Een soort Zee-...???

Gestart door Jannes Aalders, december 31, 2010, 17:44:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jannes Aalders

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming http://observado.org/waarneming/view/47939708
een onzekere Zeealsem - Artemisia maritima gezien op 2010-05-07 te Spain- Mallorca
foto`s :


bij voorbaat dank Jannes Aalders

RutgerB


ejslootweg

een Matthiola. M. sinuata?

De andere plantjes op de foto zien er ook leuk uit.

Erik
groeten, Erik

Jannes Aalders

Eerst maar een onzekere Matthiola sinuata? Het was inderdaad een mooi bloemrijk stukje met zee-flora. Er was ook een gedeelte wat afgeschermd was en waar deze zee-flora werd hersteld. Hier ben ik niet ingegaan natuurlijk. Eric, voor de andere plantjes zou ik je nog de originele onverkleinde foto kunnen sturen. Wellicht dat je er nog wat leuks op vind? Ik heb ook nog een foto genomen in de buurt van Lluc waar meerdere bloemetjes op staan.

Groet Jannes.

brambonius

Bram

ejslootweg

Ja, zeevenkel, prachtige plant (ben blij dat die deze kant op komt; http://www.natuurbericht.nl/?id=1945 ). En nog wat geels op de achtergrond, mogelijk Medicago marina. Een een Echium op de voorgrond. Op een paar plekken tussen de zeevenkel een heel lichtroze vlinderbloemige met blad dat minder behaard is dan dat van die gele. Misschien een kleine Dorycnium?
groeten, Erik

Jannes Aalders

#6
Ik krijg de indruk dat jullie allemaal plantjes zien waarvan ik niet weet dat ze op de foto staan. Zal ik nog een paar uitsneden van de originele foto plaatsen? Dan kun je het wat beter zien.

Groet Jannes.

Jannes Aalders

#7
En hier zijn de uitsneden. Ik kan de heel lichtroze vlinderbloemige even niet vinden. Waar zien jullie die?

Jannes Aalders

En hier nog een foto uit de bergen bij het Klooster van Lluc. Niet direct zee-flora. Maar toch. Wellicht staat hier nog iets leuks tussen? Iets cistus-achtigs?

Jannes Aalders

Wellicht vinden jullie deze ook leuk. Ook bij Lluc op een zeer nat stukje rots deze zo te zien bolgewasjes met witte bloemetjes. Een soort allium wellicht? En dan die plant met dat hele fijne blad.

nick w

die blauwe ziet er op het eerste gezicht uit als Slangenkruid.

Groet,
Nick W

Jannes Aalders

Hij lijkt me wat klein voor Slangenkruid maar je kunt natuurlijk ook kleinere exemplaren hebben.

Groet Jannes.

RutgerB