kan dat: Rosse Franjepoot!

Gestart door Ted van der Knaap, december 27, 2010, 13:34:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Had deze al in een ander topic staan maar er word geopperd dat het evt. een Rosse Franjepoot zou kunnen zijn.

Gisteren gezien langs de Waddenzee aan de Friese kust (tussen Harlingen en Sexbierum)

Heb de foto's (iets) scherper gemaakt.

Zou het er een kunnen zijn? (of wat is evt. het alternatief?)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jos Welbedacht

Ik zou er een Bonte Strandloper van maken.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jaofik

Ha Ted,

Leuke foto! Mooi om het eigen geheugen weer wat op te frissen: ik zie in de ANWB-gids staan dat (Rosse) Franjepoot vooral een sterke vleugelstreep op de armvleugel heeft, en niet zo opvallend op de handvleugel. Op jouw foto's zie je dat de vleugelstreep ook op de handvleugel flink aanwezig is. Het lijkt me, onder andere, daardoor geen franjepoot sp.

Inderdaad een strandloper sp., wellicht een Bonte Strandloper, zoals Jos Welbedacht al aangeeft.

Succes,

Herman.

Ted van der Knaap

Citaat van: Jaofik op december 27, 2010, 16:54:36 PM
Ha Ted,

Leuke foto! Mooi om het eigen geheugen weer wat op te frissen: ik zie in de ANWB-gids staan dat (Rosse) Franjepoot vooral een sterke vleugelstreep op de armvleugel heeft, en niet zo opvallend op de handvleugel. Op jouw foto's zie je dat de vleugelstreep ook op de handvleugel flink aanwezig is. Het lijkt me, onder andere, daardoor geen franjepoot sp.

Inderdaad een strandloper sp., wellicht een Bonte Strandloper, zoals Jos Welbedacht al aangeeft.

Succes,

Herman.

Zal een volgende keer zelf wat meer "huiswerk" doen... ...gaat als Strandloper spec. in de boeken
:duim:  Jos en Herman
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

KorHaan

Waarom geen Drieteen?
't Is wel een heel uitgesproken vleugelstreep, toch?

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo