Mens, natuur, geloof, evolutie, oftewel een uitdaging... Revised

Gestart door Bart van Hoogstraten, december 14, 2010, 20:47:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Maico Weites

#301
"Reageren op een antwoord is mogelijk mits de reactie iets toevoegt en niet in strijd is met het antwoord van de deskundige. Vraagstellers zijn niet gebaat bij tegenstrijdige reacties en bovendien vinden we het ongepast ten opzichte van de deskundige die zijn/haar vrije tijd ter beschikking stelt om onze bezoekers te helpen. Voor discussies is er het forum."

'Deskundige'...
Alsof iemand die de bijbel een beetje kent ook gelijk astronoom is.
En ook vooral geen reacties mogen geven in strijd met het antwoord..

''De afstanden die genoemd worden, doen ons inderdaad duizelen. Hoe het allemaal ook zij, ik geloof niet dat de wetenschap kan bewijzen dat de aarde en het heelal veel ouder zijn dan de gewoonlijk door orthodoxe gelovigen aangenomen zesduizend jaar (bijv. een paar miljard jaar oud).''

En met welk bewijs wil hij de wetenschap even helemaal 'dissen'?

''Je komt echt in strijd met heel veel gegevens van de Schrift als je dat doet.''

Daarom.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/


Margreet Kwh

Een ontzagwekkend verhaal. Ooit begon het oorspronkelijke topic met een ruimtereis, die hetzelfde gevoel opriep.
Als je een melkwegstelsel ziet als een veegje, wat is de aarde dan, en de mens daarop? In elk geval, iets kwetsbaars.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Citaat van: MarKoHu op februari 02, 2011, 14:58:48 PM
Een ontzagwekkend verhaal. Ooit begon het oorspronkelijke topic met een ruimtereis, die hetzelfde gevoel opriep.
Als je een melkwegstelsel ziet als een veegje, wat is de aarde dan, en de mens daarop? In elk geval, iets kwetsbaars.

Niet over nadenken!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Even off-topic: ben je getransformeerd, Bart? Vond die laatste avatar wel leuk, maar deze is eng.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven


Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

Citaat van: Bart van Hoogstraten op februari 02, 2011, 15:04:14 PM
Citaat van: MarKoHu op februari 02, 2011, 14:58:48 PM
Een ontzagwekkend verhaal. Ooit begon het oorspronkelijke topic met een ruimtereis, die hetzelfde gevoel opriep.
Als je een melkwegstelsel ziet als een veegje, wat is de aarde dan, en de mens daarop? In elk geval, iets kwetsbaars.

Niet over nadenken!

ofwel  ;D:

rusteloze ziel
zoekt wanhopig naar verlichting
in dit droeve aards bestaan
gelukkig kreeg hij, na lang zoeken
bij een lampenzaak een baan

leonwillems@home.nl

Steun onze aksiegroep Belagelieke Avatarts de Werelt Oet!!!!  :police:
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

ronald

Citaat van: leonwillems@home.nl op februari 02, 2011, 16:28:31 PM
Steun onze aksiegroep Belagelieke Avatarts de Werelt Oet!!!!  :police:
graag, dit wordt wel een beetje erg zo  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Mimino

http://www.nu.nl/wetenschap/2159001/make-up-neanderthalers-ontdekt.html
(Make-up Neanderthalers ontdekt)

"Volgens archeologen van de Bristol Universiteit in Groot-Brittannië ontkracht de ontdekking ''de gedachte dat Neanderthalers een stelletje halve garen waren'' en laat het zien dat ze in staat waren tot symbolisch denken"

Als ik zo naar de reakties op dit forum kijk is er niet zoooooo veel veranderd in de laatste 10.000 jaar  :P

Peter
Met vriendelijke groet,
Peter Valk a.k.a. Mimino
Moskou, Rusland

http://www.flickr.com/photos/miminostudio/
http://www.facebook.com/peter.valk#!/profile.php

ronald

Citaat van: Mimino op februari 02, 2011, 18:29:29 PM
http://www.nu.nl/wetenschap/2159001/make-up-neanderthalers-ontdekt.html
(Make-up Neanderthalers ontdekt)

"Volgens archeologen van de Bristol Universiteit in Groot-Brittannië ontkracht de ontdekking ''de gedachte dat Neanderthalers een stelletje halve garen waren'' en laat het zien dat ze in staat waren tot symbolisch denken"

Als ik zo naar de reakties op dit forum kijk is er niet zoooooo veel veranderd in de laatste 10.000 jaar  :P

Peter
dat hangt er een beetje vanaf, hoeveel gigabite aan info kun je op een rotswand kwijt? volgens mij niet zoveel, dus zitten we toch wel (iets) in de lift?  :P 

maar een heel interessant artikel! de evolutie van intelligentie of bewustzijn is dus niet zo uniek als we graag zouden geloven...
groeten, Ronald van Seijen

evertdirks

Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.


Bart van Hoogstraten

Echt aangrijpend om te zien maar ik betwijfel (net als in de comments van de maker van het filmpje) of er echt sprake is van rouw. Vermoedelijk begrijpt ze gewoon alleen maar niet dat het kindje niet reageert, Geert (  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jarinka op februari 03, 2011, 19:35:11 PM
De aarde is in zes dagen geschapen, maar wie zegt dat elke dag even lang duurde als de dagen die we nu kennen? Wat mij betreft kunnen de sterren best duizenden mensenjaren geleden geschapen zijn, op de vierde scheppingsdag. Dan is God de rest van die tijd bezig geweest met het maken van de rest.

God is almachtig, heeft altijd bestaan, heeft alles geschapen en heeft daar geen tijd voor nodig anders zou hij de tijd niet hebben kunnen scheppen. Beetje dom van hem trouwens om eerst de tijd te scheppen en daarna de rest, kost allemaal maar tijd...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op februari 03, 2011, 20:06:53 PM
Citaat van: Jarinka op februari 03, 2011, 19:35:11 PM
De aarde is in zes dagen geschapen, maar wie zegt dat elke dag even lang duurde als de dagen die we nu kennen? Wat mij betreft kunnen de sterren best duizenden mensenjaren geleden geschapen zijn, op de vierde scheppingsdag. Dan is God de rest van die tijd bezig geweest met het maken van de rest.

God is almachtig, heeft altijd bestaan, heeft alles geschapen en heeft daar geen tijd voor nodig anders zou hij de tijd niet hebben kunnen scheppen. Beetje dom van hem trouwens om eerst de tijd te scheppen en daarna de rest, kost allemaal maar tijd...
Dat hij er geen tijd voor nodig heeft, hoeft niet te betekenen dat hij er de tijd niet voor neemt. Anders had hij de moeite niet hoeven doen om het in scheppingsdagen te verdelen, dan had hij alles in één keer kunnen doen.
Groeten, Jarinka Heijink

Maico Weites

#318
Ervaar jij het verbod op godslastering als aantasting van je persoonlijke vrijheid? Het zou in een maatschappij mogelijk moeten zijn om meerdere godsdiensten en niet-gelovigen naast elkaar te laten leven, zonder zo'n verbod. Het trieste is dat het wel nodig is, omdat het ene geloof het andere uitmoordt vanwege bepaalde uitingen.

Jazeker is dat een aantasting van je persoonlijke vrijheid. Dat je iets niet mag zeggen omdat je een religie/religieuzen zou kunnen beledigen is van de zotten. Maar hoe kom je erbij dat dit verbod nodig is? mensen gaan elkaar echt niet uitmoorden als het ineens toegestaan wordt (en tegenwoordig wordt het verbod nauwelijks meer echt gebruikt. Gelukkig maar)
Nouja, radicale haatbaarden misschien (zie mohammedcartoon), maar moeten wij religieuze lange tenen van een stevige schoen voorzien, omdat enkelen zich wel eens agressief zouden kunnen gaan gedragen? Dat slaat nergens op. Dan geef je jezelf over aan fundementalisten.

Als gelovige moet je wat mij betreft ook tegen een beetje spot kunnen. Neem de wereld niet serieuzer dan ze is. Voor zover ik weet worden er geen cartoonisten vervolgd door christenen. Ik kan alleen uit ervaring van mijn christelijke omgeving spreken, maar die vinden dat soort cartoons niet zo erg.

Cartoonist Gregorius Nekschot is vorig jaar nog van zijn bed gelicht en dat komt allemaal door meneer Ernst Hirsch Balin van het CDA.
Sommige cartoons waren inderdaad smakeloos, maar vervolging vanwege cartoons is toch wat vreemd.

Ik vind het goed dat winkels dicht zijn op zondag. Kantoormedewerkers werken van maandag t/m vrijdag van 9 tot 5. Waarom zouden winkels dan wel de hele week open moeten zijn? Het is handig voor mensen, maar zoveel werken in een winkel valt niet mee (ik spreek uit ervaring). Probeer de zondag niet te zien als dag waarop winkels verplicht dicht moeten blijven, maar als dag waarop winkelmedewerkers een dag rust hebben.

Het gaan niet zo zeer om open moeten zijn, maar niet open mogen zijn. Winkeliers zouden zelf moeten kunnen kiezen wanneer ze de winkel open willen hebben en wanneer niet. Ze moeten dus de mogelijkheid krijgen om op zondag open te zijn. Het wordt ze niet verplicht en anders kunnen ze altijd nog op een andere dag dicht. Op een maandag bijvoorbeeld.


Over de houding tegenover de wetenschap kan ik je alleen mijn persoonlijke mening geven, die ik in dit bericht al uitgebreid heb genoemd. Mensen die de wetenschap aan proberen te passen aan de bijbel, zijn helaas bekrompen, en die kun je niet 1-2-3 van iets anders overtuigen.

Leugens over evolutie: komen die uit het geloof vandaan, of van bepaalde personen?

Van personen natuurlijk (de Bijbel zelf kan niet praten toch? ;D ), maar wel met de bijbel in de hand.
Kees van Helden (van de folders) en Kent 'with one chromosome you can build a whole human body' Hovind zijn daar voorbeelden van.
God heeft volgens hen alle dieren geschapen zoals ze zijn. Tja...

De subsidies mogen wat mij betreft afgeschaft worden, die passen niet in een maatschappij waar volgens de politiek iedereen gelijk is. Homoseksualiteit is ook een lastig punt. Ik ben er niet tegen (laat iedereen lekker doen wat hij/zij leuk vindt!), maar volgens de bijbel is het verderfelijk. Ik kies ervoor om op dit punt te verschillen van de bijbel. Veel christenen houden in theorie vast aan de bijbel, maar in de praktijk zijn ze niet zo fel anti-homo. Bij mij in de kerk zit een homofiele jongen van 20, die ook gewoon gewaardeerd wordt. Er wordt niet geprobeerd die 'ziekte' uit z'n hoofd te praten. De Boogkerk is erg tolerant, ik weet niet hoe dat bij andere kerken zit.

:duim:

Niet alleen christenen hebben vervelende trekjes als het anti-evolutie en het anti-homo zijn. In de politiek zijn de niet-gelovige partijen vaak juist extremer, ze slingeren van de ene naar de andere kant. En Hitler was weliswaar katholiek opgevoed, maar hij handelde bij de verschrikkelijke dingen die hij deed niet vanuit zijn geloof, maar vanuit zijn eigen mening met oogkleppen op.

Niet religieuze partijen/groeperingen die erg extreem zijn (communisten bijvoorbeeld) zijn vaak zo overtuigd van hun politieke gelijk, dat de politieke opvattingen bijna een religie op zich worden. Met eigen 'tempels' en 'heiligen'.
Hitler zou ik zeker geen typische christen noemen, maar dat geloof gen rol heeft gespeeld in het uitmoorden van de joden valt niet te ontkennen. De Joden hadden immers Jezus vermoord volgens de bijbel. En in Mein Kampf zijn meerdere voorbeelden te vinden waarin Hitler zegt namens de christelijke god te handelen.


Ik geloof wel dat er een god bestaat. Op school zijn we nu bezig met zintuigen, en als je ziet hoe complex het oog is, en op wat voor briljante manieren je oog zorgt dat je beter kunt zien, geloof ik niet dat dat puur door evolutie komt. Het leven op aarde is te ingewikkeld om zo geëvolueerd te zijn, zelfs na miljoenen/duizenden jaren. Ik geloof dat God de aarde geschapen heeft, en dat diersoorten zich dankzij evolutie verder hebben ontwikkeld totdat ze perfect zijn aangepast. De evolutie zal nooit stoppen, want de wereld blijft veranderen.

De aarde en het leven zelf zijn heel erg oud en als je evolutie over een tijdspanne van miljarden jaren, dat is echt onvoorstelbaar lang, maar zijn gang laat gaan krijg je op een gegeven moment heel andere organismen. Een ook  het oog van gewervelden zou zich kunnen ontwikkelen. Er zijn verschillende bacteriën die slechts 1 celorganel hebben die lichtgevoelig is. Na een  poos kunnen er ook'een lichtgevoelige plek kunnen onstaan met een dalletje erin. Dan kun ook de richting van het licht bepalen. Dit heeft meer overlevingskansen -> meer nakomelingen -> steeds meer organismen die ook met een 'dal' in het lichtgevoelige plekje.
Hoe dieper dal, hoe beter licht waar te nemen is -> positieve selectie
Er zou een soort afscheidingsproduct op het ontstane gat kunnen gaan zitten -> werkt als lens -> positieve selectie
'Lens' (d.m.v. mutatie) van steviger materiaal -> positieve selectie  etc.
En al deze verschillende vormen komen tegenwoordig nog gewoon in de natuur voor.
Volgens mij was daar ook nog ergens een filmpje van. Even zoeken..

Gevonden:http://www.youtube.com/watch?v=1TEKDWAe_b8
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jarinka op februari 03, 2011, 20:19:09 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op februari 03, 2011, 20:06:53 PM
Citaat van: Jarinka op februari 03, 2011, 19:35:11 PM
De aarde is in zes dagen geschapen, maar wie zegt dat elke dag even lang duurde als de dagen die we nu kennen? Wat mij betreft kunnen de sterren best duizenden mensenjaren geleden geschapen zijn, op de vierde scheppingsdag. Dan is God de rest van die tijd bezig geweest met het maken van de rest.

God is almachtig, heeft altijd bestaan, heeft alles geschapen en heeft daar geen tijd voor nodig anders zou hij de tijd niet hebben kunnen scheppen. Beetje dom van hem trouwens om eerst de tijd te scheppen en daarna de rest, kost allemaal maar tijd...
Dat hij er geen tijd voor nodig heeft, hoeft niet te betekenen dat hij er de tijd niet voor neemt. Anders had hij de moeite niet hoeven doen om het in scheppingsdagen te verdelen, dan had hij alles in één keer kunnen doen.

Akkoord, god is ook maar een mens, moet zich niet vervelen natuurlijk, zeker nijpend als je altijd al bestond. Maar op dag 1 scheidde hij eerst licht en duisternis en noemde dat dag en nacht. Daarna schiep hij van alles nog wat (incl planten en bomen) en op dag 4 pas de lichten aan het hemelgewelf, de zon, de maan en de sterren. Volgens mij kun je met alleen lagere school al zien dat het hele verhaal niet deugd. Toch? Gods wegen zijn onverklaarbaar! Zullen we het daar maar op houden?  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

evertdirks

God is liefde,
En voor goede liefde moet je tijd hebben ;D .
Of was dit nu het geval met seks?
Ach de katholieke kerk vindt beiden prima :angel:

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.


andre.schulten

stelling: "dit onderwerp is een valkuil (geen valk-uil) waar velen steeds opnieuw inkieperen"

(ik ben dan liever een ezel en laat de steen de steen. ;))

Bart van Hoogstraten

Citaat van: andre.schulten op februari 03, 2011, 20:44:48 PM
stelling: "dit onderwerp is een valkuil (geen valk-uil) waar velen steeds opnieuw inkieperen"

(ik ben dan liever een ezel en laat de steen de steen. ;))

Da's nog zwak uitgedrukt! Het is een wespennest waar je eigenlijk beter weg kunt blijven.
Maar deze Ezel is inmiddels redelijk immuun voor wespensteken en kan het niet laten -> "God is liefde". Nou euh, ik zou inmiddels wel eens een pittige discussie met hem zelf willen hebben daarover! Wat is er nou voor lol aan om uit niets mensen te scheppen en op aarde neer te zetten, ze een eeuwig geluk in een hemels paradijs te beloven, maar dit pas kunnen krijgen als ze met succes een vervelende en zware test doorstaan. Het is een sadist die in strijd handelt met de rechten van de mens! Als je zo'n walgelijk en doelloos experiment uitvoert met wat laboratoriumratten loop je kans op gevangenisstraf!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Marina op februari 03, 2011, 20:47:08 PM
geloof en politiek, het blijven controversiële onderwerpen.
Ik vind ook dat ze niet moeten mixen, zowel het cda als de moslimpartij vind ik dan ook een hele verkeerde zaak.

Volledig met je eens Marina maar je vergeet het onderwijs ook -> scheiding van staat, onderwijs én geloof en we zijn een stuk dichter bij de oplossing. Maar ja, dan komt de paus plotseling weer opdraven met de mededeling dat seksuele voorlichting en maatschappijleer in strijd zijn met de vrijheid van godsdienst en van school moeten verdwijnen en we zijn weer een paar stappen terug op die ene met moeite gewonnen stap...
@ André -> als niemand zich hiertegen verzet glijden we met zijn allen terug naar de middeleeuwen, incl. de wijzen die zich nergens mee bemoeien.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Citaat van: m.weites op februari 03, 2011, 20:34:41 PM
Jazeker is dat een aantasting van je persoonlijke vrijheid. Dat je iets niet mag zeggen omdat je een religie/religieuzen zou kunnen beledigen is van de zotten. Maar hoe kom je erbij dat dit verbod nodig is? mensen gaan elkaar echt niet uitmoorden als het ineens toegestaan wordt (en tegenwoordig wordt het verbod nauwelijks meer echt gebruikt. Gelukkig maar)
Nouja, radicale haatbaarden misschien (zie mohammedcartoon), maar moeten wij religieuze lange tenen van een stevige schoen voorzien, omdat enkelen zich wel eens agressief zouden kunnen gaan gedragen? Dat slaat nergens op. Dan geef je jezelf over aan fundementalisten.
Ik zie het verbod op godslastering meer als iets extra's om gelovigen blij te maken. Vrijheid van meningsuiting geldt maar tot een bepaald punt, zodat mensen niet absurd gekwetst kunnen worden. Het verbod op godslastering dekt de gelovigen dan nog extra, hoewel dat eigenlijk ook onder de beperking van de vrijheid van meningsuiting valt.

CiteerHet gaan niet zo zeer om open moeten zijn, maar niet open mogen zijn. Winkeliers zouden zelf moeten kunnen kiezen wanneer ze de winkel open willen hebben en wanneer niet. Ze moeten dus de mogelijkheid krijgen om op zondag open te zijn. Het wordt ze niet verplicht en anders kunnen ze altijd nog op een andere dag dicht. Op een maandag bijvoorbeeld.
Maar zo makkelijk is dat niet. De directeuren van de grote winkelketens (zoals de Blokker) willen het liefst zo veel mogelijk geld binnen graaien, en zo vaak mogelijk open zijn, zodat de Blokker nog bekender wordt. En ook vanuit het winkelcentrum is er druk. Toen het filiaal in Amersfoort Vathorst (waar ik werk) pas een jaar open was, duurde de koopavond tot 8 uur i.p.v. 9 uur. Vanuit de andere winkels zijn er toen verschillende brieven (waaronder een die bijna bedreigend overkwam) verstuurd, zodat ook wij open zouden blijven tot 9 uur.

CiteerVolgens mij was daar ook nog ergens een filmpje van. Even zoeken..

Gevonden:http://www.youtube.com/watch?v=1TEKDWAe_b8
Erg interessant filmpje! Maar is dit gebaseerd op harde wetenschap, of ook voor een deel op speculatie?
Groeten, Jarinka Heijink

andre.schulten

Het enige wat ik maar wil zeggen is dat je met je gelijk willen halen nergens komt.

Kleine toelichting: ik om uit een RK-nest, ben in mijn pubertijd tot ergernis van mijn ouders ''gevormd'' door linkse, pacifistische, geitenwollensokken ideeën en ik wilde uiteindelijk door opgelopen frustraties het liefst alles en iedereen wat met geloof te maken had te lijf. Ik kon bijna ontploffen van boosheid als het onderwerp aangesneden werd. ..en toen kreeg ik werk en mijn collega's waren vrijwel allemaal zwaar gereformeerd of hervormd. Alsof ik in het kamp van de vijand terecht gekomen was, zo voelde het. Toch lieten zij me met mijn eigenaardigheden (zitten tekenen in de pauze bijvoorbeeld) en langzaam ging ik de mensen zien. Net zo menselijk als al die atheïsten en wereldverbeteraars en noem maar op. Het was mijn eigen boosheid die me blind en boos maakte. En ik ben nooit opnieuw kerkelijk geworden. En ik vind ook dat er schandalige dingen zijn gebeurd in bijv. de rk-kerk en nog schandaliger dat de paus dat niet erkend.
Maar het heeft me wel de ruimte gegeven om een ander zijn geloof te laten. Kwestie van aardig zijn voor jezelf, dus, uiteindelijk...  :blink:

Voor mij is dit topic gesloten. (en Jarinka: laat je niet op de kast jagen ;))

ronald

mooi verhaal André, soms kan het heel goed zijn om opeens midden in het vijandelijke kamp te zitten. leer u vijand kennen, bijna altijd blijkt het dan helemaal geen vijand te zijn!  :)  ik was ook fanatiek anti geloof en daar kwam weinig goeds uit. nu vind ik het onderwerp nog wel interessant maar het blijft idd altijd oppassen. vandaar dat ik in de naam van het (oorspronkelijke) topic ook oftwel uitdaging heb gezet.
en het is natuurlijk niet alleen geloof, alles waarbij je onbuigzaam wordt zal strijd opleveren, dat mist nooit.
daarom vind ik dit soort filmpjes ook zo mooi:
http://www.youtube.com/watch?v=XK_4Z5DZcNM

groeten, Ronald van Seijen

Marina

Jammer, filmpje wil niet laden, lappie is beetje slow vandaag.
Maar beetje afstand nemen is altijd goed.

Ik ben het roerend met Bart eens dat je af en toe een tegengeluid moet laten horen.
Anders denkt de kerk dat ze onschendbaar is zoals ze dat al vele eeuwen heeft gepropagandeerd.
Voor je het weet branden we weer in de Hel omdat omdat we homosuele gedachten hebben gehad, gedacht hebben dat de aarde rond was of omdat we de evolutie wel logischer vonden dan een man met een baard die met klei aan het spelen was.

Dan kan alleen een peperdure papieren aflaat ons nog redden van de Eeuwige Verdoemenis&marteling in het Voorgeborchte.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.