Paddo op linde

Gestart door wouterbosgra, november 24, 2010, 14:23:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Op de ondergroei van een linde vond ik vanmorgen een soort grijs omhulsel. Ik kan er niks over vindne in de DVL of op de bekende sites. Iemand enig idee?

Margreet Kwh

Wouter, is het misschien een korstmos?

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

wouterbosgra

niks is onmogelijk, maar dan ken ik niks wat erop lijkt.

wouterbosgra

kan een admin dit topic wellicht even verplaatsen naar het nachtvlinderforum? inmiddels denk ik aan een mineermot oid...

nielsyese

Ik denk niet dat dit iets met een mineermot heeft te maken..
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

wouterbosgra

Niels ik zat toevallig vandaag nog dit topic te lezen, en was tot dezelfde conclusie gekomen. Doet me nog het meeste denken aan luizen, maar dan dood ofzo? ben bang dat ik deze op moet gaan geven...

wouterbosgra

Kan dit groot kalkschuim zijn?
is er een admin die zo vriendelijk zou willen zijn dit topic te verplaatsen naar het paddoforum?

wouterbosgra


xenion

Heb je er aan gevoeld? Was het teer (fragiel, niet die zwarte substantie) en werden je vingers zwart?
Groeten,
Martin

wouterbosgra


JW_2all

Is imag0085 je scherpste opname?

Dat ik hem niet als gal herken, zegt weinig. Alleen maar dat ik met de bestaande gallen boeken niet verder kom.

Ik had ook in eerste instantie gedacht aan een oude gefructificeerde slijmzwam, of korstmos.
Als slijmzwam deed hij me denken aan Mucilago crustaceum, zie http://www.xs4all.nl/~werthof/paddenstoelen/myxo/onbekend/slijmzwammen2000.html
(nog een pagina die nog bewerkt moet worden).

Uit ervaring weet ik dat rijpe slijmzwammen, als ze klaar zijn, bijna houtig kunnen worden.
Maar goed, als Xenion zegt dat het niet zo is, leg ik me daar bij neer.

Ik vond het ook logisch om te denken aan bloedluizen, die heb ik ook wel eens zo om een tak zien hangen, maar die zijn op een foto meestal herkenbaar aan de pootjes, en het achterlijf. Dat valt dus ook af.

Een korstmos, dan? Die groeien niet zo, zeker niet op linde.

Ik denk dat je deze foto voorlopig in je archief moet terug stoppen als "nog niet herkend". Dat doe ik ook altijd, en vaak, een paar jaar verder, valt ineens het kwartje.


Groet,
Jan