Noordse of Aardsemuis

Gestart door martenboonstra, december 20, 2010, 19:48:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

martenboonstra

Hallo forumleden,

Welke muis is dit?

Graag tot horens.

M.vr.gr.


Marten

martenboonstra

Hartelijk dank voor de heldere vaststelling van deze soort.
Ontzettend jammer dat het geen zeldzeme soort is en ga maar gauw op " jacht " naar de Noordse.

Graag tot horens.

M.vr.gr.


Marten

Theo Linders

Citaat van: martenboonstra op december 21, 2010, 21:08:09 PM
Ontzettend jammer dat het geen zeldzeme soort is en ga maar gauw op " jacht " naar de Noordse.


Waarom jammer, moet ie dan zeldzaam zijn om leuk te zijn? Dwergmuizen zijn toch wel de leukste muizen in Nederland, na de hazelmuis dan....
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

HPM

Citaat van: martenboonstra op december 21, 2010, 21:08:09 PM
Hartelijk dank voor de heldere vaststelling van deze soort.
Ontzettend jammer dat het geen zeldzeme soort is en ga maar gauw op " jacht " naar de Noordse.

Graag tot horens.

M.vr.gr.


Marten

Hou je er bij je jacht wel rekening mee dat de Noordse woelmuis wettelijk beschermd is?
Herman van der Meer

ecotex

Beste Marten,


Ook ik sluit mij aan bij de zorg van andere wat betreft het"wild"vangen van muizen waaronder de beschermde soorten!
Krijg het laatste jaar vrij veel (aan)vragen van diverse mensen om een "keertje"waterspits of Noordse te gaan vangen voor de fun?.
Ook de opmerking van "die heb ik nog niet op mijn soorten lijst"heb ik meerdere malen meegekregen afgelopen seizoen!


Ga een vangmoment/weekend mee met bijv Zoogdier vereniging.


Vr gr Kees Verschoor

martenboonstra

Hallo forumleden,

Bedankt voor jullie reacties.

Vangen heb ik als "vangen" aangemeten en uitsluitend bedoeld voor het vastleggen op foto in het wild zonder vangstmethoden. Heb uitsluitend een rode box op waarneming M.P.Boonstra en daar hoort deze soort eigenlijk ook in klein beetje in thuis.

Uiteraard ben ik blij met een dwergmuis, maar past niet in de box.....

Thanx.

Gr.

Marten