Hoofdmenu

En daar is de volgende

Gestart door Martijn Bot, december 31, 2010, 17:48:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Bot

Citaat van: caliprobola op februari 06, 2011, 23:16:51 PM
Bij 1ste winter argentatus heb je soms van die vogels met erg bleke handpennen, neigend naar hybridekenmerken met grote burg. Bij 2de wintervogels had ik het nog niet veel gezien. Bovendien had deze vogel een behoorlijk bleekgrijze mantel. Eerder intergrade met grote burg? Of eerder bleke argentatus? Of een kleurafwijking?
Foto vandaag genomen in Herstal, nabij Luik. Andere foto's van vandaag met enkele ponten en geelpoten hier.

mvg
Pieter

Ik had pas ook zo'n type:

theomuusse

De onderste is een fraaie 3e winter tatus!
De onderuit stekende armpennen komen adult over en de staart is fraai wittig.
Erg mooie beesten dit.

Theo

Martijn Bot

Hier weer eens eentje. Vogel doet wat Ponterig aan, maar snavel is redelijk dik, kort, en met flinke gonys. Zilver?

Herman Bouman

Raar ding dat wel. Maar hier maak ik geen pont van. Zilver past beter. Spiegel past ook niet bij pont.

ruud_altenburg

Citaat van: Herman Bouman op maart 06, 2011, 23:20:10 PM
Raar ding dat wel. Maar hier maak ik geen pont van. Zilver past beter. Spiegel past ook niet bij pont.

Wat bedoel je precies met dat laatste Herman? Martijn, als je het donkere oog wegdenkt zie ik een hele ordinaire Zilver.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Martijn Bot

Citaat van: ruud_altenburg op maart 07, 2011, 10:43:02 AM
Citaat van: Herman Bouman op maart 06, 2011, 23:20:10 PM

Wat bedoel je precies met dat laatste Herman? Martijn, als je het donkere oog wegdenkt zie ik een hele ordinaire Zilver.
Ik weet het, kwam ook geen moment in me op om er een (zuivere) Pont van te maken, maar het was weer zo'n beest waar de telescoop steeds op bleef plakken. Vanavond nog zo'n beest, met gelukkig ook gestrekte vleugels (dat helpt tegenwoordig).

Martijn Bot

Hier dat beest. Voor sommigen vast ook weer gevalletje "denk het donkere oog weg en...", maar ik vond het desalniettemin een opvallende verschijning...

theomuusse

Nou ja, die zwarte snavel zie je best vaak bij subad micha, dus zo gek is het niet. Kop heeft ook wel wat weg van een micha.
De rest is ontzettend zilver....

Theo