DFB goes Amsterdamse Waterleidingduinen

Gestart door Vincent Hart, november 18, 2010, 22:53:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Citaat van: Norman op december 29, 2010, 20:23:22 PMEen vreselijk belangrijke aanvulling; Neem WC papier mee!! We komen onderweg geen toiletten tegen, maar wel hele prettige struikjes om je kunstje achter te doen. :D
Yes, blijkbaar kan ik dan toch een kunstje :P

't Wordt een heel stuk kouder dan ze eerst hadden verwacht :(. Eerst zou het 4 graden worden; nu -1.
Groeten, Jarinka Heijink

Norman

#121
Citaat van: Yeronimo op december 29, 2010, 19:09:59 PM
Citaat van: firecrest op december 29, 2010, 15:18:13 PM
Citaat van: Yeronimo op december 29, 2010, 15:16:54 PM
Hoelang zal pannenland ongeveer lopen zijn vanaf station Heemstede-Aerdenhout?
Heel lang.
Je kan wel een fiets lenen hier ;)

Om 8:32 komt mijn trein aan in Heemstede-Aerdenhout dan heb ik anderhalf uur om ernaartoe te lopen en misschien wat leuks onderweg ook nog te zien. Dus op zich denk ik dat ik het wel in anderhalf uur lopen redt al ben ik er niet helemaal zeker van.

Ik zou inderdaad even de bus nemen vanaf het station. Het is volgens google maps een uur lopen van station naar ingang panneland.

Yeronimo

Bedankt :)
Hoe zit het trouwens met de dagkaart? Moeten we die aanschaffen of zijn er mensen met een groepskaart?
Of heb ik gewoon niet goed gezocht in dit topic om het antwoord te vinden, dat kan uiteraard ook.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Norman

Citaat van: Yeronimo op december 29, 2010, 21:11:00 PM
Bedankt :)
Hoe zit het trouwens met de dagkaart? Moeten we die aanschaffen of zijn er mensen met een groepskaart?
Of heb ik gewoon niet goed gezocht in dit topic om het antwoord te vinden, dat kan uiteraard ook.

http://www.waternet.nl/de_natuur_in/de_amsterdamse/toegang

Ik heb een groepskaart voor ik meen 8 personen, de rest moet een kaartje kopen.
En wie?  Dat vechten jullie maar uit. :D

Robertmeer

Citaat van: Yeronimo op december 29, 2010, 21:11:00 PM
Bedankt :)
Hoe zit het trouwens met de dagkaart? Moeten we die aanschaffen of zijn er mensen met een groepskaart?
Of heb ik gewoon niet goed gezocht in dit topic om het antwoord te vinden, dat kan uiteraard ook.
De vorige keren was de automaat waar je kaartjes moest halen kapot... ;D
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Yeronimo

Citaat van: Robertmeer op december 29, 2010, 21:22:43 PM
Citaat van: Yeronimo op december 29, 2010, 21:11:00 PM
Bedankt :)
Hoe zit het trouwens met de dagkaart? Moeten we die aanschaffen of zijn er mensen met een groepskaart?
Of heb ik gewoon niet goed gezocht in dit topic om het antwoord te vinden, dat kan uiteraard ook.
De vorige keren was de automaat waar je kaartjes moest halen kapot... ;D

Als jij regelt dat die weer kapot is dan doorloop ik het gebied om naar pannenland te komen  ;D
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

DuDe

Bij uns kunnen ook nog twee personen mee op de groepskaart (die volgens mij voor 4 personen is...). Ik ben trouwens bij mijn inmiddels honderden bezoeken slechts één keer gecontroleerd (zo'n 15 jaar geleden  :police:)
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

firecrest


Vincent Hart

Bij elkaar opgeteld kunnen we dus allemaal legaal  naar binnen  :angel:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

DuDe

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Wouter van der Ham

Tot morgen, Vandaag een beetje vroeg naar bed, Dan ben ik voor morgen goed uitgerust, en voor Oud en Nieuw.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Norman

Citaat van: DuDe op december 29, 2010, 22:22:51 PM
Citaat van: firecrest op december 29, 2010, 22:17:51 PM
Mijn groepskaart is voor 6 personen...

ff gecheckt, die van mij ook  ;D

Dan zal die van mij ook wel voor 6 personen zijn.
Na de rekenmachine opgezocht te hebben kom ik op een totaal van 18 personen en hoeft volgens mij niemand een kaartje te kopen.
Nu verlangt dat niet echt een persoonlijke lening (€ 1,20), maar we blijven Hollanders toch?

Vincent Hart

En bovendien is de draagkracht van de jonge Hollander misschien nog wat lager dan van jou en mij  ;)

Tot morgen!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Norman

Wat een heerlijke dag heb ik gehad vandaag.

De gewenste Waterspreeuw liet zich prachtig zien, maar ook meerdere Roerdompen, Waterral, Klapekster, een mooie Vos en vele andere mooie soorten hebben we kunnen zien. Ik had een wandeling bedacht die vnl. buiten de paden zou zijn. Dit was door al de sneeuw een beetje te pittig en ik heb later wat meer de paden opgezocht, maar dat was ook ploeteren.  ;D

Aan het eind was ik een beetje rap weg, omdat ik met mijn zoontje naar de huisarts moest. Maar ik wil iedereen bedanken voor de fijne dag. In het bijzonder Vincent voor de dozen Merci. Met Joris (mijn zoontje) gaat gelukkig alles redelijk goed, hij heeft een ooronsteking, maar dat zal na een paar daagjes weer over moeten zijn

Wouter van der Ham

Beterschap, en bedankt voor de Excursie! 8)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Vincent Hart

Paden?  ;D

Volgens mij heeft iedereen erg leuke dag gehad, ik zeker ook! Het was reuzegezellig, en we mogen niet klagen met de opbrengst denk ik zo! Wat mij betreft op herhaling in de lente - bijvoorbeeld in mei 's avonds zijn de AWD-duinen ook buitengemeen schitterend  :)

Jij hartelijk bedankt voor de prachtige route Norman, en fijn dat Joris (relatief) goed gaat.

@Maico: Sterkte!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robertmeer

Voor de mensen die niet zijn meegegaan, dit heb je allemaal gemist:











Voor meer foto's en waarnemingen, zie hier en hier
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Vincent Hart

Mooie foto's! Jullie stonden precies goed bij die vos  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Yeronimo

Zo ben ook eindelijk thuis gekomen, nu mijn benen even rust geven. Ben ook geen achttien meer... Bedankt voor de leuke dag en beterschap voor je zoon Norman!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Norman

Citaat van: Yeronimo op december 30, 2010, 19:25:34 PM
...Ben ook geen achttien meer... Bedankt voor de leuke dag en beterschap voor je zoon Norman!

Ken je na gaan als al 33 jaren op deze wereld bent. Ik vrees het ergste voor mijn benen morgen.
Joris heeft zojuist paracetamol gekregen en knapt al een beetje op.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Het was een erg leuke dag! Naast leuke foto's van de Waterspreeuw heb ik ook een paar filmpjes gemaakt. Ze staan inmiddels op YouTube. Zie http://youtu.be/KZNtppqRKWA en http://youtu.be/qlsahrGA2ps.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

GijsB

jaloers :o

leuke soorten, klapekster, meerdere roerdompen, waterral waterspreeuw, doen jullie goed :duim:


(naja, ik ga over paar weken denk ik nog naar awd)
Gijs

Jarinka

Norman, nogmaals ontzettend bedankt! Was een fantastische dag :)
Groeten, Jarinka Heijink

DuDe

Iedereen bedankt voor een hele leuke dag, vooral - onze gids - Norman. We hebben niet alleen leuke en mooie vogels gezien, maar ook stevig gewandeld (de Triple smaakte goed erna) in een prachtige omgeving met goed weer!! Wat ons betreft smaakte dit absoluut naar meer. Merci  ;)

Groetjes van Lida, Rineke en Axel. 
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

firecrest

Het was inderdaad erg leuk, veel gezien!
Wanneer komt de volgende excursie? ;D
Helaas wel vanochtend opgestaan met een voorhoofdholteontstekking...

Stijn E.

Citaat van: firecrest op december 31, 2010, 13:16:30 PM
Helaas wel vanochtend opgestaan met een voorhoofdholteontstekking...

Auww... Das lastig.  :-\ Beterschap!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Citaat van: firecrest op december 31, 2010, 13:16:30 PMHelaas wel vanochtend opgestaan met een voorhoofdholteontstekking...
"Joris heeft een oorontsteking? Ik kan veel beter!" ;D
Groeten, Jarinka Heijink

Robertmeer

Citaat van: Yeronimo op december 30, 2010, 19:25:34 PM
Zo ben ook eindelijk thuis gekomen, nu mijn benen even rust geven. Ben ook geen achttien meer...
Gelukkig, ben niet de enige die hier last van had. Heb via afstandmeten even uitgerekend hoe en hoeveel km we gelopen hebben: 12,6 km!

Norman, nog bedankt voor het gidsen, Vincent bedankt voor het organiseren van de leuke excursie en iedereen bedankt voor de leuke excursie!
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jan vH

Ik had ook best last van mijn benen, maar het was absoluut de moeite waard. Al viel het me wel tegen toen ik op m'n jaarlijst keek, ik had geen 204 maar 'slechts' 202 soorten in 2010. Wilde Zwaan had ik al een paar keer gezien in januari, en Klapekster stond al op mijn lijst, zonder die eerder gezien te hebben (wel 0-waarnemingen ingevoerd i.v.m. de klapekstertelling). Maar hoe dan ook, het was leuk! Op de heenweg naar het huis van Stijn hoorde ik trouwens ook nog een Steenuil, ook een leuke soort!
Jan van Harten
Validator Plantengallen