Hoofdmenu

ophrys aisne

Gestart door nick w, december 19, 2010, 16:17:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

nick w

En is dit dan wel een sphegodes, met twee tranen?

Bedankt, en groet,
Nick W

nick w

en closer up

Jan Essink

Ophrys apifera, bijenorchis
met vriendelijke orchideeën groet,

Jan Essink

nick w

OK, dank je wel. Die spin is me niet gegund geweest, maar dit is ook leuk.

Is er ergens een lijst met plaatjes waar je heel simpel kunt afklikken welke tekening bij welke soort Ophrys hoort? Ik heb dat dikke boek van Delforge maar als ik daar naar de plaatjes kijk raak ik alleen maar verder in verwarring.

Bedankt, en groet,
Nick W

nick w

Tussen haakjes, gaan waarnemingen van observado automatisch naar de franse collega's, of alleen die van de orchideeënsite?

Groet,
Nick W

Jan Essink

Citaat van: nick w op december 19, 2010, 19:30:21 PM
OK, dank je wel. Die spin is me niet gegund geweest, maar dit is ook leuk.

Is er ergens een lijst met plaatjes waar je heel simpel kunt afklikken welke tekening bij welke soort Ophrys hoort? Ik heb dat dikke boek van Delforge maar als ik daar naar de plaatjes kijk raak ik alleen maar verder in verwarring.

Bedankt, en groet,
Nick W

Ik kan me voorstellen dat je met Delforge er niet uit komt. Probleem is dat hij niet meer ruimte heeft voor 2 foto's en dat hijzelf de keuze moet maken uit ik denk 500 foto's per soort. Kies daar maar eens 2 foto's uit die exact de soort aangeven.
Helaas zul je tot 2012 moeten wachten voordat er een flora op de markt komt die zeer uitgebreid alle soorten belicht.

blijf je foto's hier maar plaatsen dan kijk ik welke soort het is. Wat belangrijk is dat je altijd de hele plant en een bloem laat zien. Kijk anders eens op soorten in het hoofdmenu en dan onder orchideacea daar heb ik er ondertussen een heleboel foto's op gezet.
met vriendelijke orchideeën groet,

Jan Essink

nick w

Dank je wel Jan, fijn dat ik gewoon vragen in mag blijven schieten. Ik hoor wel als de nieuwe flora er is.

Groetjes, en fijne kerst,
Nick W