DFB goes Amsterdamse Waterleidingduinen

Gestart door Vincent Hart, november 18, 2010, 22:53:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

Voordat er bij sommige de moed in de schoenen zakt.
Een scope is niet noodzakelijk, maar een bokje laat zich net even makkelijker er mee ontdekken.

De watervogels en roerdompen ed. laten zich makkelijk zien met een kijker, maar voor de details, en dat is wel leuk voor diegene waarvoor deze nieuw zijn, is een scope prettig, maar niet noodzakelijk.

Vincent Hart

Ik neem mijn Swaro in elk geval mee en uiteraard mogen daar eindeloze blikken door geworpen worden  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rikstar

ik zie opeens het topic dat jullie de 30ste naar de waterspreeuw gaan zoeken.
toevallig ben ik ook van plan de 30ste of de 31st te zoeken naar de waterspreeuw dus misschien zie ik sommige van jullie dan wel.

met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Stijn E.

Citaat van: Jarinka op december 25, 2010, 14:45:40 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op december 25, 2010, 14:19:54 PM
Citaat van: Robertmeer op december 25, 2010, 14:10:57 PM
Het lijken mijn broer en mij wel leuk om mee te gaan, alleen hebben we dan problemen met het vervoer. Zouden wij dan vanaf Woerden mee kunnen rijden met de Amersfoortgangers? Dan zorgen wij voor een telescoop  ;D .
Gijs heeft afgezegd, dus jij kan in zijn plaats wel mee denk ik Robert. Je hoort meer van me  :duim:
Maar het gaat Robert om hem en zijn broer ;)

Dan word het al lastiger. Haast té lastig...
(Morgen meer, het is nu al veel te laat :angel:)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Citaat van: Rikstar op december 25, 2010, 23:11:06 PM
ik zie opeens het topic dat jullie de 30ste naar de waterspreeuw gaan zoeken.
toevallig ben ik ook van plan de 30ste of de 31st te zoeken naar de waterspreeuw dus misschien zie ik sommige van jullie dan wel.
Nee nee, het is een alles-in-één-pakket ;D Of je ziet ons allemaal, of je ziet ons allemaal niet :)
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op december 25, 2010, 23:53:05 PM
Citaat van: Jarinka op december 25, 2010, 14:45:40 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op december 25, 2010, 14:19:54 PM
Citaat van: Robertmeer op december 25, 2010, 14:10:57 PM
Het lijken mijn broer en mij wel leuk om mee te gaan, alleen hebben we dan problemen met het vervoer. Zouden wij dan vanaf Woerden mee kunnen rijden met de Amersfoortgangers? Dan zorgen wij voor een telescoop  ;D .
Gijs heeft afgezegd, dus jij kan in zijn plaats wel mee denk ik Robert. Je hoort meer van me  :duim:
Maar het gaat Robert om hem en zijn broer ;)

Dan word het al lastiger. Haast té lastig...
(Morgen meer, het is nu al veel te laat :angel: )
Jammer, dan laten we deze excursie maar lopen.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

Citaat van: Robertmeer op december 27, 2010, 17:53:00 PM
Citaat van: Vincent Hart op december 26, 2010, 18:57:00 PM
Tss, en het OV dan?  :P
Dan gaan we maar met de trein  ;)
Ik weet niet of je een Cultuurkaart hebt, maar daarmee kun je voor 10 euro een dag onbeperkt reizen. En natuurlijk ben je als de conducteur langs komt spontaan vergeten dat hij pas vanaf 9 uur geldig is :angel: (dat was ik met een andere dagkaart namelijk vergeten toen ik naar Lauwersmeer ging :rolleyes:)
Groeten, Jarinka Heijink

DuDe

Citaat van: Robertmeer op december 27, 2010, 17:53:00 PM
Citaat van: Vincent Hart op december 26, 2010, 18:57:00 PM
Tss, en het OV dan?  :P
Dan gaan we maar met de trein  ;)
Als je helemaal met het OV gaat, zul je bus 90 op station Heemstede-Aerdenhout van 09.17 uur moeten halen....... Die is om 9.25 uur bij halte Bekslaan vlak voor het dorp de Vogelenzang. Vanaf daar is het ongeveer een kwartiertje lopen. Er staat een bord volgens mij, richting Panneland.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Robertmeer

Citaat van: DuDe op december 27, 2010, 18:43:12 PM
Citaat van: Robertmeer op december 27, 2010, 17:53:00 PM
Citaat van: Vincent Hart op december 26, 2010, 18:57:00 PM
Tss, en het OV dan?  :P
Dan gaan we maar met de trein  ;)
Als je helemaal met het OV gaat, zul je bus 90 op station Heemstede-Aerdenhout van 09.17 uur moeten halen....... Die is om 9.25 uur bij halte Bekslaan vlak voor het dorp de Vogelenzang. Vanaf daar is het ongeveer een kwartiertje lopen. Er staat een bord volgens mij, richting Panneland.
Wij gaan naar Leiden, en daar pikt Wouter ons op  ;D
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

DuDe

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Rikstar

Zoals het er nu naar uit ziet ga ik komende vrijdag naar de waterspreeuw :( 
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

firecrest

Leuk dat alles nog steeds doorgaat. Ik ben er ook zeker bij.
Hopelijk smelt de sneeuw nog even weg, want anders is het erg glad op de paden...

Is ingang Oase niet makkelijker? Dit is op loopafstand van het station (Heemstede-Aerdenhout) en er is een bushalte voor de deur. Het is ook gratis parkeren en zeer makkelijk te vinden. En we moeten anders helemaal naar de Oase lopen, aangezien daar de Waterspreeuwen zitten. En we kunnen na de wandeling nog naar het Pannenkoekenhuisje bij de ingang.

Bokje zal niet heel makkelijk worden. Normaal is die vrij makkelijk op te trappen, maar alle plasjes zijn nu natuurlijk bevroren. Hopelijk komen we hem ergens in de sneeuw tegen. Zwarte Mees is wel vrij makkelijk, in de naaldbomen langs het betonnen kanaaltje.


Yeronimo

Citaat van: Rikstar op december 25, 2010, 23:11:06 PM
ik zie opeens het topic dat jullie de 30ste naar de waterspreeuw gaan zoeken.
toevallig ben ik ook van plan de 30ste of de 31st te zoeken naar de waterspreeuw dus misschien zie ik sommige van jullie dan wel.

Dan komen we elkaar misschien weer tegen! Zal ik hem dan voor je aanwijzen?  ;D
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Norman

Citaat van: firecrest op december 28, 2010, 13:46:28 PM
Is ingang Oase niet makkelijker?

Nu in ieder geval niet meer. Het zou te kort dag zijn om het vertrekpunt nu nog te wijzigen.
Het zou onhandig zijn als een deel bij het Pannenland staat en een deel bij de Oase.

Het blijft dus ingang het Panneland! (inderdaad, Vincent, democratie volgens Norman :D )

Om de rest niet de dupe te laten zijn van eventuele no-shows wil ik stipt om 10:00 gaan lopen.
Niet dat ik zoveel haast heb, maar ik heb wel een broertje dood aan wachten op iemand die toch niet komen gaat. 
Mocht iemand vertraging hebben dan kunnen deze mij bellen. Tel. nr. op verzoek via PM. Dan wachten we uiteraard.

Stijn E.

Citaat van: Norman op december 28, 2010, 20:35:17 PM
Om de rest niet de dupe te laten zijn van eventuele no-shows wil ik stipt om 10:00 gaan lopen.
Niet dat ik zoveel haast heb, maar ik heb wel een broertje dood aan wachten op iemand die toch niet komen gaat. 
Mocht iemand vertraging hebben dan kunnen deze mij bellen. Tel. nr. op verzoek via PM. Dan wachten we uiteraard.

Norman, we hebben niet voor niets een telefoonlijst gemaakt de afgelopen tijd zodat we afwezigen kunnen bereiken  ;D
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Norman

Citaat van: Stijn Eikelboom op december 28, 2010, 21:37:05 PM
Citaat van: Norman op december 28, 2010, 20:35:17 PM
Om de rest niet de dupe te laten zijn van eventuele no-shows wil ik stipt om 10:00 gaan lopen.
Niet dat ik zoveel haast heb, maar ik heb wel een broertje dood aan wachten op iemand die toch niet komen gaat. 
Mocht iemand vertraging hebben dan kunnen deze mij bellen. Tel. nr. op verzoek via PM. Dan wachten we uiteraard.

Norman, we hebben niet voor niets een telefoonlijst gemaakt de afgelopen tijd zodat we afwezigen kunnen bereiken  ;D

Dat is waar ook, via jouw link moest je je telefoonnummer opgeven.

Als jullie aankomen bij het pannenland ben ik die meneer met bij die grijze Skoda Octavie Station en die verrekijker om zijn nek. ;)

DuDe

Fijn dat het Panneland blijft Norman  ;)  Dat valt vanuit de Vogelenzang goed te belopen.  :angel:
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Maarten Sluijter

Ik ben morgen bij kennissen in Amstelveen en 's ochtends glippen mijn vader en ik even weg om naar de Waterspreeuwen in de AWD te gaan.
Dus misschien kom ik jullie nog tegen.
.

frankmeer

Frank van der Meer

Yeronimo

Hoelang zal pannenland ongeveer lopen zijn vanaf station Heemstede-Aerdenhout?
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

firecrest

Citaat van: Yeronimo op december 29, 2010, 15:16:54 PM
Hoelang zal pannenland ongeveer lopen zijn vanaf station Heemstede-Aerdenhout?
Heel lang.
Je kan wel een fiets lenen hier ;)

Stijn E.

Citaat van: frankmeer op december 29, 2010, 15:10:35 PM
In ieder geval alvast leuke waarnemingen in de AWD afgelopen dagen!
http://vogelverslagen.web-log.nl/mijn_weblog/2010/12/zingende-waterspreeuwen.html
http://waarneming.nl/gebied/view/20358

Gaat goed daar! Ik krijg er zo echt steeds meer zin in (maar ook de door Jarinka's leuke dag opgewekte behoefte aan nieuwe maar vooral gave soorten speelt een rol  B))
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Yeronimo

Citaat van: firecrest op december 29, 2010, 15:18:13 PM
Citaat van: Yeronimo op december 29, 2010, 15:16:54 PM
Hoelang zal pannenland ongeveer lopen zijn vanaf station Heemstede-Aerdenhout?
Heel lang.
Je kan wel een fiets lenen hier ;)

Om 8:32 komt mijn trein aan in Heemstede-Aerdenhout dan heb ik anderhalf uur om ernaartoe te lopen en misschien wat leuks onderweg ook nog te zien. Dus op zich denk ik dat ik het wel in anderhalf uur lopen redt al ben ik er niet helemaal zeker van.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Stijn E.

Citaat van: Yeronimo op december 29, 2010, 19:09:59 PM
Citaat van: firecrest op december 29, 2010, 15:18:13 PM
Citaat van: Yeronimo op december 29, 2010, 15:16:54 PM
Hoelang zal pannenland ongeveer lopen zijn vanaf station Heemstede-Aerdenhout?
Heel lang.
Je kan wel een fiets lenen hier ;)

Om 8:32 komt mijn trein aan in Heemstede-Aerdenhout dan heb ik anderhalf uur om ernaartoe te lopen en misschien wat leuks onderweg ook nog te zien. Dus op zich denk ik dat ik het wel in anderhalf uur lopen redt al ben ik er niet helemaal zeker van.

Jeroen, als het tien uur is en je bent er nog niet word je vanzelf wel gebeld door ons belpanel waar je blijft B) Dan valt er wel iets te regelen zodat je alsnog mee kan denk ik  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

Zorg gewoon dat je er om 10 uur bent, Jeroen, met of zonder stukje bus  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

JaapHennevanger

Jaap Hennevanger



DuDe

Het valt zeker in anderhalf uur te lopen (gewoon niet teveel rondkijken  ;D). Je kunt de AWD in bij ingang de Oase en ik zou vanaf daar de rechtstreekse weg (direct na het hek links) naar Panneland nemen. En anders toch maar de bus nemen zoals ik eerder op deze pagina heb weergegeven.

Tot morgen allemaal, we hebben er enorm zin in !!! Nou maar hopen dat het niet te mistig is........
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Norman

Citaat van: Norman op november 26, 2010, 18:35:55 PM
Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Wel belangrijk om te beseffen is dat het duin een ruig gebied is waarbij we ook buiten de paden zullen lopen.
10 uur vertrekken is wel een mooie tijd, en beetje laat, maar er zijn mensen die niet zoals ik op een kwartiertje afstand wonen.
Een eindtijd heb ik niet.

Wat mag je verwachten:

     

         
  • Een gids die het gebied goed kent.
  • Damherten, veel Damherten.
  • Mezen in verschillende soorten.
  • Diverse prachtige Watervogels (Zaagbekken, Brilduikers, etc.)
  • Wellicht nog Waterspreeuw(en).
  • Hopelijk nog een Vos
  • Etc.
Wat mag je niet verwachten:

     

         
  • Dat de gids de allerbeste vogelaar is die je ooit heeft rondgeleid en die elk piepje en fluitje om weet te zetten in een zeldzaamheid.
Wat trek je aan:
     

         
  • Warme wind- en en waterdichte kleding.
  • Eventueel een lange onderbroek (Vooral bij HEMA goed en voordelig).
  • Eventueel een gevoerde lange broek.
  • Goede schoenen, ik gebruik altijd goed waterdicht gevette leren wandelschoenen, maar laarzen zijn een optie. Zeker geen sportschoenen. Deze zijn binnen no-time doordrenkt en je voeten vriezen er van af en je plezier is zoek.
  • Een warme muts!! Je koelt flink af via je hoofd dus een muts kan heel prettig zijn.
  • Handschoenen waarmee je makkelijk je kijker kunt bedienen.
  • Etc. etc.
Voor vele zijn dit open deuren, maar ik heb te vaak mensen mee gehad bij een excursie die verkeerd gekleed waren en hierdoor de hele excursie moesten blauwbekken en afzien.

Wat neem je verder nog mee:
     

         
  • Goede zin
  • Een stevig lunchpakket (We lunchen op ons gemak)
  • Warme drank in een thermosfles (koude drank ook als het vriest!!)
  • Een zitlap of een ultralicht krukje
  • Een kijker
  • Als je van sjouwen houd een scoop, maar je kunt zonder scoop prima uit de voeten in dit gebied.
  • Vogelboek
  • En al datgene wat je altijd meeneemt.
Let op! Alles wat je meeneemt moet je zelf sjouwen.

EHBO kit heb ik bij me, dus die hoeft niet iedereen mee te nemen.

Alvast vragen? PM me!

Een vreselijk belangrijke aanvulling; Neem WC papier mee!! We komen onderweg geen toiletten tegen, maar wel hele prettige struikjes om je kunstje achter te doen. :D

Met het vooruitzicht op de mist, neem ik mijn scope niet mee.