Hoofdmenu

Toscane

Gestart door joost van der Laan, december 14, 2010, 20:31:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

joost van der Laan

Ik ga deze mei-vakantie misschien naar de Algarve, heb er geen ervaring mee, dus heeft iemand nog vogeltips? en natuurlijk ook sprinkhaan, libel, vlinder enz. tips ;)

Ik zit er in de trektijd, komt daar dan ook regelmatig iets leuks?

Alvast heel bedankt
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

ArjenDrost †

Misschien meer op natuurfotografie gericht, maar toch: hier vind je een verslag van een tocht (niet van mij) naar de Algarve afgelopen herfst.


Groeten, Arjen

joost van der Laan

Leuke site, Arjen! bedankt!
Best veel leuke soorten zie ik al ;)
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Rickschonewille

Op die Batrams Ruiter zou ik niet rekenen :P

joost van der Laan

Nee, dat doe ik ook niet, maar wel op bijv. Bijeneters, rode patrijsen, Kleine zwartkop enzovoorts ;)
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

joost van der Laan

#5
En nu is het helemaal zeker: ik ga naar Toscane in de meivakantie, vlakbij Pisa, heeft iemand daar nog tips voor? ;)

Alvast bedankt
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Rickschonewille

Citaat van: joost van der Laan op december 18, 2010, 10:56:33 AM
En nu is het helemaal zeker: ik ga naar Toscane in de meivakantie, vlakbij Pisa, heeft iemand daar nog tips voor? ;)

Alvast bedankt

Dan is de trek op volle gang, zal je vast wel wat leuke dingen opleveren.

joost van der Laan

Dat hoop ik ook, en alle soorten die niet in Nederland voorkomen of hier zeldzaam zijn vind ik ook al mooi ;)
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

JaapHennevanger

Op Lauwersmeer.com staan onder reisverslagen vast wel een verslag tussen van Algrave (en omgeving) en anders even fatbirder.com bekijken!
Jaap Hennevanger



joost van der Laan

Haha, Maar ik ga nu naar Toscane, en daar staan helaas geen verslagen van op lauwersmeer.com.
En fatbirder is idd een goede site! bedankt!
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

joost van der Laan

Heeft iemand nog tips voor toscane, we gaan naar de plaats lucca, dichtbij Pisa.

Alvast bedankt :blink:

Edit: hoe wijzig je de topicnaam?
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Jarinka

Citaat van: joost van der Laan op december 25, 2010, 17:18:51 PMEdit: hoe wijzig je de topicnaam?
Door in het eerste bericht het onderwerp te veranderen ;)
Groeten, Jarinka Heijink

joost van der Laan

Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

frankw

Citeeren alle soorten die niet in Nederland voorkomen of hier zeldzaam zijn vind ik ook al mooi
Veel soorten die in Nederland voorkomen of hier niet zeldzaam zijn zijn ook mooi.  8)

joost van der Laan

Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Robert V.T

Ik ben in 2008 ook in de meivakantie in Florence geweest. Jammer genoeg heb ik toen geen waarnemingen opgeschreven, maar ik weet nog een paar dingen. Op verschillende plekken heb ik toen bonte kraaien gezien, langs de weg af en toe koereigers. Let wel op, in de meivakantie (broedperiode) mag je in de meeste natuurreservaten niet vrij rondlopen en kan je vaak alleen met excursies het gebied in. Zo zijn wij toen een paar keer naar een natuurgebied gegaan en daar aangekomen mochten we er niet in.  Ook was er in de buurt van Pisa een natuurreservaat (waar we trouwens niet helemaal vrij mochten lopen/rijden, waren geloof ik wel excursies mogelijk) waar een grote groep bijeneters zat. Verder weer ik er niet zoveel meer van, maar zoveel heb ik toen ook weer niet gevogeld.
Groeten,

Robert van Tiel