Hoofdmenu

onbekende nn

Gestart door Els, september 11, 2006, 21:27:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Els

Ik weet dat determineren van paddestoelen niet altijd van een foto kan, maar omdat er uit dit duingebied nog weinig waarnemingen zijn gedaan van paddestoelen wilde ik het toch proberen en misschien willen jullie me daarbij helpen?

Els Ouwehand, Katwijk

Els

en een kijkje onder de hoed.
Els Ouwehand, Katwijk

a.houter

Aan de plaatjes te zien, kan het een champignon zijn, maar ze zijn al wat oud en verdroogd, wat je ook aan de restanten van de schubjes kunt zien. Daarom is elke suggestie even goed als een in dit geval.
Meer kan ik er helaas niet van zeggen.
:(

@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Els

Even op waarneming gekeken onder champignon; ik wist niet dat er zoveel verschillende soorten waren  :o

De paddenstoelen waren overigens vrij groot, zeker zo'n 10cm.
Heb ik er maar 1 nodig voor de macaroni  ;)

Bedankt voor je antwoord.
Els Ouwehand, Katwijk

a.houter

Doe maar niet; ze zijn niet alle wel bekoombaar. Koop maar gewoon in de winkel, als je die slechte niet kent. :mellow:  
@ndré
Admin. Paddestoelen
Disclaimer
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Els

Sorry ik had beter moeten weten, je tekst onder je bericht was duidelijk genoeg. Het was als grapje bedoeld. Ik was niet van plan om ze te gaan plukken:
1. omdat ik inderdaad niet weet of het wel een eetbare is
2. omdat ik het zonde vind om ze te plukken, nu kunnen andere mensen er ook nog van genieten.

Maar bedankt voor je bezorgdheid.  :)
Els Ouwehand, Katwijk