Chaetosphaerella soort?

Gestart door Gert Kremer, december 15, 2010, 21:06:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Op dood hout van populierenhout denkt men. Het is in ieder geval Loofhout.
Zou dit een Zwarte viltzwam kunnen zijn of moet ik bij de Mollisia zoeken.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

Hoi Gert,
leuk ik had vanochtend dezelfde, moet ook nog zoeken. Ik heb ze nog op de camera staan.

grietaf

Bij welke vergroting is foto 170 gemaakt?
De Zwarte viltzwam lijkt het me niet. Dat zijn meer kleine bolletjes in/op een dikke laag zwarte hyfen.
Grieta.

Ismael

Groeten Ismaƫl Wind

Gert Kremer

Citaat van: grietaf op december 16, 2010, 19:22:56 PM
Bij welke vergroting is foto 170 gemaakt?
De Zwarte viltzwam lijkt het me niet. Dat zijn meer kleine bolletjes in/op een dikke laag zwarte hyfen.
Grieta.

Dag Grieta, ik denk zelf ook dat het een andere is, te veel "zijschotjes" in de sporen.
Het zijn meer zwarte platte schoteltjes, daarom noemde ik de Mollisia bij mijn vraag.
De foto is 450X, dus de sporenmaat zal +/- 12,5mu moeten zijn, maar ik twijfel heel erg of dat juist is.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Deze foto  nummer 4 is gemaakt op 400X.

De sporen hebben 8 streepjes (zijschotjes).
Nu gemeten in Olie 1000X - de grootste sporenmaat is 29,7 x 5,7mu.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gulistan

Ik wist dat ik ze eens onder het scherpe glas had gehad, en ik wist ook waar ik ze gevonden had. Maar ik kon niet meer op de naam komen. Vanochtend even doorgezet en opgezocht in onze database: Foprouwschoteltje - Patellaria atrata.http://waarneming.nl/waarneming/view/43367643 Hier bewijst zich voor de zoveelste keer het nut van onze database.
Groeten van Christiane

Gert Kremer

#7
Hallo Christiane,
Klasse,   :duim:   
Ik ben vanmorgen nog bezig geweest met het zoeken, ook nog mic. foto gemaakt met 600x. zie foto.
...
Hij moet staan in Ellis op pag 12? deze is niet in mijn bezit, misschien is deze pag. te mailen? ik zou het graag deze dagen verder uitzoeken.
Wie deze mailt, zet het dan even op dit Topic, want 1 maal is voldoende.   :D
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Niemand dat ene velletje voor mij met de gegevens?  :(
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

#9
wil je deze? Ik begrijp niet voor welke soort je wilt :-\

Gert Kremer

Dag Hannie,

Ja die: Patellaria Atrata. maar dat met mic. plaatjes.

Je mail heb ik wel ontvangen, je hoort het nog. ;)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

Citaat van: Gert Kremer op december 19, 2010, 15:41:24 PM
Dag Hannie,

Ja die: Patellaria Atrata. maar dat met mic. plaatjes.

Je mail heb ik wel ontvangen, je hoort het nog. ;)

komt-ie, staan nl op een aparte pagina

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.