Bewegende waarneming: hoe invoeren?

Gestart door wouterbosgra, november 22, 2010, 11:09:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Onlangs aan boord van een binnenschip zag ik een leuk plantje dat op het dek groeide. Het schip wordt nog actief gebruikt in de binnenvaart, dus het plantje bevindt zich basically elke dag op een andere plek in nederland. hoe voer ik zoiets in?

Botervlieg

Hallo,

Ik denk invoeren op de plaats waar jij het waarnam.

Een vogel beweegt ook.

Groetjes, Marleen

wouterbosgra

Hoi Marleen,

Dat was ook mijn eerste ingeving. Een waarneming is immers altijd aan een tijd gebonden: je geeft op dat je een bepaalde soort op een bepaalde plaats op een bepaald moment ziet. Echter, als ik nu met de boot mee zou gaan varen, dan komt dat plantje in de gekste kilometerhokken terecht, en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling. Sterker nog, in theorie zou ik het plantje zelfs kunnen "sturen", stel dat het op een auto groeit ofzo, ik noem maar wat.

hiskodevries

ik denk dat het weinig zin heeft om dat in te voeren.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: wouterbosgra op november 22, 2010, 13:23:25 PM
Hoi Marleen,

Dat was ook mijn eerste ingeving. Een waarneming is immers altijd aan een tijd gebonden: je geeft op dat je een bepaalde soort op een bepaalde plaats op een bepaald moment ziet. Echter, als ik nu met de boot mee zou gaan varen, dan komt dat plantje in de gekste kilometerhokken terecht, en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling. Sterker nog, in theorie zou ik het plantje zelfs kunnen "sturen", stel dat het op een auto groeit ofzo, ik noem maar wat.

Lijkt me een "loze" stel-dat situatie.

Zelfde situatie als met een vogel, die verplaatst zich ook. En die kan je ook sturen want als je hem vangt kan je het overal mee naar toe nemen. Net als insecten die mensen wel eens meenemen voor nadere determinatie.

Gewoon invoeren op de plek en tijd waar je het zag, wat mij betreft.

Of niet invoeren.

Groetjes, Marleen