Hoe heet deze zwam of paddestoel?

Gestart door Black Grouse, november 21, 2010, 22:20:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Black Grouse

Ik heb helemaal geen verstand van paddestoelen of zwammen. Ik probeer me er wel in te verdiepen, maar het is best wel moeilijk. Kan iemand mij vertellen hoe deze heet en of het een zwam of paddestoel is?

Met vriendelijke groet, Black Grouse.

graads

Waarschijnlijk een 'echte tonderzwam'. Op deze link staat de relatie tussen zwammen en paddenstoelen uitgelegd http://nl.wikipedia.org/wiki/Paddenstoel_%28schimmel%29 ; Je hebt een mooie hobby 'aangeboord' maar de mouwen moeten wel even opgestroopt ... Succes!

groeten, Graads.

Nella

Lijkt mij eerder een harslakzwam. Maar ja, zoveel verstand heb ik er ook nog niet van.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


grietaf

Nella, een Harslakzwam is het in ieder geval niet, want die is éénjarig en de paddenstoel op de foto heeft duidelijk meerdere "lagen". Wat het wel is weet ik trouwens ook niet, hoor. Het blijven foto's ......
Grieta.

Nella

Grieta, ik ben echt een leek, hoor, dus dat vooropgesteld, maar ik heb mijn info bij G.J. Keizer vandaan. Vertel, wat zie ik over het hoofd? http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=paddenstoelen&id=925&menuentry=soorten
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


grietaf

Is dat even een afknapper >:( . Ooit van iemand gehoord dat de Harslakzwam éénjarig is, dus dat heb ik in mijn oren geknoopt en er zelfs een ezelsbruggetje aan opgehangen. Ik ga nog eens goed in mijn boeken kijken!
Grieta.

BenS

Hoi,
Of: waslakzwam? Net als harslakzwam meerjarig, zonder dat er groeilagen zijn te zien? Tenzij je er het mes in zet.
Of heb ik weer een ander boek?
Groet,
Ben

Natuurlijk Achterhoek (Graafschap, Liemers, Montferland)

grietaf

In twee van mijn boeken is hij eenjarig en in één boek meerjarig. Wie spreekt het verlossende woord?
Grieta.

Nella

Volgens gerhardt is ie ook meerjarig. Heel apart dit....
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema