gebruik protocol 'gebied doorzocht'

Gestart door Jeroen Nagtegaal, november 17, 2010, 11:49:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Anne Hueber †

Citaat van: hiskodevries op april 17, 2011, 14:34:46 PM
anne, je voert nu dus express foute data in reden voor NA
gewoon protocol losse waarneming en km vervaagd is precies goed.
:-[

Ik doe natuurlijk niets expres en dat weet jij ook wel!
Ik wil niet, dat de waarnemingen vervaagd zijn, iedereen mag zien in welk gebied ze zijn waargenomen (alleen niet de exacte plek) en in de daglijst te zien zijn.
Ik zie geen andere acceptabele oplossing als op gebied invoeren (precies hetzelfde, als vroeger met de pointer in het midden van het gebied, dat was voor mij in dat gebied de ideale optie).

Anne Hueber †

Citaat van: HPM op april 17, 2011, 14:57:47 PM

Vervaging is inderdaad de oplossing voor wat Anne moet doen.

Vervaging is geen oplossing voor dit gebied.
Andere gebieden in Nederland zet ik uiteraard wel de pointer (en dat heb ik altijd al zo gedaan).

Anne Hueber †

Hisko, is gebied doorzocht dan een goede optie?
Ik ben nl in het hele gebied te vinden en steeds weer op andere plekken. Dus dat lijkt mij persoonlijk wel een goede optie en daar kan ik ook wel mee leven ;)

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Anne Hueber op april 17, 2011, 15:40:22 PM
Hisko, is gebied doorzocht dan een goede optie?
Ik ben nl in het hele gebied te vinden en steeds weer op andere plekken. Dus dat lijkt mij persoonlijk wel een goede optie en daar kan ik ook wel mee leven ;)
Gebied doorzocht geldt alleen als je het gehele gebied hebt doorzocht....
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Anne Hueber †

Citaat van: hiskodevries op april 17, 2011, 14:34:46 PM
gewoon protocol losse waarneming en km vervaagd is precies goed.

Wat ik al eerder aangegeven heb, is dat voor mij geen optie!
Ik heb het nu opgelost door de pointer ongeveer in het midden van het gebied te zetten (waar de pointer vroeger automatisch kwam te staan). Ik heb nu alle 6 waarnemingen van dit jaar op deze manier opnieuw ingevoerd. Je kunt nu dus tevreden zijn ;) ;D

hiskodevries

tsja, Anne je zit in een spagaat
jij wilt wel je waarnemingen tonen maar de gebied eigenaar niet (waarom niet?, beetje ouderwets, wel vrijwilligers de klus laten klaren maar de data niet openbaar)
Bij deze soorten is het natuurlijk niet heel spannend maar stel het volgende :
je inventariseert planten en je vindt een aantal orchideen die op de flora&faunawet lijst staan. Je voert die lekker 'fout' in
Nu komt een project ontwikkelaar met een mooi plan voor een bungalowpark in die onnutte duinvallei
Even bij de ndff opvragen of die ontheffingen moet aanvragen,  niets te vinden wat enige bescherming behoeft
Bouwen maar....
Dan springt anne in de pen "ik heb allemaal waarnemingen aangelevert van soorten die in F&F wet staan daar mag niet gebouwd worden"
Jammer mevrouwtje, niets te zien
bovenstaande is een zeer simpele weergave van het proces maar niet onmogelijk.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Anne Hueber †

De gebiedeigenaar (DUNEA) wil dit niet, omdat het gebied niet vrij toegankelijk is (waterwingebied).
Op zich heb je wel gelijk met je redenering, maar in het geval van Winning 3 niet. Daar zal dus nooit gebouwd worden, omdat het waterwingebied is. Ik wil toch ook niet graag mijn vergunning kwijt raken en op deze manier heb ik het elegant opgelost.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: Anne Hueber op april 18, 2011, 11:59:00 AM
De gebiedeigenaar (DUNEA) wil dit niet, omdat het gebied niet vrij toegankelijk is (waterwingebied).
Op zich heb je wel gelijk met je redenering, maar in het geval van Winning 3 niet. Daar zal dus nooit gebouwd worden, omdat het waterwingebied is. Ik wil toch ook niet graag mijn vergunning kwijt raken en op deze manier heb ik het elegant opgelost.

Staat er echt een beperking mbt tot het 'openbaarmaken' in je vergunning, Anne? Ik begrijp hoe dan ook niet waarom Dunea bezwaar zou kunnen hebben tegen openbaarmaking vervaagd op kilometerhokniveau en niet tegen gebiedsniveau. Bovendien is er tenminste één Duneamedewerker die  waarnemingen nauwkeurig op Waarneming invoert, en er zijn ook officiele vrijwilligers die Waarneming gebruiken, al is dat niet voor al hun waarnemingen.

Herman van der Meer

Anne Hueber †

Citaat van: HPM op april 18, 2011, 15:34:28 PM
Citaat van: Anne Hueber op april 18, 2011, 11:59:00 AM
De gebiedeigenaar (DUNEA) wil dit niet, omdat het gebied niet vrij toegankelijk is (waterwingebied).
Op zich heb je wel gelijk met je redenering, maar in het geval van Winning 3 niet. Daar zal dus nooit gebouwd worden, omdat het waterwingebied is. Ik wil toch ook niet graag mijn vergunning kwijt raken en op deze manier heb ik het elegant opgelost.

Staat er echt een beperking mbt tot het 'openbaarmaken' in je vergunning, Anne? Ik begrijp hoe dan ook niet waarom Dunea bezwaar zou kunnen hebben tegen openbaarmaking vervaagd op kilometerhokniveau en niet tegen gebiedsniveau. Bovendien is er tenminste één Duneamedewerker die  waarnemingen nauwkeurig op Waarneming invoert, en er zijn ook officiele vrijwilligers die Waarneming gebruiken, al is dat niet voor al hun waarnemingen.

Die medewerker meld een waarneming en ik inventariseer.
Verder wil ik hier dus niet op ingaan.

HPM

Citaat van: Anne Hueber op april 18, 2011, 15:38:18 PM
Citaat van: HPM op april 18, 2011, 15:34:28 PM
Citaat van: Anne Hueber op april 18, 2011, 11:59:00 AM
De gebiedeigenaar (DUNEA) wil dit niet, omdat het gebied niet vrij toegankelijk is (waterwingebied).
Op zich heb je wel gelijk met je redenering, maar in het geval van Winning 3 niet. Daar zal dus nooit gebouwd worden, omdat het waterwingebied is. Ik wil toch ook niet graag mijn vergunning kwijt raken en op deze manier heb ik het elegant opgelost.

Staat er echt een beperking mbt tot het 'openbaarmaken' in je vergunning, Anne? Ik begrijp hoe dan ook niet waarom Dunea bezwaar zou kunnen hebben tegen openbaarmaking vervaagd op kilometerhokniveau en niet tegen gebiedsniveau. Bovendien is er tenminste één Duneamedewerker die  waarnemingen nauwkeurig op Waarneming invoert, en er zijn ook officiele vrijwilligers die Waarneming gebruiken, al is dat niet voor al hun waarnemingen.

Die medewerker meld een waarneming en ik inventariseer.
Verder wil ik hier dus niet op ingaan.

OK. Als het zo uitkomt zal ik eens bij de verantwoordelijken informeren.



Herman van der Meer

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jeroen Nagtegaal

Wellicht technisch niet haalbaar, maar waarom niet een waarnemer de eerste dagen verplichten om alleen puntwaarnemingen in te voeren?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 18, 2011, 19:18:47 PM
Wellicht technisch niet haalbaar, maar waarom niet een waarnemer de eerste dagen verplichten om alleen puntwaarnemingen in te voeren?
zoals je al zegt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maarten Sluijter

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 26, 2011, 19:30:51 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op mei 26, 2011, 18:37:11 PM
http://delta.waarneming.nl/waarneming/view/54719017
Lijkt bewust. Staat ook op gebied doorzoocht, dus mogelijk maar 1 Zwarte Roodstaart.

Ja, ik had ook wel wat twijfels, maar het lijkt me dat als je ziet dat zijn voorgaande waarnemingen ook op 'gebied doorzocht' staan, en dat wel zo is, deze tijdens het invoeren ook daar op heeft laten staan terwijl het toch een losse waarneming moet zijn, want volgens mij heeft hij wel een pijl gezet want het blauwe gebied is niet gecentreerd.
.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

#89
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com