Maandopdracht foto december: Vogels in de kou

Gestart door Vincent Hart, december 03, 2010, 18:12:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

rrrrr

Ja, helemaal mee eens maar dan moet je hem niet te krap kaderen  ;D ;D ;D .
Het moest o zo snel en met een dikke lens zonder zoom was een staande foto in dit geval misschien wel beter geweest........
Maar ja, al doende leert men (hoop ik).

Enne: die foto opdracht voor januari maar in gang zetten met 9 soorten? of toch nog een kleine aanpassing?

Rob

DuDe

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Bart van Hoogstraten

Jahaaaa, het is de 8ste -> wil de Koolmees zich bekend maken?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/


Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Michiel en Milka

Stefan, gefeliciteerd!
Ik probeer hier thuis mijn dochter enthousiast te maken voor deze maandopdrachten. Voor de decemberopdracht was het dan een van deze foto's geworden.
Groet, Michiel

stefanhageman

Ja, ik was de Koolmees en heb daarmee gewonnen. Alleen nu nog een opdracht bedenken...



Stefan Hageman


Jarinka

Citaat van: stefanhageman op januari 08, 2011, 16:51:40 PM
Ja, ik was de Koolmees en heb daarmee gewonnen. Alleen nu nog een opdracht bedenken...
Gefeliciteerd! Het bedenken van een opdracht is lastiger dan je denkt :P
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Citaat van: stefanhageman op januari 08, 2011, 16:51:40 PM
Ja, ik was de Koolmees en heb daarmee gewonnen. Alleen nu nog een opdracht bedenken...

Gefeliciteerd Stefan.
Ik zie trouwens net toevallig dat je afgelopen zomer een Wilde Kat hebt waargenomen. Nog meer de felicitaties!  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

stefanhageman

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 08, 2011, 17:04:31 PM
Citaat van: stefanhageman op januari 08, 2011, 16:51:40 PM
Ja, ik was de Koolmees en heb daarmee gewonnen. Alleen nu nog een opdracht bedenken...
Ik zie trouwens net toevallig dat je afgelopen zomer een Wilde Kat hebt waargenomen. Nog meer de felicitaties!  :duim:


Bedank allemaal. Ja, dat was een geweldige ervaring mocht het een echte wilde zijn geweest.


Ik zit te denken (met dank aan Marleen's mail) aan vogels met een bepaalde kleur in hun kleed. Ik zit daarbij te denken aan rood-achtige kleuren(oranje dus ook) en groen/gele kleuren. Lijkt jullie dat wat? (Alleen het verenkleed, dus niet de snavel zoals bij Knobbel-/Wilde/Kleine Zwanen)


vb. Groenling, Putter, Ijsvogel, Mandarijneend, Nijlgans, Roodborstje, Vink, Goudvink etc.
Stefan Hageman


Vincent Hart

Gefeliciteerd, Stefan! En leuke opdracht, maar is het niet juist ook leuk om kleur van de naakte delen ook mee te laten doen?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

stefanhageman

Als meer mensen dat goed vinden vind ik het ook goed.
Bovendien lijkt het me ook al leuk als de kleur in de achtergrond terugkomt maar dat is denk ik te veel gevraagd.
Stefan Hageman


smoely

Mag een vink ook meedoen? Deze is niet echt knal rood, maar er zitten tinten in.

Jarinka

Citaat van: smoely op januari 10, 2011, 16:54:19 PM
Mag een vink ook meedoen? Deze is niet echt knal rood, maar er zitten tinten in.
Die is oranje, dus telt denk ik ook mee.
Groeten, Jarinka Heijink

smoely

Nu in de winter vind ik ze niet echt oranje.
Ik zal eens proberen mee te doen met de opdracht.

Bart van Hoogstraten

Ja, maar bovenstaand speelt pas in februari. Hoe is het nu met de maandopdracht voor Januari? Wanneer is die officieel?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

rrrrr

Mijn laatste voorstel was:
Huis-, ring- en heggemussen, vinken (ook goud- en appelvinken), kepen, groenlingen en putters.
Een mooie bonte verzameling klein grut.

Ik zou ook wel kunnen leven met:
Alle vogels.
MAAR:
het gaat dan om de compositie van de foto.........Dan verleg je de uitdaging van de vogel naar het beeld. (als reactie op de opmerkingen op de december foto's)
Dat is naar mijn mening behoorlijk lastiger (en het is al 10 januari......maar de oorspronkelijke 9 vogelsoorten doen dan natuurlijk ook mee  :D ).
Voor-/tegenstanders? Laat u maar horen.....

Rob

Vincent Hart

Dat het al 10 januari is zonder nieuw topic is echt enkel en alleen mijn schuld  :-[ Ik ben ervoor het bij Robs eerste thema te houden, omdat er misschien al mensen op stap zijn gegaan met dat idee in het achterhoofd. Maar laten we vanavond nog even gebruiken voor een eventueel tegengeluid ...

Dus: Robs eerste voorstel, of het tweede?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

stefanhageman

Doe maar de eerste. De onderste is veel te uitgebreid naar mijn mening.
Stefan Hageman


Robert V.T

Groeten,

Robert van Tiel

rrrrr


Bart van Hoogstraten

Ik kan het eerste voorstel even niet vinden. Waar vind ik dat?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Robert V.T

Citaat van: rrrrr op januari 10, 2011, 19:37:59 PM
Mijn laatste voorstel was:
Huis-, ring- en heggemussen, vinken (ook goud- en appelvinken), kepen, groenlingen en putters.
Een mooie bonte verzameling klein grut.
Groeten,

Robert van Tiel

rrrrr

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 10, 2011, 20:29:57 PM
Ik kan het eerste voorstel even niet vinden. Waar vind ik dat?
;D  Dat was mijn laatste wijziging op het eerste voorstel:
Huis-, ring- en heggemussen, vinken (ook goud- en appelvinken), kepen, groenlingen en putters.


Rob

Bart van Hoogstraten

Ik snap er he-le-maal niets van eerste, laatste, tweede... (maar vind ondertussen dat je je opdracht gewoon moet dicteren, niet overleggen. Befehl ist Befehl!!!  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

rrrrr

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 10, 2011, 20:35:13 PM
Ik snap er he-le-maal niets van eerste, laatste, tweede... (maar vind ondertussen dat je je opdracht gewoon moet dicteren, niet overleggen. Befehl ist Befehl!!!  ;)
Had ik gedaan, maar toen kwamen de mitsen en maren ;D .
Het moet wel leuk zijn en blijven voor iedereen (vind ik  :angel: ).

Maar als het als een bevel moet klinken:
Huis-, ring- en heggemussen, vinken (ook goud- en appelvinken), kepen, groenlingen en putters.

Vincent: aktie maar zou ik zeggen.

Rob

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Michiel en Milka op januari 08, 2011, 15:11:18 PM
Stefan, gefeliciteerd!
Ik probeer hier thuis mijn dochter enthousiast te maken voor deze maandopdrachten. Voor de decemberopdracht was het dan een van deze foto's geworden.

Gewoon meedoen, keileuk! (geweldige foto trouwens van die tweede Heggenmus!).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Stijn E.

#87
Citaat van: rrrrr op januari 10, 2011, 20:38:34 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 10, 2011, 20:35:13 PM
Ik snap er he-le-maal niets van eerste, laatste, tweede... (maar vind ondertussen dat je je opdracht gewoon moet dicteren, niet overleggen. Befehl ist Befehl!!!  ;)
Had ik gedaan, maar toen kwamen de mitsen en maren ;D .
Het moet wel leuk zijn en blijven voor iedereen (vind ik  :angel: ).

Maar als het als een bevel moet klinken:
Huis-, ring- en heggemussen, vinken (ook goud- en appelvinken), kepen, groenlingen en putters.

Vincent: aktie maar zou ik zeggen.

Rob

Rob, ik heb het vast op de site gezet!  :duim:

EDIT: Nog ff een linkje: http://defrisseblik.weebly.com/januari.html
Hartelijke groet, Stijn
      Blog


Vincent Hart

Bart, als ik ooit nog eens een Duitse 'politicus' ergens voor nodig heb, weet ik je te vinden ;)

Ik gaat braaf een nieuw topic aanmaken  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers