dubbel geringde Koolmees.

Gestart door Cees Veenema, december 02, 2010, 13:38:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

Alvast een melding.
Voor het geval ik het vogeltje niet opnieuw in beeld krijg om  eventueel de ringnummers af te lezen.
Valt er zo al wat over te zeggen?
Groet,

Cees

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Oenanthe

Bij het gebruik van kleurringen is het niet nodig om de inscriptie van de ring af te lezen. Noteer alleen zorgvuldig de kleurencombinatie die de vogel draagt, zowel aan de linker- als de rechterpoot. Die combinatie is voor de onderzoeker voldoende om de vogel te identificeren. Misschien lukt het al met deze foto. Succes ermee!
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Ted van der Knaap

Hallo Cees,

Je kunt zelf ook even kijken op www.cr-birding.be ...  ...scroll naar bijna naar beneden en klik bij
Tits-Paridae op Great Tit

Daar kun je lezen over kleuren en projekten. Wie weet staat jouw Koolmees ertussen!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

HPM

Ik meen toch een aluring te zien boven de rode.

Het is trouwens een mannetje.
Herman van der Meer

Klaas van Dijk

Citaat van: Cees Veenema op december 03, 2010, 12:39:04 PMOei Herman. Ik meende dat het een reflectie van de ring was. Zal eerst dan nog maar eens afwachten of hij opnieuw verschijnt. Bedankt.

hoi Cees,

De foto is inderdaad niet heel erg duidelijk en kan dus tot verwarring leiden. Gewoon dus afwachten of de vogel nog een keer terugkomt en of je dan in staat bent om wel een goede foto cq meer foto's te maken. Er valt nu helaas nog niet iets definitiefs over te zeggen.

Ach, dit gebeurt dus bij waarnemingen ook best vaak. Je ziet dan een deel van de kleurringcombinatie, maar niet alles of je bent niet zeker van de kleuren (kleurringen kunnen ook verkleuren cq het licht kan te slecht zijn o.i.d.). Nou, dan kun je dus uiteindelijk niets met zo'n waarneming.

Wellicht is de foto bij jouw in de tuin genomen? Dan maar flink voeren & hopen dat deze Koolmees weer terugkomt.

Groetjes, Klaas