Melkzwam soorten ?

Gestart door Ringneck, september 12, 2006, 17:17:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ringneck

Foto 1A boven :



Foto 1B onder :



Foto 2A :



Foto 2B :



BVD,
Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

a.houter

Die eerste is behoorlijk verrassend als je de onderkant ziet, ik dacht aan heel andere soorten, maar ik denk toch een druppeltje melk te zien, is dat zo?
Dan is het blijkbaar toch een Melkzwam, maar dan een die ik alleen in boekje kan vergelijken...ik zou bij deze nakijken of het misschien Lactarius mitissimus is, De Oranje melkzwam, maar dat moet je eigenlijk in het veld doen.

De overigen zijn vrij eenvoudig als je op de standplaats let; aan de voet van eiken, en aan de geur; een muffe ranzige geur.
Lactarius qietus, Kaneelkleurige melkzwam.

;)
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Ringneck

Op foto 1B kan het ook een druppel water zijn, ik dacht eerst dat het ook een druppel melk was!! Ik heb in het hele bos maar 1 exapelaar van deze soort gezien.

Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

feel4nature

ik kan het mis hebben...maar het lijkt me een druppeltje water...als je goed kijkt kun je de lamellen erdoor heen zien.....

gokje:ik weet dat ik het fout zal hebben...maar..valse hanekam?
natuurlijk met groet, Ali.

han.endt

#4
Misschien is dat trechtervormige maar schijn en is het een eikenbladzwammetje, Collybia dryophila?

a.houter

Nou, ik weet het ook helemaal niet Ali. Ik vond het al een gek ding voor een melkzwam, maar goed...als het een druppeltje melk was.

Valse hanekam, zou ook best kunnen; vorm, kleur van de steel en hoed,...maar vanwaar dan die lichte lamellen?
:unsure:  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

a.houter

Voor het eikenblad zwammetje is de steel te vezelig...ik vind het ook niet een typische Collybia-steel. Ik ga veel meer voor het idee van Ali voelen, maar die lamellen kan ik niet plaatsen.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

feel4nature

#7
Citeer

Valse hanekam, zou ook best kunnen; vorm, kleur van de steel en hoed,...maar vanwaar dan die lichte lamellen?
:unsure:
omdat ik ook van die zalmkleurige dingen gevonden heb...
misschien zijn die van hem gewoon nog iets bleker?
natuurlijk met groet, Ali.

Ringneck

Ze lijken wel erg op elkaar, misschien met jou foto erbij zijn ze beter te herkennen. Volgens mij zijn het echter geen Valse hanekamen.

Rob
Met vriendelijke groeten,

Rob


My Webpage

a.houter

We moeten er maar van uit gaan dat het een aparte afwijking is. Het heeft verder alles van een Valse hanenkam, maar zeker is anders.
^_^  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci