Err 99, Canon 450D

Gestart door Ted van der Knaap, juni 01, 2010, 17:34:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Mijn camera, een Canon 450D gaf er gisteren de brui aan... ...achteraf blijken er op de laatst gemaakte foto's soms witte of zwarte vlekken te zitten.

Camera geeft Err 99 aan: Opname is niet mogelijk. Schakel de camera uit en weer in of herplaats de batterij.

Alles geprobeerd, met andere lens, met andere Sd-card, met batterij vol opgeladen. Blijft nog steeds geen boe of bah zeggen.

Is er iemand bekend met Err 99?

Zal ws in de reparatie moeten!
Iemand nog tips wat ik nog zelf kan doen/proberen voor ik 'm ter reparatie aanbied?


(Een kleine maand geleden heb ik de body nog schoon laten maken:
Camera gereinigd
Spiegelhuis gereinigd
Matglas vernieuwd
Zoeker gereinigd

vraag me overigens af in hoeverre het schoonmaken van bovenstaande evt. debet is aan het defect!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Rene de Ruijter

Wat ook nog te proberen is:contactpunten op body en lens reinigen.
http://www.richardsnotes.org/archives/2005/04/29/50mm-lens-contact-points/

Firmware updaten indien er nieuwe updates zijn.
Met vriendelijke groet,
     Rene de Ruijter

http://waarneming.nl/user/photos/16852

Ted van der Knaap

Citaat van: Rene de Ruijter op juni 01, 2010, 18:54:26 PM
Wat ook nog te proberen is:contactpunten op body en lens reinigen.
http://www.richardsnotes.org/archives/2005/04/29/50mm-lens-contact-points/

Firmware updaten indien er nieuwe updates zijn.

Dank je Rene voor de link   :duim: ... ...heb o.a de contactpunten gereinigd van lens en body maar geen verandering.

Aan Firmware updaten schijnt een (klein) risico te zitten en verder in de body "rommelen" lijkt me geen goed plan.

Dus breng m'n camera morgen naar Rofa in Den Haag (15 min. bij me vandaan) en hopelijk heb ik 'm snel (weer werkend) terug.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

rrrrr

Ik heb op birdpix ook een dergelijk topic voorbij zien komen....
Dat leek weinig hoopvol helaas.

Sterkte

Rob

Robert Heemskerk

Heb je misschien nog garantie?
Ik zou even contact opnemen met een goede fotozaak, die zullen zeker op de hoogte zijn van zo'n foutmelding.
Ik heb zelf ook eens een 'fatale' error gehad op mijn Nikoncamera, na reparatie deed ie het weer goed.
Dit viel nog binnen mijn garantie, wel een week wachten..
Ook is het een goed idee om een écht foto-forum te raadplegen, daar zitten vaak mensen bij met veel kennis.

groet, Robert

Ted van der Knaap

Citaat van: Robert Heemskerk op juni 03, 2010, 10:54:11 AM
Heb je misschien nog garantie?
Ik zou even contact opnemen met een goede fotozaak, die zullen zeker op de hoogte zijn van zo'n foutmelding.
Ik heb zelf ook eens een 'fatale' error gehad op mijn Nikoncamera, na reparatie deed ie het weer goed.
Dit viel nog binnen mijn garantie, wel een week wachten..
Ook is het een goed idee om een écht foto-forum te raadplegen, daar zitten vaak mensen bij met veel kennis.

groet, Robert


Helaas Robert is de garantietermijn allang verstreken.

Gisteren weggebracht naar Rofa en die hebben netjes om een accoord gevraagd voor reparatie. Het was even slikken want er moest het e.e.a. vervangen worden.

Na de +en en -en te hebben overwogen heb ik toch besloten om 'm te laten repareren (rond de 160 euri!)
Heb de garantie gekregen dat ie dan iig technisch weer "als nieuw" is.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

snwja3

Heb hetzelfde probleem ook eens gehad met mijn Canon 40D.
De li-ion batterij eruit halen (en opnieuw erin zetten) zou het probleem moet kunnen oplossen (dus probeer het), maar dat hielp in mijn geval dus ook niet. Zat zelf gelukkig nog net in de garantieperiode, werd toen gratis hersteld.
Wietze Janse

Ted van der Knaap

Citaat van: snwja3 op juni 03, 2010, 14:33:17 PM
Heb hetzelfde probleem ook eens gehad met mijn Canon 40D.
De li-ion batterij eruit halen (en opnieuw erin zetten) zou het probleem moet kunnen oplossen (dus probeer het), maar dat hielp in mijn geval dus ook niet. Zat zelf gelukkig nog net in de garantieperiode, werd toen gratis hersteld.

Bij mij was er helaas méér aan de hand...  ...ws na een val op de laminaatvloer een tijd geleden is er toch iets van binnen licht beschadigd (zelf verder niets van gemerkt!) maar toch van kwaad tot erger geworden.

Ook stond er 108.000 foto's !!! op de "kilometerteller" wat natuurlijk ook van invloed kan zijn op de slijtage.

Heb de camera vanmiddag gelukkig al weer op kunnen halen. Als ik dan op sommige fora lees dat het soms wel 6 tot 8 weken duurt voor je de camera weer terug hebt, dan heb ik mazzel (alhoewel het financieël even #$%&*@  was  :-\ )



groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

108.000? wel erg veel! ik meen dat er een gebruikstermijn was van ca 40-50.000
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

smaab

Ik heb dit ook eens gehad met de eos 20 d en toen bleek de sluiter vast te zitten.
RSmabers