Hoofdmenu

Spitsmuis spec.

Gestart door joostheeremans, december 11, 2010, 19:59:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

joostheeremans

Ik vond in Heemskerk op een vochtig stukje deze spitsmuis, ik heb met mijn mobiel snel twee (beroerde zo bleek later) foto's gemaakt en ben weer doorgelopen, maar nu vroeg ik me af of er aan de hand hiervan nog een soortnaam op te plakken is. Of zijn de foto's te beroerd?

http://waarneming.nl/waarneming/view/51251281

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Herman Bouman

Kan je iets meer vertellen over de grootte?

joostheeremans

#2
Nou ik vond 'm best fors voor een spitsmuis, dat viel me wel op, maar grootte wordt een schatting. Het begon na 40 meter alweer te knagen dat ik beter foto's moest maken maar het licht was al slecht en op de terugweg kon ik 'm niet meer vinden. Grootte van het beest, zonder staart dus, zal zo'n 8 รก 9 cm zijn geweest, maar pin me er maar niet op vast dit is een schatting.


edit: Even mijn medewaarnemer gebeld, die schatte 'm zo'n 10 cm, voor wat het waard is.


Ik heb zelf wel een vermoeden, maar weinig expertise op dit gebied, dus ook daar kunnen jullie weinig mee
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Herman Bouman

Op basis van deze foto's durf ik er geen naam op te plakken. Zou een bosspits spec kunnen zijn maar waarom niet een waterspits? Gevalletje jammer. Misschien dat iemand anders het aan durft?

Volgende keer goede foto's maken. Ook met details van boven en onderzijde en poten en staart enz enz.

Groet

joostheeremans

Ja ik denk dat het ook niet te determineren valt, ik moest zelf bij foto's ook aan waterspitsmuis denken maar had natuurlijk beter foto's moeten nemen. Jammer, maar een wijze les voor volgende keer. Iedereen bedankt voor de pogingen.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-