzo wordt.
Groeten, Lonnie Bregman

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: lonnie20 op januari 01, 2011, 19:06:57 PM
Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar op het moment zijn m'n doelen om 250 soorten in totaal te halen en om 50 ringen af te lezen (zowel kleur als metaal). Ook ga ik een jaarlijst-doel stellen, en ik denk dat dat 220 ofzo wordt.
Leuk streven die 50 aflezingen. Moet je makkelijk halen. Zo niet dan maar eens naar Arnhem komen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lonnie Bregman

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 01, 2011, 19:33:33 PM
Citaat van: lonnie20 op januari 01, 2011, 19:06:57 PM
Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar op het moment zijn m'n doelen om 250 soorten in totaal te halen en om 50 ringen af te lezen (zowel kleur als metaal). Ook ga ik een jaarlijst-doel stellen, en ik denk dat dat 220 ofzo wordt.
Leuk streven die 50 aflezingen. Moet je makkelijk halen. Zo niet dan maar eens naar Arnhem komen.

Ik doe m'n best! Heb dit jaar eigenlijk nauwelijks iets gedaan aan ringen (ben er net mee begonnen) en ik had er 11. Dus 50 moet lukken idd!
Groeten, Lonnie Bregman

GijsB

Citaat van: Jos Welbedacht op januari 01, 2011, 19:02:21 PM
Inderdaad, Bart, wat een mooie onderneming!

Aangezien ik vorig jaar niet de "300 soorten in Nederland"-grens heb overschreden lijkt het mij een goed plan om dat dit jaar wel te doen, hetgeen inhoudt dat ik minstens 5 nieuwe soorten moet scoren. Een tweede doel is het wegwerken van de laatste schaamsoorten waar ik tot nu toe nog niet voldoende aandacht aan heb besteed. Het gaat hierbij om Frater, Fluiter, Zwarte Wouw (op het randje van schaamsoort) en Kleine Barmsijs. Soorten als Korhoen en Witoogeend moeten ook goed te doen zijn maar kunnen eigenlijk alleen twitchend gedaan worden.
Mijn grootste doel is, zoals altijd, het ontdekken van een dwaalgast. Na de deceptie van enkele dagen terug vind ik dat het wel eens tijd wordt. Zeker als je ziet dat sommige mensen amper een jaar vogelen en meteen al een dwaalgast hebben ontdekt  8) .

Vriendelijke groeten,
Jos Welbedacht

vergeet niet, het ontdekken van een zeldzaamheid is voor een heel groot deel gebaseerd op geluk, heeft niet heel erg veel te maken met aantal jaren dat je vogelt
Gijs

lennartv

Mijn grote doel voor dit jaar is weer net als de vorige jaren de kleine regenwulp zien of (natuurlijk veel liever) zelf ontdekken. Verder hoop ik ook de grote trap te zien die ik vorig jaar doordat ik de computer te laat aanzette miste. Qua haalbaardere soorten wil ik heel graag het korhoen dit jaar zien en ook de ruigpootbuizerd. Ook de oehoe ga ik dit jaar proberen denk ik. Verder hoop ik nog op topdagen op Breskens. (breskens was dit jaar maar zozo) maar goed het weer laat zich niet dwingen dus afwachten maar. Verder hoop ik minimaal de 250 soorten te overschrijden en probeer ik de sprong naar 300 te maken maar ik heb er nog niet al te veel hoop op dat dat gaat lukken. Eerst die 250 maar eens volmaken! 
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Robertmeer

Mijn wens dit jaar (en vorige jaren...) is om dit jaar eindelijk eens een indiensoort te ontdekken. Echte doelen heb ik niet voor dit jaar, gewoon zoveel mogelijk nieuwe soorten zien.  :) Zo hard mogelijk richting de 350 (heb er nu 319).
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Erroll

Ik hoop dit jaar nog aan de 100 vogel soorten in Nederland te komen komt volgens mij wel goed :angel:

Van mij aan iedereen beste wensen nog
Erroll Kanters 18 jaar

Waarneming Vogels in Ned: 343

http://waarneming.nl/user/photos/61497

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: errollboy op januari 01, 2011, 21:28:45 PM
Ik hoop dit jaar nog aan de 100 vogel soorten in Nederland te komen komt volgens mij wel goed :angel:

Van mij aan iedereen beste wensen nog
Alvast een nieuwe: Brandgans, http://waarneming.nl/waarneming/view/51481482?_popup=1
Staat er één midden in de groep op de 2e foto.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Robertmeer

Citaat van: errollboy op januari 01, 2011, 21:28:45 PM
Ik hoop dit jaar nog aan de 100 vogel soorten in Nederland te komen komt volgens mij wel goed :angel:

Van mij aan iedereen beste wensen nog
En o.a. Smient, Krakeend, Kleine Plevier, Stormmeeuw, Houtduif en Holenduif zullen niet al te moeilijk moeten zijn.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

stefanhageman

Ik ga dit jaar voor de 200 soorten (nu 159) en hoop toch ook wel minimaal 80-100 ringen af te lezen (nu al op 26).
Stefan Hageman


Erroll

@ Jeroen Nagtegaal

Bedankt :angel: :duim:
Erroll Kanters 18 jaar

Waarneming Vogels in Ned: 343

http://waarneming.nl/user/photos/61497

Yeronimo

#28
Proberen meer vogels op mijn jaarlijst te hebben dan Lars Buckx, ik sta nu nog voor  ;D

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 01, 2011, 21:48:24 PM
Citaat van: errollboy op januari 01, 2011, 21:28:45 PM
Ik hoop dit jaar nog aan de 100 vogel soorten in Nederland te komen komt volgens mij wel goed :angel:

Van mij aan iedereen beste wensen nog
Alvast een nieuwe: Brandgans, http://waarneming.nl/waarneming/view/51481482?_popup=1
Staat er één midden in de groep op de 2e foto.

En op de vierde foto volgens mij een Rietgans spec., diegene die het meeste rechtsonder staat.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Robert V.T

Mijn doel is om op het einde van het jaar 250 soorten te hebben (nu 223), soorten als kuifaalscholver, roerdomp, topper, grauwe kiekendief, steenuil, strandleeuwerik, beflijster, wielewaal en raaf moeten toch zeker kunnen. Ook hoop ik een goeie soort te ontdekken.
Groeten,

Robert van Tiel