Hoofdmenu

Aalscholver met ring.

Gestart door Lonnie Bregman, december 29, 2010, 18:51:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lonnie Bregman

Hallo,

vandaag zag ik in Beverwijk (N-H) een Aalscholver met een kleurring. Het was een gele ring met de tekst    [T M] en hij zat om de linkerpoot. Om de rechterpoot zat een metalen ring, dat was een Nederlandse met de code [9.007.5xx] (laatste 2 cijfers niet zeker).
Op de cr-birding site kon ik hier niks over vinden, dus vraag ik het op het forum. Het moet haast wel een Nederlands project zijn, vanwege de metalen ring. Weet iemand bij wie ik deze kan melden?

De waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/51498224
Groeten, Lonnie Bregman

pwolf

dag Lonnie,

via cr-birding kun je naar http://cormorants.freehostia.com/co_rings/cormo_cr_project3.htm
Als je op die pagina naar beneden scrollt dan kom je bij het Nederlandse deel (waar deze ring vandaag komt getuige de metalen ring) en zie je dat je deze bij Stef van Rijn kunt melden via stef.van.rijn@rws.nl

groeten, pim wolf
Pim Wolf, Vlissingen

Lonnie Bregman

bedankt Pim, ik heb Stef een mailtje gestuurd.
Groeten, Lonnie Bregman

Lonnie Bregman

Heb inmiddels een reactie gehad van Stef. De vogel is in 2005 geringd in de broedkolonie bij Enkhuizen. De life history laat nog even op zich wachten (die krijg ik nog opgestuurd van een collega van Stef), maar hij is na z'n geboortejaar niet eerder meer terug gezien, dus dat zal niet zo veel bijzonders zijn.
Groeten, Lonnie Bregman

Cygnus

Citaat van: lonnie20 op januari 06, 2011, 17:27:22 PM
Heb inmiddels een reactie gehad van Stef. De vogel is in 2005 geringd in de broedkolonie bij Enkhuizen. De life history laat nog even op zich wachten (die krijg ik nog opgestuurd van een collega van Stef), maar hij is na z'n geboortejaar niet eerder meer terug gezien, dus dat zal niet zo veel bijzonders zijn.

Volgens mij is deze waarneming bijzonderder dan je denkt. Door jouw aflezing (en bevestiging door een foto) is komen vast te staan dat deze vogel geheel 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 nog in leven was, zonder dat de vogel ook maar door iemand is waargenomen. Onderzoekers zijn heel blij met dit soort informatie.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Lonnie Bregman

Ja, dat realiseer ik me. Ik bedoelde alleen dat ik de life history nog moet krijgen, maar dat die life history niet zo bijzonder zal zijn.
Groeten, Lonnie Bregman

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: lonnie20 op januari 06, 2011, 20:15:02 PM
Ja, dat realiseer ik me. Ik bedoelde alleen dat ik de life history nog moet krijgen, maar dat die life history niet zo bijzonder zal zijn.
Voor jou (nog niet). Ik zou zo'n life-list veel leuke vinden dan de meeste.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lonnie Bregman

Mag ik vragen waarom Jeroen? Het voegt toch nauwelijks wat toe aan de info die ik al heb? Bijna alle info heb ik namelijk al ontvangen in de eerste e-mail.
Groeten, Lonnie Bregman