Hoofdmenu

Mystery bird 70

Gestart door Mars Muusse, november 28, 2010, 17:15:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mars Muusse

Misschien eens een meeuwtje, niet alleen de soort natuurlijk, maar welke ondersoort is dit? ;-)
9 Oktober 2010, in de WP.


jonas D

Baltische kleine mantelmeeuw?
Groeten,
Jonas

Mars Muusse

Nee Jonas, die is het niet.

woost

Dan gok ik Heuglins meeuw (Larus Heuglini).
Aangezien hij zo bagger veel op de kleine mantelmeeuw lijkt, maar er wordt gevraagd welke ondersoort dit is.
En de baltische is het niet. Dan moet het we deze zijn. aangezien dat de enige 2 zijn.
Mijn echte naam is Joost (heel verrassend)

Nieuwste 3 soorten in fotoarchief (Totaal 197): Valkuil, Kruizerd en Kramswiek

Ies Meulmeester

#4
Citaat van: woost op december 01, 2010, 11:45:42 AM
Dan gok ik Heuglins meeuw (Larus Heuglini).
Aangezien hij zo bagger veel op de kleine mantelmeeuw lijkt, maar er wordt gevraagd welke ondersoort dit is.
En de baltische is het niet. Dan moet het we deze zijn. aangezien dat de enige 2 zijn.

Uh Woost, volgens mij heeft Kleine Mantelmeeuw Larus fuscus toch meer 'ondersoorten' dan 2 hoor! En het is goed om je af te vragen waarom dit überhaupt een 1e kalenderjaar Kleine Mantelmeeuw zou moeten zijn! Er zij nog meer soorten... Kijk bijvoorbeeld eens goed naar de nieuwe 2e generatie schouderdekveren, verder verklap ik niks;-)

Gr, Ies

smoely


Jeroen Nagtegaal

Citaat van: smoely op december 01, 2010, 16:53:04 PM
intermedius?
Zou volgens mij goed kunnen, maar ik begin dan ook conclusies aan de ring te ontrekken...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

Citaat van: woost op december 01, 2010, 11:45:42 AM
Dan gok ik Heuglins meeuw (Larus Heuglini).
Aangezien hij zo bagger veel op de kleine mantelmeeuw lijkt, maar er wordt gevraagd welke ondersoort dit is.
En de baltische is het niet. Dan moet het we deze zijn. aangezien dat de enige 2 zijn.
Zet je even je eigen naam in je handtekening, Joost? Vast dank!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


Steven Wytema

Damn!! en ik zat al te denken waarom ik af en toe het idee had naar een zilver te kijken..
Erg leuke mybi Theo, en ik vind het jammer dat ik er niet op heb gereageerd.
(in  het kort: er zat een addertje ergens onder het gras, het is geen Kleine Mantel maar waarom niet en wat is het dan wel?? Nou die vragen wist ik dus geen antwoord op)


Alvast eerst een klein vraagje: kan ik hier op basis van tertials en het donkere driehoekje van binnenste gd een Geelpootmeeuw van maken?
Of zijn er meer bruikbare kenmerken?


En dan de grootste vraag: waarom is het een lusitianus? (of sterker nog: wat zijn de kenmerken daarvan?)
Steven Wytema