Hoofdmenu

Vast weer een Zilver

Gestart door Jan Zwaaneveld, maart 08, 2011, 19:04:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Zwaaneveld

Vanmorgen fotografeerde ik deze 2e kj meeuw op het strand van Hoek van Holland. Nu heb ik de ballen verstand van onvolwassen meeuwen, maar soms probeer ik wat en het stond me bij dat Zilvers van deze leeftijd altijd een kartelpatroon op de tertials hebben. Deze heeft dat niet en mede daarom viel hij me op. Omdat -ie ook nog een stevige snavel en vrij lichte onderdelen heeft, dacht/hoopte ik dat ik deze keer misschien eens een 2e kj Geelpoot had gefotografeerd. Maar het zal best wel weer gewoon een Zilver zijn. Zeg het maar. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Albert de Jong

Het is lastig om dat op basis van deze foto's te zeggen. De tertials zijn inderdaad erg gesleten, alle schouderveren lijken geruid evenals flink wat van de dekveren. Het eerstgenoemde kan een zilver ook heel goed hebben. Het laatste past beter op een 2kj geelpootmeeuw in maart. Meer durf ik even niet te zeggen.
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Jan Zwaaneveld

O.k., dank je Albert. Dan zal -ie voorlopig ongedetermineerd moeten blijven.

Ies Meulmeester

Citaat van: Albert de Jong op maart 10, 2011, 20:12:29 PM
Het is lastig om dat op basis van deze foto's te zeggen. De tertials zijn inderdaad erg gesleten, alle schouderveren lijken geruid evenals flink wat van de dekveren. Het eerstgenoemde kan een zilver ook heel goed hebben. Het laatste past beter op een 2kj geelpootmeeuw in maart. Meer durf ik even niet te zeggen.

Die geruide schouderdekveren passen in Maart juist ook prima op 2kj Zilvermeeuw en let vooral op; behalve de schouderdekveren is er nog geen enkele dekveer/tertial doorgeruid naar 2e generatie! Kortom 'gewoon' een Zilver....

http://www.gull-research.org/hg/HG2CY03.htm

Gr, Ies

Jan Zwaaneveld

Ies, bedankt voor deze toelichting!

Albert de Jong

Citaat van: Ies Meulmeester op maart 10, 2011, 22:09:21 PM
Citaat van: Albert de Jong op maart 10, 2011, 20:12:29 PM

Die geruide schouderdekveren passen in Maart juist ook prima op 2kj Zilvermeeuw en let vooral op; behalve de schouderdekveren is er nog geen enkele dekveer/tertial doorgeruid naar 2e generatie! Kortom 'gewoon' een Zilver....

http://www.gull-research.org/hg/HG2CY03.htm

Gr, Ies

Ik had de indruk dat er al wel wat dekveren zijn doorgeruid (zelfde kleur als schouderveren), maar het kan bij nader inzien ook sleet zijn. Lastig hoor, pixels  :-X .
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.