Verrekijker kopen

Gestart door Joris Verhees, december 14, 2010, 19:46:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Joris Verhees

Zelf was ik aan het denken om een nieuwe verrekijker te gaan kopen. ik heb nu een Eschenbach 8x40, maar heb geen idee of dit een goed merk is. Ik vind het geen topkijker.

Maar als nieuwe kijker zoek ik er eentje van het liefst onder de € 500,--. Ik was zelf aan het denken aan de de Zwaluw van de vogelbescherming. (8x42) het gaat om deze kijker: http://www.bever.nl/kijken/verrekijkers/3658.vogelbescherming-zwaluw-8x42

Hoe is de ervaring met deze kijker, en wat zouden jullie mij aanraden ?

Of misschien is het leuker om te kiezen voor een camera ?

Bedankt alvast,

Joris
Met groet, Joris Verhees


Joris Verhees

hmmm,

in ieder geval bedankt, ik zie dat de zwaluw toch het beste uit de test komt.
Nog andere suggesties voor een goede verrekijker rond de €500,-- ?

Bvd,

Joris
Met groet, Joris Verhees

jonas D

Ik gebruik een Bynnex Everest 10x42 is ook onder 500euro en van zeer goede kwaliteit, wel redelijk zwaar.
Groeten,
Jonas

Joris Verhees

Ok dankje,

ik heb het even opgezocht, maar ik vind er relatief weinig informatie & reviews hierover op google.
dat is opzich wel jammer,

Evegoed bedankt,

Joris
Met groet, Joris Verhees

Norman

Eschenbach is geen slecht merk, maar heeft in verschillende prijsklassen en verschillende kwaliteiten.

Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding van de VBN kijkers nogal scheef. Ik zou ze niet snel aanraden.

Als je budget < 500€ is zou ik direct voor de Bushnell Legend Ultra HD gaan.
Deze zijn te koop voor minder dan € 500,00 en is echt een topkijker.

Andere merken om naar te kijken zijn Kahles, Bynolyt, Swift, Nikon (Monarch!!), Vixen, Docter, Minox, Steiner, etc.

Je zou eigenlijk eens moeten kijken bij House of Outdoor in Maarssen , deze heeft een ongeevennaard groot assortiment kijkers en geeft je een oprecht advies welke kijkers mogelijk geschikt zijn voor je zonder iets op te dringen.

Antal

Hey Norman,

Op internet (marktplaats) wordt nu ook de Bushnell Legend 8x42 aangeboden, volgens mij niet het HD-model. Voor 210 euro. Weet jij wat de verschillen zijn?

groet!

Rick_Karsenbarg

Ik zou dan de bushnell excursion ex 10x42 nemen, die heb ik zelf ook en bevalt goed. Vergeleken met de legend is hij een stuk handzamer en ik ervaar hem ook een beetje als een opvolger van de legend serie. ( hoewel de legend door zijn grootte wel iets meer lichtopbrengst heeft en een iets breder gezichtsveld)
mvg,

Rick



Wat voor de rups het eind van zijn leven is, is voor de wijze een vlinder

Norman

Nee, dat is de "oude" legend zonder HD. Deze is aardig maar niet zo mooi als de HD versie.
De Legend HD is ook optisch toch wat geavanceerder dan de Excursion. Hogere resolutie, HD en daarom geen kleurrandjes, betere lichttransmissie.

Optisch was ik verliefd op de Legend HD, maar ergonomisch viel deze voor mij af. Mijn handen zijn te groot voor zo'n compacte kijker. Mijn vingers zaten elkaar in de weg.

Uiteindelijke heb ik een Swarovski porro gekocht. Doordat deze wat breder zijn past deze mij beter. Maar wel 30% duurder dan de Bushnell. Optisch ook net weer even helderder dan de Bushnell, maar verder minimaal verschil.

Overigens ben ik fan van 7x of 8x kijkers, deze geven mij net even een prettiger beeld dan 10x of meer. Door de grotere vergroting heb je sneller last van trillingen en waar ik veel last van heb is van zwarte vlekken doordat de uitredepupil behoorlijk nauwkeurig op je pupil moet vallen. Dit zou op te lossen zijn door bijvoorbeeld een 10x50 te nemen, maar het kwalitatief goede aanbod is minimaal en ze zijn zwaar en kennen een relatief grote minimale scherpstelafstand.

Timo Roeke

Bovendien is bever vaak een erg prijzige winkel. De service is wel top maar de prijzen zijn met enige regelmatig té hoog.

Jeroen Nagtegaal

Joris, Vraag je ouders eens of ze naar Budel willen gaan. Bij Foto Rooijmans is het assortiment goed, alle prijsklasse. Veel Limburgers halen ook daar hun optiek.

Je moet dan wel niet op zaterdag gaan.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Joris Verhees

Jeroen bedankt, ik ben daar laatst geweest kijken, ze hadden vond ik daar een mooie aanbieding de Bynolit albatros 10,5x45 ED erg mooie kijker vonden mijn pa en ik. op internet staan er ook mooie reactie's over, dus ik denk dat hem dat word.
Met groet, Joris Verhees

Jeroen Nagtegaal

Mooi. Heb je ook om advies gevraagd in de winkel?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Joris Verhees

ja, uiteraard, 10x kwam toch het beste uit. en met het budget van 6 - 700 € (en aangezien die afgeprijst van van €999,- naar rond dat budget. kheb er buiten mee gekeken op dat kerkje daar, prachtig mooi helder beeld, vond hem zelfs nog wat fijner in de hand liggen dan de Zeiss 10x42.
Met groet, Joris Verhees