Italiaanse Slechtvalken ???

Gestart door Tim Raats, december 03, 2010, 18:35:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tim Raats

Hoi,

Oude waarnemingen aan het determineren en invoeren. Zijn dit Slechtvalken of zit ik er helemaal naast? Exacte locatie is overigens het kasteel in San Marino. Op de onderstaande link bijna onderaan de pagina zijn de plaatjes terug te vinden.

Italiaanse Slechtvalken ???

joostheeremans

Volgens mij zijn die bovenste roodpootvalken, dat jonge beest zou ik niet zo durven zeggen zonder boeken. Heb je nog meer foto's?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

jonas D

De bovenste op de 1e foto is de man rootpootvalk.
Groeten,
Jonas

JohanvantBosch

Ik vind het enthousiasme waarmee jullie zeggen dat dit een roodpootvalk is leuk, maar kijk nog eens heel goed naar die foto.... O0

Rutger

Het lijken mij allemaal slechtvalken. Bij die adult valt de schaduw van de vleugel over buik, waardoor deze erg donker lijkt. Je kan nog net de scheiding tussen donker masker en de lichtere hals/buik zien.  Mannetjes roodpootvalken hebben een lichte hand. Daarnaast heeft die vogel bandjes op het uiteinde van de  bovenstaart, de staart is erg kort en het algehele postuur is veel te lomp voor  roodpoot. Daar komt nog bij dat de foto dik in juni is genomen, een tijd waarin je geen roodpootvalken meer zou verwachten in ItaliĆ«.
Die losse juveniel lijkt me ook een slechtvalk.


Edit:(Sorry Johan, had het al helemaal getypt... hoop dat ik het niet verpest ;))
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

JohanvantBosch

Citaat van: Rutger op december 04, 2010, 11:28:22 AM

Edit:(Sorry Johan, had het al helemaal getypt... hoop dat ik het niet verpest ;) )

Hahaha... nee hoor, ik ben blij dat jij het typt, dan hoef ik dat niet te doen  ;D

joostheeremans

Jullie hebben gelijk, liet me door de schaduw misleiden. Overigens is er van mijn kant, in deze deplorabele staat waarin ik mezelf na een avondje stappen weer aantrof, geen sprake van enthousiasme, maar dat terzijde.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Tim Raats

Hoi,

Wat een geweldig forum is dit toch  :duim: Binnen no time reactie en discussie. Moet eerlijk gezegd bekennen dat dit precies de reden was waarom ik ze op het forum gezet heb. Twijfelde zelf ook over de Roodpoot, maar de tijd en het feit dat wanneer ik de foto overbelichtte in wittige buik opkwam neigde me meer naar Slechtvalk. Nu inclusief bevestiging into de database  8)

Iedereen weer bedankt, kan niet uitsluiten dat er de komende weken nog meer gaan volgen.

Marcel van kammen

San Marino is trouwens geen Italie.... ;)