Ja, jongens,
Ik ben ook wel tevreden over het tekenwerk. A child can do the laundry, inderdaad.
Het is absoluut een verbetering als je zo'n viziertje op je scoop zet, maar of we het in het veld zullen zien verschijnen... Ik vrees een beetje dat de vogelaars koudwatervrees hebben en het dingetje zien als een soort zijwieltjes aan de kinderfiets... Zo van: dat hebben WIJ niet nodig!
Ze zitten er helemaal naast, maar ja, peuter ze DAT maar eens aan hun verstand.
Het is denk ik verstandig om maar zoveel mogelijk reclame te maken voor dit essentiële stukje gebruiksgemak, zodat uiteindelijk het kwartje een keer valt. Aan mij zal het niet liggen, ik was al verbijsterd door de revolutionaire sprong vooruit die het oorspronkelijke viziertje teweeg bracht. Iedereen die het uitprobeert is laaiend enthousiast. En niet alleen de beginners, maar ook de doorgewinterde vogelaars!
Met dit neerklapbare viziertje wordt een stap gezet naar een nieuwe manier om alles uit je scoop te halen en het vogelen aanzienlijk te verbeteren.
De reacties op Birdforum zijn mager, maar we wachten het maar af. Ook hier had ik al wat meer reacties verwacht. Degenen die het uitproberen zijn dolgelukkig met het resultaat, wat willen we nog meer?
Misschien een idee om het eens tijdens een Dutch Birding vogelweek te promoten?
Of een SOVON-dag? Zien is geloven, volgens mij zal het dan wel aan gaan slaan.
Het is niet voor niets dat ik hier tijd en moeite insteek; ik zie het als een evolutionaire ontwikkeling in het vogelen. Daarom ben ik ook zo enthousiast, ik loop graag warm voor nieuwe ontwikkelingen die de vogelkijkerij naar een hoger plan tillen.
En dat doet dit nieuwe gadget zeer zeker!
Vriendelijke groet,
Ronald Sinoo