En dit is???? een zwam maar welke?

Gestart door dutchway, september 13, 2006, 22:31:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

dutchway

Deze zwam hing aan een half vergane maar levende wilg.
Welke zwam is dit?
Grijze buisjeszwam?
Groeten van Lia

dutchway

En de onderkant van dezelfde zwam
Groeten van Lia

dutchway

En is dit dan dezelfde soort of een heel andere.
Tjee wat zijn die zwammen moeilijk op naam te brengen voor een beginner zoals ik.
Groeten van Lia

dutchway

Groeten van Lia

a.houter

Het lijkt nog het meest op jonge (platte) tonderzwammen.
Op berk komt van de grote paddestoelen eigenlijk alleen Berkenzwam en tonderzwammen voor.
;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

dutchway

Ja maar in ieder geval de bovenste zwam hing niet aan een berk maar aan een wilg, raar maar waar
Groeten van Lia

a.houter

Inderdaad, die was ik even vergeten. Dat is géen Ganoderma. Door het mos dat op de hoed groeit doet het mij denken aan Oxyporus populinus - Witte populierenzwam. Dat is heel kenmerkend voor die soort.
;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

dutchway

Groeten van Lia