ZUID-Afrika

Gestart door Rick van der Weijde, april 04, 2006, 11:20:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rick van der Weijde

Beste luitjes,

in het kader van je moet toch wat, mij even bezig gehouden met de vakantieplannen 2006. De bedoeling is dat ik eind dit jaar richting Zuid-Afrika vertrek. Ben me nu een beetje aan het inlezen, en heb daarbij grote behoefte aan uitgebreide reisverslagen.

Iemand die er toevallig nog 1 in de kast heeft liggen die me ergens mij zou kunnen helpen??? Het mag duidelijk zijn dat het vooral vogelgericht moet zijn.

Daarnaast ben ik erg nieuwsgierig naar dé Vogelgids op dit moment voor het land Zuid-Afrika (en dus niet zoals een aantal meer algemene gidsen, het zuidelijk deel van het continent...). Wie kan mij hierin iets aanbevelen?

Tot zover bedankt.

Groet,
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

JohanvantBosch

hallo Rick,
Voor verslagen is eurobirding.com erg handig.  NIet alleen voor Zuid-Afrika, maar waar je ook maar heen wilt. Hierop staan veruit de meeste verslagen die je op internet kunt vinden. Het is een soort aanklikbaar overzicht, dat doorlinkt naar verslagen op diverse andere site, zoals surfbirds, birdtours, netfugl.dk etc., maar ook naar lauwersmeer.com of waar dan ook. Je hoeft dan dus niet meer alle websites afzonderlijk te checken.
In een oogopslag zag ik dat er voor ZA maar liefst 161 op staan. Je kunt onderscheid maken naar de maanden waarin je gaat.
Succes!
En plezier natuurlijk!
Groeten,
Johan

JohanvantBosch

Nu kom ik opeens niet meer in eurobirding... Voor het geval dat zo blijft.... dezelfde site krijg je via www.travellingbirder.com
Laturrr,
Johan

Rick van der Weijde

Dankje Johan. Zal me er eens doorheen ploegen.

Groet,
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

redmar_woudstra

Dag Rick,

Net als jij ga ik ook komende zomer naar Zuid-Afrika, al blijft dat beperkt tot de westkaap en kaapstad en omstreken, verder ga ik naar Namibië, Zambia en Botswana. Voor informatie ben ik lid geworden van SA-Birdnet, hier kun je echt al je vragen bij kwijt. Als je geïntresseerd bent, wil ik je de link wel even geven, heb hem nu zo niet bij de hand..

gr. Redmar
groet,
Redmar

redmar_woudstra

inmiddels terug van mijn reis, was echt een fantastische reis, circa 250 soorten gezien, ruim 130 "lifers" (en dat voor een niet vogelreis!). Enkele fraaie soorten, waaronder enkele Namibische, Okavango en Kaapspecialiteiten.  
groet,
Redmar