zwartkop funpic

Gestart door Eddy Clerx, december 12, 2010, 00:12:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

Eddy Clerx

gedeelde  :D is  :D :D ....( zij men vroeger  :-\ ...)

Leon Olsthoorn

Dorette vertelde me al dat je zo goed bent in portretten  ;D

Misschien moet ik toch eens langs komen om een mooie serie van mezelf te laten maken. Maar serieus, ik zou willen dat ik ook zulke mooie foto's zou kunnen maken. Binnenkort zo'n portrettenserie voor ml.nl?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

gko

ik neem aan dat dit weer gestacked is, heel mooi resultaat, w.s. veel werk,
of valt dat wel mee met de geschikte apparatuur?
met vr gr gkoopman

Eddy Clerx

inderdaad veel werk omdat  de be/ver-lichting lastig is, de kleine werkafstand, kleine stapjes (10-20mu). Resultaat is niet goed te voorspellen omdat de scherptediepte zo klein is. maar... je blijft uit de kroeg ;D
uitrusting valt mee, stevige tafel, kruistafel, balg , microscooplensje en een paar flitsers

gko

bedankt eddy, balg en flitsers heb ik, nu nog microscooplensje, maakt de vergroting wat uit?
Geeft microscooplensje betere resultaten dan een goede 60 of 100 mm macrolens?
met vr gr gkoopman

Eddy Clerx

#5
Ik zou beginnen met stacken met een gewone macrolens. tot 5x op sensor gaat supergoed, niet klein diafragmeren. focusseren met de instelslee van de balg.
De microscooplenzen gebruiken is een verhaal appart..  :-[ Op de balg alleen finit lenzen gebruiken (opvallend licht, 160 of 210mm,  voor gebruik zonder objectglas)
>>>photomacrography.net .... tijd over?
succes

gko

met vr gr gkoopman

harry60

Prachtig een lust voor het oog voor de insecten liefhebber

gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

David Tempelman

met vriendelijke groet,
David

gko

dag Eddy, ik had nog een of twee vragen, het is me onduidelijk of jouw email in je profiel staat,
ik kan ze hier stellen of je kunt me je via mijn profiel en email jouw
mailadres sturen dan kan ik de vragen op die manier stellen
bij voorbaat dank gkoopman
met vr gr gkoopman

Eddy Clerx

 :-[ ... dank je David,
mail onderweg

gko

dag eddy, kun je nog eens naar je telefoonnummer kijken ,ik krijg steeds flituur met chinese vlouw,
ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. groet
met vr gr gkoopman

Eddy Clerx


gko

en ik mag niet spotten met splaakgeblek
sorry chinese vrouw
met vr gr gkoopman

Pietsje

Eddy (en Dorette),

Wat is het eigenlijk voor beestje? Werkelijk schitterend hoe details als de opbouw van de oogjes te zien is :duim:
Voor mij vele bruggen te ver maar als jij nu van die mooie foto's blijft maken, blijf ik ze wel bekijken.
Mag ik dan ook een verzoekplaatje aanvragen? Bijvoorbeeld van een mooie goudwesp of zo? Of een springstaartje als Sminthurinus bimaculatus? ;)
Bedankt voor je reactie
Pietsje
Als je naar iets op zoek bent, vind je vaak iets anders!
waarnemingen in het buitenland: https://observation.org/users/50326/photos/?advanced=on

Eddy Clerx

Een kelderpissebed.
Verzoekplaatjes???? toemaar....  :o ..
Zeer vereerd.. :angel:
Een goudwesp heb ik wel maar die hoort op een ander forum..Maar ik zal ze speciaal aan jou opdragen.


Pietsje

Eddy, tof!
Fantastisch, zo'n pissebed toch weer. Het was maar een grapje maar als je 'm toch hebt, die Goudwesp...... vinden ze op het wespen en bijenforum vast niet erg ;)
Bedankt voor je reactie
Pietsje
Als je naar iets op zoek bent, vind je vaak iets anders!
waarnemingen in het buitenland: https://observation.org/users/50326/photos/?advanced=on