Hoofdmenu

Vos?

Gestart door Johan Helmus, december 23, 2010, 17:37:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: hiskodevries op december 26, 2010, 09:32:32 AM
Citaat van: HPM op december 25, 2010, 16:45:41 PM
Citaat van: Marina op december 25, 2010, 11:45:46 AM
en nu weten jullie ook waarom ik geen waarnemingen invoer
Er zijn altijd mensen die er misbruik van maken.
Vossenjacht, mollenbestrijding, raven uithorsten .... ik doe er niet aan mee

En nu weten we ook waarom er steeds meer jagers zitten op wng.nl
Die kunnen hier op de meter nauwkeurig, mét plattegrondje, zien waar ze iets dood kunnen maken.

Als je er niet aan meedoet wat doe je dan hier? Dit is toch het forum van Waarneming.nl?

Dit forum mag ook gebruikt worden door mensen die niets invoeren.

Het is niet dat Marina of wie dan ook kennelijk niets invoert maar dat ze hier expliciet bezwaren uit tegen het invoeren van waarnemingen. Dat zijn haar persoonlijke overwegingen, waar ze recht op heeft, maar ze uit daarmee ook bezwaren tegen het invoeren in het algemeen. Dat lijkt me nogal strijdig met de gedachte achter Waarneming.nl en het is niet leuk voor als die mensen die hun waarnemingen wél invoeren. Als een dergelijke discussie gevoerd moet worden dan zou het in de afdeling 'Ethiek en Wetgeving' of zoiets moeten zijn en niet in een deel van het forum wat over het algemeen nou juist wél over in te voeren waarnemingen gaat.
Herman van der Meer

hiskodevries

herman in het welles nietes gedoe over de jacht ga ik niet aan meedoen daar zijn al megabites over volgekletst.
als mensen het nut van invoeren niet zien, tsja dan moeten ze later ook niet klagen over werkzaamheden, aktiviteiten die daardoor wel uitgevoerd kunnen worden.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Marina

Citaat van: HPM op december 26, 2010, 10:08:22 AM
ze uit daarmee ook bezwaren tegen het invoeren in het algemeen.

your words, not mine
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

mystacinus

leuk zo'n prent van een 'rotvos'! Mocht ik in de gaten krijgen dat mijn wrn 'misbruikt' worden op deze site, dan zou mij dat er nog niet van weerhouden ze in te voeren. Er gebeurt veel waar ik het niet mee eens ben, maar waar ik als individu geen invloed op heb, en laat het verzamelen van wrn op een forum als dit nu voor mij een puur individuele aangelegenheid zijn. Ik heb niet de illusie meer dat ik hiermee een substantiele bijdrage kan leveren aan natuurbehoud in Nederland of waar dan ook, of misschien is het wel zo dat ik toe ben aan een nieuw natuurbeeld. Deze discussie hoort thuis in een topic ethiek en natuurbeleving.
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

Johan Helmus

Citaat van: mystacinus op december 26, 2010, 13:06:34 PM
leuk zo'n prent van een 'rotvos'! Mocht ik in de gaten krijgen dat mijn wrn 'misbruikt' worden op deze site, dan zou mij dat er nog niet van weerhouden ze in te voeren. Er gebeurt veel waar ik het niet mee eens ben, maar waar ik als individu geen invloed op heb, en laat het verzamelen van wrn op een forum als dit nu voor mij een puur individuele aangelegenheid zijn. Ik heb niet de illusie meer dat ik hiermee een substantiele bijdrage kan leveren aan natuurbehoud in Nederland of waar dan ook, of misschien is het wel zo dat ik toe ben aan een nieuw natuurbeeld. Deze discussie hoort thuis in een topic ethiek en natuurbeleving.
Dit vind ik een nogal onverschillige houding. Niemand beweert hier te denken dat hij of zij een substantiële bijdrage kan leveren aan het natuurbehoud, maar alle kleine beetjes tellen wel mee. Het is een principekwestie. Als je er tegen bent, dan werk je er dus ook niet aan mee. 't is heel simpel.

Het topic begint inmiddels wel aardig offtopic te raken. Volgens mij zou dit topic beter op slot kunnen, en kan er een eventueel vervolgtopic in de daarvoor betreffende sectie worden geopend.
Groeten, Johan Helmus

Marina

Citaat van: Johan1981 op december 26, 2010, 13:24:25 PM
Het topic begint inmiddels wel aardig offtopic te raken. Volgens mij zou dit topic beter op slot kunnen, en kan er een eventueel vervolgtopic in de daarvoor betreffende sectie worden geopend.

Helemaal mee eens.
Iedereen weet nu wat de gevolgen kunnen zijn en dat je waarneming ertoe kan leiden dat mensen dit misbruiken voor eigen gewin.
Niet alleen jagers, stropers en ongediertebestrijders maar ook handelaars in bv (al of niet opgezette) uilen en roofvogels.

Wel invoeren, niet invoeren, invoeren onder embargo, een ieder maakt voor zichzelf de keuze.
Van mij mag dit topic ook op slot en verder in Ethiek.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

HPM

Citaat van: Marina op december 26, 2010, 12:13:12 PM
Citaat van: HPM op december 26, 2010, 10:08:22 AM

ze uit daarmee ook bezwaren tegen het invoeren in het algemeen.


your words, not mine


Zou het misschien daarom zijn dat mijn naam eronder stond en niet de jouwe?

Herman van der Meer

Johan Helmus

Groeten, Johan Helmus

Marina

Citaat van: HPM op december 26, 2010, 14:04:47 PM
Citaat van: Marina op december 26, 2010, 12:13:12 PM
Citaat van: HPM op december 26, 2010, 10:08:22 AM

ze uit daarmee ook bezwaren tegen het invoeren in het algemeen.


your words, not mine


Zou het misschien daarom zijn dat mijn naam eronder stond en niet de jouwe?

En jij ook vrolijk kerstfeest, herman!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682