Grosbeak spec. (vogelbescherming vogelweb)

Gestart door stefanhageman, december 27, 2010, 12:20:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

stefanhageman

Dit lijkt mij een of andere Grosbeak (appelvink-achtige). Deze waarneming is overigens niet van mij maar vond hem het melden waart. Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Lijkt mij een Black-headed Grosbeak.



http://www.vogelbescherming.nl/nl/ik__vogels_/vogelweb/q/overzicht/foto/pagina/2


EDIT: nu maar een link want het plaatje doet het niet....
EDIT: gefixet
Stefan Hageman


stefanhageman

#1
Nee, misschien dat er een functie is van mail waarnemer ik zal even kijken.


EDIT: via de waarnemingen functie is de foto genomen in "De stad van de zon" (Heerhugowaard, Tuin van Halo)
Stefan Hageman


Jaap Denee

#2
Bij een BH Grosbeak loopt het zwart niet door tot op de borst...


Edit: bovendien zouden de witte vleugelstrepen moeten opvallen (ze lijken hier geel/oranje) en klopt de snavelkleur niet.


Edit2: en de afmeting lijkt in vergelijking met de Pimpelmees links boven veel te klein...


Wat het wel is weet ik zo even ook niet.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Rob Halff

Citaat van: Jaap Denee op december 27, 2010, 12:44:14 PM
Bij een BH Grosbeak loopt het zwart niet door tot op de borst...


Edit: bovendien zouden de witte vleugelstrepen moeten opvallen (ze lijken hier geel/oranje) en klopt de snavelkleur niet.


Edit2: en de afmeting lijkt in vergelijking met de Pimpelmees links boven veel te klein...


Wat het wel is weet ik zo even ook niet.


Idd enig speurwerk op het net laat toch wel andere foto's zien van een man BH Grosbeak. O.a. is de snavel bij dit beest veels te licht, geel loopt idd te ver door op de borst, en witte vleugelstrepen zijn niet te zien. Ga even verder zoeken maar zal wel een ontsnapte kooivogel zijn...

Wil

Hij lijkt ook erg veel op een grote textorwever .
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

JohanvantBosch

Je hebt ook nog de Red-and-black Grosbeak of bv de Crimson-collared Grosbeak, misschien in die hoek?

August

#6
Kapoetsensijs (Red Siskin) heb ik vroeger zelf gehad, word veel gehouden.
August van Rijn

August

Citaat van: August op december 27, 2010, 13:30:48 PM
Kapoetsensijs (Red Siskin) heb ik vroeger zelf gehad, word veel gehouden.
Al vind ik de snavel vrij fors (fotografisch effect). ? Groote klopt ten opzichte Pimpelmees
August van Rijn

avdende

Net even bijgelezen over de Red Siskin in het HBW. Blijkt een behoorlijk zeldzaam beestje, waar het helemaal niet goed mee gaat... (ook niet met de "captive breeding programs").