Maandopdracht foto december: Vogels in de kou

Gestart door Vincent Hart, december 03, 2010, 18:12:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Eerlijk geleend van Birdpix: De 'maandopdracht'! Elke maand een themaopdracht. Stuur je mooiste/beste foto die aansluit op het thema naar vincenthartAPENSTAARTJEhotmail.com ('APENSTAARTJE' vervangen door '@').
*** Vermeld in je mail ook de plaats waar de foto genomen is, en op welke datum ***Na de sluitingsdatum worden de foto's op http://defrisseblik.weebly.com/december.html geplaatst. Zonder vermelding van fotograaf, maar met locatie en datum. Na plaatsing van de foto's kan iedereen zijn/haar favoriete foto's nomineren in de poll in dit topic. De foto met de meeste nominaties wint.
 


 
Opdracht voor december: Vogels in de kou. Maak een foto van een vogel in de kou. Dus vogels in de sneeuw, op het ijs, of met hun verenpak heel dik opgezet. Meerdere exemplaren/soorten mag natuurlijk ook!
>> Zie het als een uitdaging om de klassieke Kerstkaart (roodborstje in de sneeuw) te vermijden  >:D

Ingangsdatum opdracht (foto's moeten op of na deze datum gemaakt zijn): woensdag 1 december
Sluitingsdatum insturen: vrijdag 31 december 23.59u!
 


 
   
Spelregels Maandopdracht

Voor fotografen
* Foto maximaal 1024x768 pixels.
* De foto moet gemaakt zijn op of na de ingangsdatum van de opdracht.
* De inzender moet de foto zelf gemaakt hebben.
* Deelnemers moeten jonger zijn dan 25 jaar, of pas net begonnen zijn met fotograferen.
* 1 inzending per deelnemer, MAAR:
*   VOOR de sluitingsdatum mag je nog wisselen: Als je al een foto gestuurd hebt, maar vindt dat je inmiddels een betere foto hebt gemaakt, stuur je gewoon die betere foto op. Je eerdere inzending doet dan dus niet meer mee.
* LET OP: Het welzijn van vogel en omgeving zijn ALTIJD belangrijker dan je foto. Oftewel: Houd je ook bij het maken van foto's aan de Gedragsregels. GEEN nestfoto's!

Voor nomineerders
* Je mag een foto maar 1 keer nomineren.
* Uiteraard mag je niet je eigen foto nomineren.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Maarten Hotting

Uitdagende opdracht zeg, leuk verzonnen!! :duim:
Ik ga morgen meteen maar proberen om wat foto's te maken!
Groet,
Maarten

GijsB

je kan hier op het ijs lopen, dus de blauwe reigers die al een paar dagen op het ijs staan te koukleumen moeten wel te fotograferen zijn
Gijs

wijnands

Citaat van: Vincent Hart op december 03, 2010, 18:12:35 PM
* Deelnemers moeten jonger zijn dan 25 jaar, of pas net begonnen zijn met fotograferen.

Ahhhhhh!
En ik dacht nou net daar past deze leuk bij: http://www.flickr.com/photos/j_wijnands/5234175216/
Groeten,
Jeroen Wijnands

Maarten Sluijter

Helaas is hier al het sneeuw en ijs al helemaal verdwenen.
.

Jarinka

Citaat van: Maarten Sluijter op december 06, 2010, 07:43:07 AM
Helaas is hier al het sneeuw en ijs al helemaal verdwenen.
Het hoeft niet per se een vogel in de sneeuw te zijn, maar het kan er ook eentje met opgezette veren zijn, of een in een erg kale boom...  Er zijn heel veel originele dingen te bedenken ;)
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Het gaat weer vriezen en vanaf donderdag ook weer sneeuwen! De Duitsers voorspellen zelfs een pak van 15 tot 25 cm in het midden en oosten van ons land!
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22432&st=240&p=194005&#entry194005
Grote kans dus op een witte kerst (vakantie) en dus nog waarschijnlijk gelegenheid genoeg om te "schieten".
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

jonas D

Het sneeuwt terug, morgen toch enkele plaatjes schieten ;)
Groeten,
Jonas

Robert V.T

Bij ons ligt al bijna 10 cm, morgen ga ik proberen wat foto's te maken.
Groeten,

Robert van Tiel

Jarinka

Als je nou nog geen geschikte foto's kunt maken... ;D
Sneeuw!
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

In Nijmegen ook een pak van meer dan 10 cm! En vanavond gaat het weer sneeuwen! Het blijft t/m 1ste kerstdag vriezen en sneeuwen. Daar moeten toch leuke foto's uitkomen!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

GijsB

Gijs

Maarten Sluijter

Hier ligt nu een sneeuwdek van 30 centimeter, plaatselijk zelfs 35!
Helaas is het vandaag erg bewolkt..
.

GijsB

hier heb ik een cm of 3/4 ideaal eigenlijk, dik genoeg voor winterse taferelen, dun genoeg om nog fatsoenlijk te kunnen fietsen
Gijs

rrrrr

Wij hebben "maar" 3.1/2mm sneeuw in Friesland....... ;D
Heel weining last dus vergeleken met het midden en zuiden van het land.

Rob

Jan vH

Hier ligt ook genoeg sneeuw, en ik heb eindelijk mijn nieuwe camera (Nikon Coolpix S8000)!  :) Dus ik heb al een paar plaatjes geschoten (maar het kan nog wel beter).
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Lonnie Bregman

Groeten, Lonnie Bregman

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Rickschonewille

Hier ligt 30cm ...  :-\  Ik ben bang dat ik deze opdracht moet gaan skippen, bij het begin van de vakantie direct ziek geworden..

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Rickschonewille op december 19, 2010, 15:00:36 PM
Hier ligt 30cm ...  :-\  Ik ben bang dat ik deze opdracht moet gaan skippen, bij het begin van de vakantie direct ziek geworden..

Tuinvogels vanuit het slaapkamerraam zijn ook toegestaan hoor. Heel veel beterschap Rick!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


stefanhageman

Een Halsbandparkiet of Nijlgans in de kou heeft nu natuurlijk wel een leuke achterliggende gedachte, ze horen hier immers niet thuis en komen uit warmere gebieden. Zoiets lijkt me bij deze opdracht juist leuk.
Stefan Hageman


Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

Gijs

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Citaat van: Vincent Hart op januari 01, 2011, 18:17:55 PM
Sorry, Gijs, ik was buiten vandaag :P
Oeps, daar is iemand (= ikke) de instuurtermijn vergeten :angel:
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink