Tis gelukt, Kijker gekocht!!!

Gestart door zusheid, mei 16, 2005, 17:22:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

zusheid

vraagje:


wie verteld mij van welk merk ik voor een leuke prijs een goede verrekijker kan kopen om vogels te spotten?
heb al een beetje rond gekeken maar kom allerlei termen en prijzen tegen waar ik niet mee uit de voeten kan... ;)
thnx, zusheid
[size=8]Kim vd Lugt[/size][/font]

thijs

Hoi "Zusheid".
Allereerst wordt het hier op prijs gesteld dat je je naam + achternaam vermeld, dit kan je instellen in je profiel als handtekening, dan komt het er automatisch bij ieder bericht onder te staan.
In welke prijsklasse ben je aan het zoeken?
Iig is Kite wel een goed merk als eerste kijker, neit zo duur, maar wel vrij goede kwaliteit.
Ik zou qua "getalletjes" kiezen voor iets tussen 7 x 40 en 10 x 40.
Met 10 x vergroting krijg je al wel last van trillingen.
Als je nog meer (of andere) termen niet snapt, zet ze even hier neer...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Nico Omlo

Ik heb even voor je gezocht en deze pagina
gevonden.
Ook kun je naar de winkel van vogelbescherming gaan in Ziest.
daar hebben ze te kust en te keur.
Kun je gelijk daar uit proberen.
Nog'n site met uitleg van termen kijkers, kijk hier.
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

Mark van Veen

Als je in de buurt van Driebergen/Zeist woont: ga eens langs bij de Vogelbescherming. Die hebben een ruime sortering van verrekijkers, van diverse kwaliteits/prijs klasses. bovendien geven ze eerlijke voorlichting en kun je elke kijker bij hen in de achtertuin proberen.

Koop je een iets duurdere kijker, dan kun je lid worden en 10% korting toucheren.

Mark
groet,

Mark van Veen

marcel123

Als je goedkoop  uit wil zijn moet je geloof ik in Budel Dorplein je kijker kopen. En als je ook nog gaat vlinderen: neem een kijker waarbij je tot op 2m afstand scherp kunt stellen.

zusheid

Super!!

ik kan wel even uit de voeten denk ik met deze info? dus ga ik zeker even kijken! met de "getalletjes" gaat lukken hoop ik? das idd hetgeen waar ik niet zo in thuis ben en zou het zonde vinden als ik een miskoop doe...
heb er nu wel een maar daar kan ik niet mee uit de voeten (te zwaar en kan er niets mee vinden als het op een tak zit?!)
en mijn "handtekening" bij deze (sorry :D )
dankjulliewel alvast!
[size=8]Kim vd Lugt[/size][/font]

jeep

CiteerAllereerst wordt het hier op prijs gesteld dat je je naam + achternaam vermeld,
Dan mis ik bij jou nog wat Thijs  .....

Thijs Fijen

Zegt zijn naam niet al iets... Maar klopt achternaam zou prettig zijn..
Thijs Fijen

jeep

CiteerAls je goedkoop uit wil zijn moet je geloof ik in Budel Dorplein je kijker kopen.
Wie kan daar dan wat meer info over geven dan. Met niet meer dan deze informatie kom ik niet veel verder.

thijs

Citeer
CiteerAllereerst wordt het hier op prijs gesteld dat je je naam + achternaam vermeld,
Dan mis ik bij jou nog wat Thijs  .....
Ja verrek! :o
Staat wel bij mijn waarnemingen.

Thijs Udo
Thijs Udo
VWG Alkmaar

zusheid

hallo!!

ik ben even aan het zoeken geweest en heb de optiekcatalogus vd  vogelbescherming aangevraagd:
heeft er iemand ervaring met de merken "gambit", "barska" of "bresser"?
in die catalogus staan al modellen van beneden 100euro, ik vraag me af of ik het daarop kan gokken...  ben namelijk niet in de gelegenheid de shop te bezoeken en wordt het dus geen uitproberen.
ben op pad geweest met een 7x50 kijker en deze keek echt "2 rondjes" (dus overlapping van de lenzen in het midden van je zicht), komt dat vaker voor?
weer een hoop vragen maar ben ERG nieuwsgierig naar jullie reacties?
:rolleyes: Kim (zusheid)
[size=8]Kim vd Lugt[/size][/font]

Pim

Een kijker onder de 100 euro is overwegend weggegooit geld (=mijn mening).
Bij slecht weer, zelfs al een hoge luchtvochtigheid, kan de kijker van binnen beslaan. Hij is dan tijdelijk onbruikbaar.

Tevens heb je een groter risico dat je de kijker in de prullenbak kunt deponeren na een kleine botsing met een boom, een klein tikje kan al een schele kijker veroorzaken (het binnenwerk is dan verschoven), dit is niet te repareren.

vriendelijke groet,

Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Marianne

Ik heb vorige week een Bresser Boston 10x45 gekocht voor € 330
Wel wat meer dan onder de € 100, maar een heldere kijker, voor niet al te duur én 20 jaar garantie, wat volgens mij toch wel zegt dat ze er zelf vertrouwen in hebben. Ik hoop dus lang met deze kijker te kunnen doen.
Ik kan natuurlijk niet in jouw beurs kijken, maar ben het helemaal met Pim eens: koop geen goedkope kijker, spaar dan even door voor een betere.
groet,
Marianne Cramer

Jan-Pieter

Ik moet toch even reageren op de mededeling van Pim dat een schele kijker niet te repareren is. Dat is dus wel mogelijk weet ik uit ervaring. Een goede reperateur krijgt de kijker weer normaal.

JP

Pim

OK, maar bij een kijker onder de 100 euro zal dat niet echt lonen. Die reperaties kunnen erg duur zijn of je zit nog in de garantietermijn (als ze die geven want je kijker heb je dan zelf laten botsen).

groet,

Pim J.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Jan-Pieter

Daar heb je gelijk in Pim.

JP

zusheid

Goedemorgen!!

met alle adviezen in mijn achterhoofd ben ik toch op de trein gestapt naar zeist. het kostte 5 uur openbaar vervoer en toch wat meer dan de voorgenomen 100 euro maar ik ben geslaagd.
het is inderdaad een Kite geworden (7x50).
de verkoper van de vogelbescherming heeft me super geholpen en ik heb een hele rij kijkers in mn handen gehad (ook swarovvski), heb het verschil gezien, allemachtig!!
ben er gelijk mee op pad geweest (rosse stekelstaart, broedende lepelaars) en inderdaad, ik ben errug blij dat ik iets meer heb uitgegegeven!

dus bedankt iedereen  B) !
[size=8]Kim vd Lugt[/size][/font]

hiskodevries

#17
Het blijft een bevalling. We zien de waarnemingen tegemoet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0